جاباما
۶۷۳۵۵۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه به دفتر رهبر انقلاب برای حل مشکل کولبر‌ها

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سه نفر از نمایندگان به قائم مقام رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت :بنده آقای تجری نماینده مردم قصرشیرین و همچنین امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در نامه ای به حجت الاسلام حجازی قائم مقام رئیس دفتر مقام معظم رهبری از وی خواسته ایم که برای حل مشکل معابر کولبری رایزنی‌هایی را با دولت داشته باشند.

عصر ایران: رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سه نفر از نمایندگان به قائم مقام رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت :بنده آقای تجری نماینده مردم قصرشیرین و همچنین امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در نامه ای به حجت الاسلام حجازی قائم مقام رئیس دفتر مقام معظم رهبری از وی خواسته ایم که برای حل مشکل معابر کولبری رایزنی‌هایی را با دولت داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: معابر مرزی تنها ممر معاش مردم مرز نشین است و بالای ۷۵ هزار نفر در استان‌های مرزی از این طریق ارتزاق می کنند. متاسفانه بیش از ۴ ماه است که این معابر تعطیل شده است و افرادی که از این طریق معاش می‌کردند دیگر نانی ندارند که سر سفره ببرند.

این نماینده مجلس افزود: دولت مصوبه ای داشته است که طبق آن کل معابر مرزی جمع می شود و این قبیل امور به گمرکات کشور سپرده می شود، چون سازوکار اجرایی شدن این مصوبه دولت به زمانی بیش از یکسال نیاز دارد لذا ما از دولت خواستیم در این مدت و تا فراهم آمدن این سازوکار معابر را باز کند تا مردم مرز نشین بتوانند امور زندگی شان را بگذرانند.

وی با بیان اینکه معابر کولبری مورد عنایات رهبری هستند تاکید کرد: ما با دولت و معاون پارلمانی رئیس جمهور رایزنی های زیادی برای حل این مشکل داشتیم اما تاکنون جوابی به ما نداده اند و ما نیز ناچارا شکایت خودمان را به بیت رهبری بردیم که امیدواریم با رایزنی های آقای حجازی با دولت این مشکل حل شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر خاطرنشان کرد:ما خواستار این هستیم که معابر کولبری به روال قبل به کارشان ادامه دهند تا سازو کار مصوبه دولت فراهم شود .

وی با انتقاد ازعدم ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیان کرد: ما اعتقاد داریم شغل کولبری در شان مردم مرز نشین ما نیست اما وقتی هیچ اشتغالی در این مناطق ایجاد نشده است این مردم یا باید به ناچار مرزها را ترک کنند و حاشیه نشین شهرهای بزرگ شوند و یا باید در مرز بمانند و درآمدی داشته باشند که بتوانند شکم خانواده شان را سیر کنند ووقتی همین مسیر و راه برای امرارمعاش بسته می شود معلوم نیست آنها باید برای سیر کردن شکم خود و خاتواده شان چه کاری کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      من کاری به نامه و دیدار فلان مقام کاری ندارم ولی اینکه جامعه کولبری و مرز نشینان از کوچکترین امکانات خدماتی محروم هستند بحث دارم و دولت و نظام برای حذف کولبری در بین این جامعه کارآفرینی کندو همانطور که از ساباط این مقوله خطر ورود و همکاری با گروه های معارض حس می کنه باید به همان اندازه از این مسیر در ارتباط با اطلاعات امنیتی نیز در نظر داشته باشد و فشارها و سیاسی بازی را به زمین کولبران نکشاند

    • بدون نام

      چراکولبری رادرردیف مظلومها قرارمیدید کاراینهاقاچاق درسطحذخورداست کارخلاف خلاف است کم یازیاد ولی حالاکهذفسادسیستماتیک شده همه بایدبخورندغیرازبیچاره هایی که دستشان به هیچ جاوهیچ چیزبندنیست

    • محمدرضا بختیار

      جناب شما فکر کنم در ارتباط با حقوق بین الملل اطلاعات ندارید در همه جای جهان برای حذف مقوله قاچاق و کم کردن هزینه های دولتی مناطق مرزی تا عمق 15کیلومتری آزاد و نیازی به اخذمراحل قانونی ندارند دوم اینکه تفکر مبارزه با قاچاق مانند تفکر مبارزه با مواد مخدر نباشه که هرچه از مرکز دور شوید توزیع وبرخورد با ان تفاوت پیدا می کند کل کولبران به اندازه 0/0001%از ورود کالای قاچاق از طریق کشتی و ریل و دریایی و گمرگی رسمی کشور هم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج