۶۷۴۰۲۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

دیرکرد جرائم رانندگی سال ۹۶ بخشیده شد

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور نیروی انتظامی از بخشش دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند اصل جریمه خود را تا پایان آذرماه سال ۹۷ پرداخت کنند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اداره حقوقی پلیس راهور نیروی انتظامی از بخشش دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند اصل جریمه خود را تا پایان آذرماه سال ۹۷ پرداخت کنند.

سرهنگ محمد ترحمی افزود: بخشش دیرکرد جرائم برای یک سال دیگر با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمدید شد اما این مهلت برای سال آینده تمدید نخواهد شد.

وی در مورد بخشش جرائم، گفت: استمرار بخشش و تخفیف ها قدرت بازدارندگی را کاهش می دهد با این حال مجلس شورای اسلامی ، ارفاق قایل شده است؛ ضمن اینکه بخشش دیرکرد جرائم رانندگی سال ۹۶ در لایحه بودجه دولت دیده شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از شهروندان دیرکرد جرائم را پرداخت نکرده بودند یا توان پرداخت آن را نداشتند، می توانند با امکانی که برای آنان فراهم شده است اصل جریمه را به صورت انتخابی تا پایان آذرماه سال آینده بپردازند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: مبلغ جریمه بیش از یک میلیون تومان خودرو ، برابر قانون قبل از اینکه توقیف شود به راننده اطلاع داده می شود تا نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کند در غیر این صورت خودرو راننده متخلف ، حتی اگر با خانواده در سفر باشد، توقیف می شود.

سرهنگ ترحمی تصریح کرد: البته در پیشگیری از ارتکاب جرایم راهنمایی و رانندگی ،اصولی مورد نظر است که مجازات متناسب با تخلف از جمله آن است چرا که ممکن است تخلف انجام شده ، خطر مرگ، تصادف، جرح و خسارتی را در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: البته جرائم راهنمایی و رانندگی در کشور نسبت به سایر کشور های موفق در کاهش تخلفات، ناچیز است به عنوان مثال برای عبور از چراغ قرمز یا مستی راننده ، برخوردهای شدیدتری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اصل دیگر در پیشگیری از جرائم راهنمایی و رانندگی، اجتناب از «بی کیفر مانی» است اگر کسی تخلف کرد و جرائم وصول شد بازدارندگی در ارتکاب دوباره جرایم در پی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچاپین آقا بچاپین!!!حق این مردم همینه!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بخشش دیر کرد پیشکش خودتان! اگه راست میگید جریمه دوربین هایی که مثل قارچ تو هر کوچه، پس کوچه ای نصب کردید ببخشید.

    • بدون نام

      چند وقت پیش رفتم خلافی گرفتم،یعنی جاهایی جریمه شدم که حتی روحمم خبر نداره!!!ولی نه شاید هم روحم موقعی که خواب بودم رفته سوار ماشین شده و افتاده تو دوربین!!!!!راستی آقای پلیس شما روح منو ندیدین؟؟؟!!!!!!!!

    • سیدحسین متولیان

      تاتونستین جریمه کردین امااگریکبارثابت بشه جریمه دروغی بوده من برخوردشدیدقانونی همراه بااعتراض فیزیکی اقدام میکنم

    • سیدحسین متولیان

      تاتونستین جریمه کردین امااگریکبارثابت بشه جریمه دروغی بوده من برخوردشدیدقانونی همراه بااعتراض فیزیکی اقدام میکنم

    • بدون نام

      اینکه تایک میلیون اطلاع داده میشود دروغ است.دودفعه جریمه ناحق ۱/۶۰۰شدم نه تنها اطلاع ندادن حتی عکس نیز نفرستادند.درجاهای جریمه شدم که یانبودم ویااصلا نمی دانم کجا بودقدرت اثبات هم نداشتم.

    • بدون نام

      چقدر گستاخانه میگه حتی با خانوا ده.
      یکی به این اقا تذکر بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج