جاباما
۶۷۴۰۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دفاتر فروش اطلاعات مشترکان موبایل مسدود شدند

معاون وزیر ارتباطات از مسدود کردن فعالیت برخی دفاتر خدمات ارتباطی که اقدام به فروش اطلاعات مشترکان موبایل می کردند خبر داد.

خبرگزاری مهر: حسین فلاح جوشقانی در گفتگوی شبکه خبر تلویزیون در مورد این موضوع که شماره مشترکان موبایل چگونه در اختیار برخی کسب و کارها برای ارسال پیامک تبلیغاتی قرار می گیرد، اظهار داشت: این موضوع که گفته می شود دیتابیس مشترکان تلفن همراه به طور گسترده و ساماندهی شده از سوی اپراتورها به بیرون درز می شود به هیچ وجه درست نیست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روشهای مختلفی برای دریافت اطلاعات و شماره مشترکان موبایل در فضای مجازی وجود دارد، گفت: عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی و راه اندازی پروفایل برای عضویت در اپلیکیشن های مختلف سبب شده که دسترسی به شماره تلفن مشترک، خیلی دور از تصور نباشد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مردم در زمان خرید از فروشگاهها، شماره تلفن همراه خود را به مسئول صندوق اعلام می کنند و این اطلاعات قابل دسترسی برای بسیاری از کسب و کارها است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: این سازمان بررسی های بسیاری با هدف حفظ امنیت اطلاعات مشترکان و جلوگیری از درز اطلاعات آنها در شبکه ارتباطی کشور انجام داده است و دستورالعمل بسیار سختگیرانه ای در این مورد به اپراتورهای موبایل داده است.

فلاح جوشقانی گفت: تنها در بعضی موارد مشاهده شده است که برخی دفاتر خدمات ارتباطی و امور مشترکان، اقدام به فروش و لو دادن یک سری از اطلاعات مشترکان می کردند که این دفاتر را مسدود کردیم.

وی افزود: البته این به معنای اینکه این دفاتر به دیتابیس اصلی اپراتورهای موبایل دسترسی داشته اند نبوده و این اطلاعات قابل دسترسی نیست چرا اپراتورها از تبعات منفی از بین رفتن اعتماد مشترکان خود آگاهی کامل دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج