۶۷۳۹۵۷
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

روایت اسپوتنیک روسیه از «شیرهای پارسی»

خبرگزاری مطرح روسی گزارش جذابی از تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرد.

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری روس‌زبان اسپوتنیک نوشت: فوتبالیست‌های ایرانی را ستاره‌های پارسی، شاهزادگان فارسی یا تیم ملی می‌نامند. دارای سه مدال طلای آسیایی هستند اما حتی یک‌ بار هم از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرده‌اند.

این رسانه معتبر روس سپس با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ میلای و کسب تنها یک پیروزی برابر آمریکا آورده است: بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شامل علی دایی، علی کریمی، علی پروین، کریم باقری و سردار آزمون هستند.

فدراسیون فوتبال ایران که تیم ملی را تحت کنترل خود دارد در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شد اما پذیرش آن توسط فیفا تقریبا ۳۰ سال بعد صورت گرفت. این نهاد در سال ۱۹۴۸ میلادی به عضویت فیفا درآمد.

تیم ملی فوتبال ایران برای اولین‌بار در جام جهانی ۱۹۷۸ حضور یافت. ایران یک تساوی هیجان‌انگیز یک - یک برابر سوئد کسب کرد. برابر تیم‌های ملی هلند و پرو با نتایج ۳ بر صفر و ۴ بر یک شکست خورد. فوتبالیست‌های ایرانی به قدرت خود و کمک خداوند اتکا می‌کنند. تصویر زیر مربوط به دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در سال ۲۰۱۱ میلادی است.


روایت اسپوتنیک روسیه از «شیرهای پارسی»

جام جهانی 1998 فرانسه برای ایرانیان شاخص است، زیرا علاوه بر کسب سهمیه توانستند در مرحله گروهی آمریکا را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند. این اولین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بود. البته تیم‌های ملی ایران و آمریکا از گروه خود صعود نکردند. آلمان و یوگسلاوی راهی مرحله بعدی شدند.

شاهزاده‌های پارسی در 2 جام‌ جهانی 2006 و 2014 روسیه در آلمان و برزیل نیز حضور داشتند اما نتوانستند حتی به یک پیروزی دست یابند و در مرحله گروهی حذف شدند. ایران در جام جهانی 2014 برزیل در بازی برابر آرژانتین تمام تلاش خود را به کار گرفت و در نهایت با گل دقیقه پایانی لیونل مسی شکست را پذیرا شد.

تیم ملی فوتبال ایران حضور تاثیرگذارتری در جام‌های ملت‌های آسیا داشته است که 13 بار سابقه حضور در آن را دارد. در سال‌های 1968، 1972 و 1976 قهرمان شدند و چهار مقام سومی را نیز دارا هستند. ایران در جام جهانی 2018 روسیه با تیم‌های بزرگی همانند پرتغال، اسپانیا و تیم قدرتمند مراکش همگروه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط همینا بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایرانند عجب انگار روسها هم لنگ میپوشند

      پاسخ ها

      • مهدی عباسی

        اخه مگه بازیکنای کیسه هم ترکیب تیم ملی دیدن

    • بدون نام

      شما بگو جه بازیکن معروفی کیسه داره که جز اسطوره های ایران بشه نام برد
      شاید منظورت پرویز مظلومی و مهرشاد ماجدی هست

    • علیرضا

      نه خب منظورش فرهاد مجیدی هستش ک هم بهترین بازیکن سال آسیا شده هم تو بایرن مونیخ بازی کرده

    • بدون نام

      شما لنگی ها فقط حرف مفت میزنید یکم اطلاعاتون ببرید بالا ناصر حجازی نکونام تیموریان رحمتی آخرین باری هم که ایران قهرمان آسیا شده پور حیدری سرمربی بود لنگی اگه نمی دانی بدان پرسپولیس هم یه بار رفته جزء چهار تیم بدبخت ها استقلال هفت بار رفته جزء چهار تیم دوبار هم قهرمان شده دو بار هم نایب قهرمان شما هیچ افتخاری ندارید لنگی ها یه بار رفتید جزء چهار تیم نزدیک بود خودتون بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشونو کشتن با جزو چهار تیمشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج