۶۷۴۰۵۴
۶۳ نظر
۵۰۲۳
۶۳ نظر
۵۰۲۳
پ

یک هفته و چند چهره؛ بازیگر اوتیسمی و طغیان جادوگر

در جشنواره فیلم فجر و در نشست خبری فیلم «شعله ور»، حرکات خاص بازیگر گمنام این فیلم به چشم آمد.

برترین ها - ایمان عبدلی:
مژگان صابری یا (سوتفاهم هفته)
در جشنواره فیلم فجر و در نشست خبری فیلم «شعله ور»، حرکات خاص بازیگر گمنام این فیلم به چشم آمد. مژگان صابری بستر قضاوت و بعد سوتفاهم را فراهم کرد. او طوری رفتار کرد که از همان ابتدا خیلی‌ها انگ خودنمایی زدند و بعد با فاصله ای کم شایعه‌ای دهان به دهان چرخید که آن فیگورها تعمدی نبوده و اصلا خانم صابری مبتلا به اوتیسم است، بعد ماجرا به همین جا ختم نشد، در میانه دعوا قضاوت کنندگان و قضاوت نکنندگان! عده ای مدعی شدند که اوتیسم ندارد، برخی گفتند دارد، همین طور دارد و ندارد و...در مورد چه حرف می‌زنیم؟ سینما؟ جشنواره فجر؟

تمام روزهای چهار دهه اخیر زیست اجتماعی ما مردم ایران آغشته به شعارها و شعرهایی بوده که دائما محتوای اخلاقی را در گوشمان زمزمه می‌کرده، دائما به ما توصیه شده که اخلاقی‌تر زندگی کنیم. هر نگاهی که از سمت نامحرم می‌رسد چون تیری زهر آلود است. یا مثلا آن کس که غیبت می‌کند گوشت برادر مرده‌اش را می خورد، یا اصلا دروغگو که مسلما دشمن خداست. این همه توصیه و پند و اندرز را سال‌ها در گوشمان خوانده‌اند و ما البته پیرو قاعده سلب آن ها را عمدتا پس زده ایم!

این یک فرضیه نیست، این واقعیت عینی جامعه است. مضامین در چنین شرایطی که شکل افراطی از پیام و توصیه پیدا می‌کنند، کارکرد خودشان را از دست می‌دهند، از جمله همین مضمون‌ها «نوع دوستی» است که با «ترحم» اشتباه گرفته می شود و نگاه و «زاویه دید» است که با «قضاوت» خلط می‌شود. در قضیه‌ی مژگان صابری مردمی که این روزها تلویزیون و رادیو و روزنامه و جمع‌های خانوادگی شان را در گوشی‌هایشان ریخته‌اند با تصاویر خارج عرفی مواجه شدند و حق داشتند که اظهار نظر کنند، اظهار نظر البته با تهمت، فحاشی و لمپن بازی‌های مرسوم فرق دارد، اما صرف نظر دادن در مورد ژست یک بازیگر زن چه ضرری دارد؟ چرا می‌خواهیم همین‌ها را هم محدود کنیم؟
یک هفته و چند چهره؛ بازیگر اوتیسمی و  طغیان جادوگر

اتفاقا صرف موضع داشتن و اظهار نظر کردن نشان از یک جامعه پویا دارد، جامعه‌ای که خفقان زده شود که درگیر و مریض سکوت می شود. آدمِ سالم حرف می زند و زاویه دید دارد. آن‌ها چیزی خلاف باورهایشان دیدند، هر چند زرد، هر چند کمی خاله زنکی اما برایشان بزرگ و مهم بوده ،عرصه گفت و گو، تغییر و فرهنگ‌ سازی با همین کامنت‌ها و با همین به اصطلاح قضاوت کردن‌ها و با همین چالش‌های کوچک ساخته می شود. همه که نباید ارسطو و افلاطون بدانند همین زردها لا به لای خودش چیزهایی می‌آورد که فرهنگ ساز است. آن چه که عده‌ای قضاوت می‌نامند به فرض که مژگان صابری اوتیسم هم داشته باشد که ندارد، قضاوت نیست، داشتن زاویه دید است. نگذاریم دسته‌ی محافظه کاران چرتکه بنداز همین طور تکثیر بشوند.

سوتفاهم بعدی اما نوع دوستی و خلط آن با ترحم است! فرض می‌گیریم خانم صابری مبتلا به اوتیسم است، صرف این همه قربان صدقه‌های مجازی، حال او را خوب می کند؟ اسم این را گذاشته‌ایم همدلی؟ در دنیای امروز که تمام فرایندها نهادینه می شود سانتیمانتالیسم کردن احساساتی که برای رهایی و راحتی خودمان بیرون می‌ریزیم، مطمئنا هر چه که اسمش باشد نوع دوستی نیست. شاید دچار سوتفاهم شده‌ایم و البته در فریب خودمان هم استاد. والا که کامنت گذاشتن و قربان صدقه رفتن دردی از اوتیسمی‌ها کم نمی کند. اگر گمان می‌کنیم خیلی مدعی نوع دوستی هستیم باید وقت بگذاریم به یکی از این کمپین های حامی بیماران اوتیستی بپیوندیم و مدنی تر و کاربردی‌ترعَلَم نوع دوستی را بلند کنیم. سال‌ها در گوشمان خواندند و پس زدیم و بدتر این که منفعت طلبانه مفاهیم اخلاقی را به شکل تنبلی‌های خودمان در آوردیم. کسی دلش برای مژگان صابری نسوخته!

علی کریمی یا (تک‌رو هفته)

پس از آن پنالتی که در بازی سپپید رود با استقلال خوزستان از تیم علی کریمی دریغ شد، بغض نابغه فوتبالی ایرانی ترکید و حالا هر چه که در این فوتبال از ناگفته‌ها داشته را دارد روی دایره می ریزد؛ از تاج و کمیته امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تا عادل فردوسی پور! آیا علی کریمی در حال خودزنی است؟

به تجربه دریافته ایم آن که خلاف جهت حرکت می‌کند در نهایت دفع می‌شود و بیرون می افتد. این نوع بیان و لحن علی کریمی البته که قابل انتقاد است اما تعارف که نداریم خیلی‌ها محتوای حرف‌های کریمی را می‌پسندند و می‌دانند او اصولا اهل معامله و باج دادن‌های معمول نیست. دریغ که پایان این ماجرا برای کریمی خوش نخواهد بود! در واقع همان طور که نبوغ او به شکلی دیمی در بازی‌های بسیاری نجات بخش یک تیم و یک مردم می‌شد، حالا اما قرار نیست جنون او که همسنگ نبوغش هم هست رستگاری بیاورد، گو این که نبوغ در قاب بک بازی فوتبال مهاری ندارد، اما جنون در قاب یک سیستم مهارهای زیادی خواهد داشت.

هر نوع سیستمی با بی نظمی‌های نهادینه شده خودش فضایی ایجاد می‌کند که عوامل بر هم زننده را پس خواهد زد، دیگر مهم نیست مثلا فلان رئیس فدراسیون ده سال قبل درگیر چه ماجراهای مالی بوده و یا در بازی تاریخی ایران و کره در سئول چه گذشته؟! ماجرای مچ بندها چه بوده است؟ حتی این که رمز ماندگاری عادل فردوسی پور چیست هم خیلی مهم نیست! (او هم در قالب همین سیستم قرار می‌گیرد، کما این که لوگوی «نود» البته که بی احترامی به چهل میلیون نفر نیست، این یک اغراق ِدمُده و مستعمل است).
یک هفته و چند چهره؛ بازیگر اوتیسمی و  طغیان جادوگر

سیستم و آدم‌هایش می دانند چگونه از مجنون ها عاملی برای تثبیت خودش بسازند. فرد تک رو چنان تحت فشار قرار می‌گیرد که افکار عمومی پس از مدتی خودش دمار مجنون‌ها را در می‌آورد. حالا فعلا که برای کریمی هشتگ ساخته اند، اما دیری نیست که همین روند از او یک مایلی کهن ثانی بسازد. در یک سیستم هر حرکت خارج عرفی انگ خواهد خورد، طعنه خواهد شنید و بعد از مدتی برچسب‌هاست که حساب طرف را خواهند ساخت. این‌ها همه در یک نسبیت اتفاق خواهد افتاد. نمی خواهیم دائما و تماما حق را به علی کریمی بدهیم. به هر حال این که چگونه خودمان در قالب ها جای بدهیم هم هنری است ، اما خب در زمانه دوقطبی ساز فعلی خیلی آبرویی ندارد و این گرته ای از یک کلیت رفتاری در جامعه فعلی ماست.

در محیط‌های کاری در جماعت خانوادگی و ...گاه اگر کسی در قالبی قرار نمی‌گیرد، نباید و نمی‌شود اشکال‌ها را به سمت او سرازیر کرد، خصوصا که آن فرد شکلی از نبوغ را همراه خودش حمل کند، آن وقت آن هنر سیستم است که چگونه آن نبوغ را تحت سلطه در بیاورد و اصولا یادمان نرود که سیستم هایی که نوابغ را پس می‌زنند در واقع شکلی خشک و خفقان آور پیدا کرده‌اند و فروپاشی‌شان نزدیک است، خواه یک محیط کاری باشد و خواه ساختار فوتبال یک مملکت. فوتبال ما علی کریمی را می‌خواهد آرام و غیر قابل پیش بینی توامان.

دختران خیابان انقلاب یا (هجو هفته)

دخترانی در خیابان انقلاب از پس خبرسازی‌های مسیح علی‌نژاد، روسری از سر در آورده اند و اتفاقاتی افتاد که البته باید زودتر از آن مینوشتیم اما خب شاید این قسم هیجان‌ها را با گذر زمان بهتر بشود نگاه انداخت. آن هم مساله‌ای که فوق‌العاده حائز اهمیت است و حرف زدن از آن دشوار است، چون با مبانی اعتقادی درصد قابل توجهی از جامعه درگیر است. به هر حال جامعه‌ای داریم که سال ها پیش یکی از خواسته‌هایش دغدغه حفظ حجاب بود. حتی برای آن به خیابان آمدند اما حالا از گذر سال‌ها آن اکثریت یا ابراز وجود کمتری دارند و یا...این که چرا و چگونه مجال دیگری می طلبد. این جا به طور خاص از مدل نقش آفرینی مسیح علی‌نژاد و واکنش ها به او می نویسیم (به طور خاص حجت‌السلام حسین ابراهیمی، همان روحانی که پرچم ایران را به جای روسری در خیابان انقلاب عَلَم کرد)

خانم علی‌نژاد با استفاده از تمام ظرفیت‌های یک صفحه اینستاگرامی هر آن چه که باید و نباید در ذهن مخاطبانش می کند و بازی را راه می اندازد و خب بدون انکارهای عافیت طلبانه تا حدی هم کارش را پیش می‌برد. خودش که مصونیت دارد و از آن طرف آب ها مانیفست بیرون می‌دهد. عده‌ای اما این طرف آب‌ها دچار چالش می شوند. این که این حرکات چقدر هزینه ساز است و چقدر پیشبرد دارد، هم در این جا قابل سنجش نیست.
یک هفته و چند چهره؛ بازیگر اوتیسمی و  طغیان جادوگر

مساله‌ی بدتر این است که آن روحانی با ساده سازی در زمینی دیگر بازی می کند و آن گفتمان و تفکر را بسط و پرورش می دهد. ما که از علی‌نژاد و همراهانش در آن طرف آب ها انتظار خیر نداریم اما آن روحانی که این طرف آب‌ها هست کاری می‌کند که به پای همه موافقان حجاب نوشته می‌شود. کاش همین چالش‌ها برایمان فرصتی بسازد که اگر ملاحظاتی نمی گذارد پا به پای دیگرانی هماوردهای رسانه‌ای داشته باشیم، حداقل در مسائل جدی هجویه خلق نکنیم. حجاب برای خیلی هایمان یک ارزش است، این شکل موضع گیری‌ها در واقع و در نهایت ارزش‌ها را شاید هجو می‌کند و موقعیت علی‌نژادها را محکمتر!

خلاصه این که مسائلی را که با اعتقاد و باور مردم درگیر است نمی‌شود دائما سلبی و واکنشی رفع و رجوع کرد. باید نشست، فکر و تحلیل کرد، هزینه داد و به شکلی ایجابی و اقناعی شروع کننده حرکت شد، نه به این شکل واکنشی و سلبی.

رضا رشیدپور یا (کم‌ سواد هفته)

در میانه‌ی نقد فیلم «لاتاری» در برنامه «هفت»، رشیدپور کل داستان فیلم را سوزاند همین مساله باعث واکنش هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم شد، او خطاب به کارگردان لاتاری نوشت ؛ کاش تو دهان رشیدپور می زدید. بعدتر رشیدپور گفت که داستان را نسوزانده توقع رفتار پخته‌تری از حجازی‌فر دارد واکنش آخری هم مربوط به مهدویان (کارگردان فیلم) بود که پای پُست حجازی‌فر، نوشت که باید میزدمش!

کل سهم سینما از سازمان صدا و سیما ده شب است و یک «هفت»! حالا همان را هم آن قدر تحدیدش کرده اند که چیز زیادی از آن نمانده. روزگاری «هفت» با جیرانی برگزار می‌شد، روزگاری با گبرلو، فراستی داشت و البته سعید قطبی زاده. همان روزها هم مدل نقد فراستی و ادبیات و لحنش را نقد می‌کردیم اما حداقل می‌دانستیم در فضایی سینمایی و حرف از سینما می‌زنیم. امسال که نام مهران مدیری مطرح شد، از همان ابتدا می‌شد حدس زد که مدیران سیما بالکل سینما را امر تخصصی نمی‌دانند و صرفا جهت از سر رفع کنی می‌خواهند یک «هفت» تحویل مخاطبان سینمایی بدهند. وگرنه چه کسی و با کدام فکر یک استندآپ کمدین و یک کارگردان کمدی را مجری یک برنامه سینمایی می‌کند؟
یک هفته و چند چهره؛ بازیگر اوتیسمی و  طغیان جادوگر

بعدتر ماجرا جالب‌تر هم شد، رضا رشید پور را انتخاب کردند و باز هم پیش‌بینی می‌کردیم که پَرت بودن این انتخاب چه حواشی برای این برنامه رقم خواهد زد. اجرای یک برنامه سینمایی آدم خودش را می‌خواهد، این که رشیدپور نمی‌داند نباید داستان یک فیلم را لو بدهد که 14 ساله‌های صف‌های جشنواره فیلم فجر هم می ‌دانند و نمی‌شود چنین خبطی را با واکنشی که چون مودبانه است توجیه کرد. ما از او (یک مجری سینمایی) توقع نداریم که جنتلمن و مودب باشد صرفا، ما حتی برخی بی ادبی‌های فراستی را چون سینما یادمان می‌داد ترجیح می‌دهیم به این ادب به درد نخور و تخصص‌کُش.

اتفاقی که در میانه‌ی نقد «لاتاری» افتاد و مهدویان هر چه زد به در بسته خورد، دقیقا و قطعا محصول ناشناختگی امر سینما برای مجری برنامه سینمایی بود. حالا این که کسانی «آپستروف» قطبی زاده و فراستی را در اینترنت می‌بینند و یا حتی «آپاراتچی» امیر پوریا را ترجیح می‌دهند، نه قصد و غرضی دارند و نه با صدا و سیما عناد دارند، آن‌ها برنامه‌ای تخصصی با یک مجری مسلط می ‌خواهند و صد البته که «لاتاری» هر چه باشد (رادیکال و موج سوار روی احساسات مردمی و البته خشونت طلب در ملغمه‌ای از سینمای حاتمی کیا و کیمیایی) باز هم ربطی به اشتباهات رشیدپور ندارد. شخصا لاتاری را دیده‌ام و تمام نقدها را وارد می‌دانم اما فیلم به حرمت داستانش جذابیت دارد و نباید در رسانه ملی (عرصه نقد مطبوعاتی تفاوت دارد) لو برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درباره دختر خیابان انقلاب
      اگه " نمیتونی " چیزی بگی نگو! ولی برای اینکه حالا یه چیزی گفته باشی، پرت نگو . پاچه خواری نکن ، بده ، زشته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه عده ای با حرفاي مسیح علينژاد اینگونه اعتراض کنند از نظر آقای عادلي پذیرفته نیست. خانم علينژاد چرا تا خودش ایران بود از اینکارا نکرد؟ فقط يه عده جوون رو تو درد سر ميندازه.در حالی با گفتگو ومناظره وفعالیتهای مدنی ما زنان میتوانیم به خواسته هامون برسیم

      • بدون نام

        دغدغه های مردم ایران چند تا دختر بی درد مرفه در خیابان انقلاب نیستتند وگرنه تا به حال نصف زنان مملکت روسری شون رو پرچم کرده بودند! شما هم اگه نمی تونی در عالم واقع کنشی داشته باشی و هزینه اش رو بپردازی در اینترنت مبارزه نکن و حس بی شماری نداشته باش!!!

      • بدون نام

        علی نژاد داره از این طریق نون می خوره و کل تغییرات جامعه در زمینه حجاب رو هم داره به نفع خودش تموم میکنه در حالیکه نسل به نسل زنان این تغییرات رو به وجود آوردند .کسی که این رو نمی فهمه و دنبال چنین شخصیت هوچی و منفعت طلبی راه می افته احمقه

      • بدون نام

        بدون نام 2:12
        احمق تویی که نمیفهمی جامعه چی می خواد و چی نمیخواد . فکر میکنی هرچی تو میخوای درسته و بقیه نباید غیر از اون بخوان
        اگه فکر میکنی در جامعه با دمکراسی زندگی میکنی باید اجازه بدی مردم هرطور که دوست دارن فکر کنن و هرطور دوست دارن عمل کنن
        فرهنگ سازی و فرهنگ بالا هم یعنی همین یعنی انقدر به مردمت آموزش داده باشی که بدونی با نشون دادن راه خودش راه درست رو انتخاب میکنه
        مثل مادر و پدری که به بچه درست و غلط رو نشون میده و هدایتش میکنه ولی نمیتونه براش تصمیم بگیره
        این یه اصله پس خودخواه نباشین و بذارین مردم خودشون راهشون رو انتخاب کنن

    • ايراني

      با سلام، پس چرا در مورد توهين مهدويان به حكيم فردوسي و شاهنامه در برنامه هفت چيزي نگفتيد؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چي گفت دقيقا؟

      • علی جاورسیان

        گفت شاهنامه پر از خشونت و جنگه و فاشیستیه

      • بدون نام

        @علي جاورسيان
        ممنون براي توضيحات

      • رها

        توهین نکرد فقط گفت اگر کسی به تنهایی باظلم مبارزه کنه فاشیست بهش میگید پس شاهنامه که پر از موارد اینچنینی هست فاشیستیه؟جواب رشید پور رو داد

      • بدون نام

        در شاهنامه هم زن ستیزی وجود داره هم نژادپرستی هم بیشترش رزم و جنگه .در واقع داشت از خودش که بهش انگ خشونت طلبی زده بودند دفاع می کرد که متن های داستانی کهن هم چنین چیزهایی رو داشتند . البته من از فیلمهای این آقا خوشم نمیاد چون زیادی مردمحوره و زنها فقط در حد ابزاری هستند برای کنش مردها یا اکسسوار صحنه!

      • بدون نام

        جا به جای شاهنامه پر از خود برتر انگاری ایرانیان بر دشمنانشونه .مگه غیر از اینه؟ در واقع با توجه به ارزشهای جدید میشه این رو نوعی فاشیسم دونست

    • maha

      اقای عبدلی شماعلوم سیاسی خوندین؟منم میخوام همین رشته روبخونم اگه کسی اطلاعاتی داره لطفابه منم کمک کنه تابااطمینان خاطراین رشته روانتخاب کنم.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه ژن خوب داری برو این رشته تا به واسطه همون بتونی شاغل بشی وگرنه از من میشنوی برو رشته علوم قضایی در دوران دانشجویی به بسیج دانشگاه هم بچسب انشالله همین مشگل گشاست

      • بدون نام

        بستگي داره هدفت چي باشه ممكنه سرت رو به باد بدي شايد هم آينده دار باشه!
        فكر نكنم عبدلي علوم سياسي خونده باشه فلسفه بهش بيشتر مياد آخه طوري حرف مي زنه كه هيچكي نفهمه:)))

      • بدون نام

        عبدلی حسابداری خونده

      • جاوید

        الزاماً هرکسی که توی مطبوعات و رسانه ها درباره مسائل سیاسی
        اجتماعی یادداشتی مینویسه که علوم سیاسی نخونده ادبیاتی هم که ایمان عبدلی تو نوشته هاش داره ادبیات معمول و رایج مطبوعات هست متاسفانه بعضی دوستان انقدر مطالعه شون کمه که فکر میکنن آدم باید فلسفه بخونه که این متن های ساده رو متوجه بشه.
        ضمناً اگه اشتباه نکنم ایمان عبدلی حسابداری خونده :)

    • علی

      با تشکر. آقای رشید پور خودش نباید همه مدل برنامه سیاسی و سینمایی و .... را انجام دهد. مخاطبانش را از دست خواهد داد. انجام دادن کارهای محدود حتی برای فرد و برنامه برند و شاخص ایجاد می کند، مانند احسان علیخانی و ماه عسل
      نود و فردوسی پور

    • مینا

      نوشته درباره مژگان صابری و رشیدپور منطقی بود

    • بدون نام

      چقدر مقرضانه مینویسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه مغرضانه نمي نويسه

      • بدون نام

        مغرضانه

    • ارغوان

      حالا بالاخره این رفتارای خانم مژگان صابری برای چی بود??
      رفتارش جوری بود هر کی میدید کنجکاو میشد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جلب توجه یا شاید معرفی ساقی

      • بدون نام

        چرادوباره عجولانه قضاوت میکنید، ممکن بگن التیام نداره ولی شاید مشکل ديگه ای داشته باشه که نمیدونید

      • بدون نام

        فکر کنم نرسیده بود یا زده بود بالا :-)))))))))))))

    • بدون نام

      همیشه مطالب این بخش رو میخوندم اما با مطالب این بار درباره دختران خیابان انقلاب و حرف های زشت و جهت دار و ضد زن شما دیگه خواندن این بخش رو توهین به خودم و اعتقاداتم میدونم و امیدوارم شما بخاطر پول شرف خودتونو نفروشید یا اگرم میفروشید اینقدر ارزون نفروشید به امید پیروزی زنان ایران و از بین بردن تفکرات عقب مونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدیدا یه سری مدافع حقوق زنان ظهور کردند که فقط وقتی بحث حجابه سر و کله شون پیدا میشه و در بقیه مسائل خفقان گرفتند ! میشه بهشون گفت "داف فمینیست" که زن رو بدن می دونند و در مورد پوشوندن این بدن فقط معترضند!!!

      • بدون نام

        کجای این حرفها زشت و ضد زن بود؟ خوبه اگر واقعا طالب بی حجابی هستی خب برو اونور آب

      • بدون نام

        بدون نام 2:17 من همون پست بالا جوابت رو دادم البته اگه چاپ بشه و که بعید میدونم و تجربه ثابت کرده هرچی مثل تو بیشتر هجو بنویسی زودتر چاپ میشه
        پی اگه جواب رو دیدی برو بخون و لازم نیست دایم بیایی زیر هر پست که مربوط به دختران خیابات انقلاب هست جوابیه های مزخرف و عهده بوق و دوران سنگیه خودت رو بدی

    • بدون نام

      برترين ها هم يكي از چهره هاي اين هفته است! آخه بعد از مدتها و ميليون ها بار شكايت كاربران بالاخره مشكل لايك و پاسخ دادن به كامنت شخص ديگه رو حل كرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تشکر از اطلاع رسانی

    • بدون نام

      خوبيه اين قضيه اين بود كه بعضيا رفتند در مورد اوتيسم تحقيق كردند و با اين بيماري بيشتر آشنا شدند آشنايي با اين بيماري گام مقدماتي براي كمك و حمايته

    • بدون نام

      طبق قوانين ترموديناميك ، جهان به سمت بي نظمي بيشتر ميره معلومه كه فيزيكت ضعيفه كه برعكس مي گي "
      هر نوع سیستمی با بی نظمی‌های نهادینه شده خودش فضایی ایجاد می‌کند که عوامل بر هم زننده را پس خواهد زد"

    • بدون نام

      دوستان املای کلماتو بلد نیستین لااقل سرچ کنین یا...مجبور که نیستی دوست عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سخت نگير بعضي وقتا پيش مياد با وجود اينكه املاي كلمات رو بلدي

    • محمد

      نویسنده محترم، این مضامینی که شما می فرمایید و مثال زدید، از فرمایشات معصومین و از قواعد اساسی دین می باشن،اونا فقط خیر و صلاح ما رو می خوان. همین و بس. منظورتون رو از افراط نمی فهمم؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      هر کس غیبت کند انگار گوشت برادر مرده خود را میخورد ؛ایمان عبدلی تو اینو نوشتی درسته ولی متاسفانه خودت بهش عمل نمی کنی چون در مورد علی کریمی و اون روحانی داری غیبت میکنی واقعا با این تحلیل هایی که می کنی برات متاسفم یه ضرب المثل هست که میگه اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا مي تونن اينجا حاضر باشند كسي جلوشون رو نگرفته:)))

    • بدون نام

      متن مربوط به مژگان صابری رو دوست داشتم اما درمورد رشیدپور اینکه نوشتی نباید داستان فیلمو لو میداد بله درست،ولی ازونطرفم نباید بازیگر و کارگردان فیلم بیان اینجوری بنویسن،میتونستن محترمانه تر انتقاد کنند،نه اینجوری لمپن وار،هرچند ازیه سفارشی ساز انتظار بیشتریم نمیره،بازیگر فیلمم تو نقشش گیر کرده فعلا طول می‌کشه تا دربیاد از نقشش،به قول معروف از کوزه همان برون تراود که دراوست

    • بدون نام

      حتی توی هالیوود هم اگه بازیگری حرکات نامتعارف مثل این خانم داشته باشه خوب در موردش صحبت میشه وحتی ممکنه جنجال هم بشه.چون هرچیز غیر عادی باعث جلب توجه میشه.مشکل سینمای ایران اینه که کسانی با پیشینه هنری نامشخص یکدفعه بازیگر نقش اول فیلمی میشن وبعدا معلوم میشه توی یک میهمانی کارگردان یا تهیه کننده اونا رو دیده وانتخاب کرده ویا خانواده متمولی داره که براش سرمایه گذاری کرده تا نقش بگیره.هیچ جای دنیا اینطوری یه شبه بازیگر نمیشن نه کلاسی نه دوره ای.طرف حداقل یه رزومه کاری داره.حالا یا تئاتری بوده یا مجری یا تو فیلمهای تبلیغاتی کار کرده یا از مدرسه بازیگری انتخاب شده.
      پ.ن منظور از انتقاد از روش انتخاب بازیگر در ایران این خانم محترم نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر هاليوود حركات اين خانم نامتعارف نيست

    • عنقا

      سلام خسته نباشید ببخشید قصدجسارت ندارم ولی توی گوگل سرچ کردم شماحسابداری خوندی نه علوم سیاسی درمورد دختران خب انااشتباه کردن ولی انورابیهانباید دخالت کنن بعداشمامیگی هزینه بشود تمام مشکلات حل شده الان بعدا من خودم حجاب بهاندازه رعایت میکنم ولی یک مدیری سال74 داشتیم درابتداییکه میگفت شماباید چادر بزاری خب مدرسه قبول ولی بیرون رعایت میکنم دیه الان خودم ازچادر بدم میاد حرف راست گفتم ولیبعضیها هستن که انگاری روسری گزاشتن ولی فورا میفته پایین بعدادرمورد خود اقای رشید پور اینکه خودون گفتن اجازه میگیرم اینم بیشتربهش میخوره مجری حالاخورشید باشه

    • بدون نام

      بالاخره فيلم حركات مژگان صابري رو ديدم! به نظرم اومد هول كرده چون اولين باره كه در يه نشست خبري حاضر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم هول میشه اینجوری میشه؟

    • maha

      کاربر۹:۲۶عزیز،نه من ژن خوب ندارم اماعلاقه دارم به این رشته ازبسیج واینام خوشم نمیاد.شمادعاکن بتونم موفق باشم درادامه راه
      وخطاب به اون دوست عزیزدیگه منم موافقم چون بعضی وقتامتوجه متن نمیشم امافک میکنم علوم سیاسی خونده باشن
      بازم ممنون ازراهنماییتون

    • بدون نام

      عبدلی وقتی تو دیماه از اعتراضات (نه اغتشاشات)بحق مردم نوشت قلمشو فروخت

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        البته عبدلی همچین قلم ارزشمندیم نداره که قابل خرید و فروش باشه. یه چیزایی واسه خودش مینویسه. زیاد جدی نگیرید

      • بدون نام

        خانم زهرا لابد تو قلم ارزشمند داری؟چه پر ادعا هستن بعضی ها

      • Mزهرا

        قلم ارزشمندی نداره چون اونچه می نویسه برآیند عقاید و افکار خودش نیستند، چون صاحب اندیشه منحصر بفرد خودش نیست. تحت تاثیر جو و فشار قلمش میچرخه و ثبات رویه نداره و بعید میدونم در سپهر ژورنالیسم مهره چشمگیری بشه. تنها هنرش ثقیل نوشته.
        ضمنا من قلمی برای نوشتن ندارم و ژورنالیست نیستم که ارزشمند باشه یا نه! و ادعایی ندارم

      • بدون نام

        آفرین زهراM
        باهات به شدت موافقم

    • بدون نام

      بابا این دختر بنده خدا میخواست جلب توجه کنه وخودشا سر زبونا بندازه خدایی هم موفق بود به اندازه زلزله کرمونشاه سر وصدا راه انداخت خدایی ما ملت بیکار وعلافی هستیم البته کاش شاهنامه اخرش خوش باشه واینم دنباله رو گلشیفته وصدف نباشه

    • بدون نام

      آفرین آقای عبدلی

    • بدون نام

      چی شدرفت تاروزشنبه منتشرمیشود

    • جاوید

      " سال‌ها در گوشمان خواندند و پس زدیم و بدتر این که منفعت طلبانه مفاهیم اخلاقی را به شکل تنبلی‌های خودمان در آوردیم "
      این قسمتِش عالی بود یکی از نتایج مهم کم کاریهای فرهنگی توی چند دهه اخیر ایرانِ .

    • بدون نام

      آقای عبدلی سر بسته بهت میگم
      قیمه ها رو نریز تو ماستا

    • بدون نام

      خداپدر اونی که کلمه ی مانیفست و بهت یاد داد بیامرزه

    • maha

      متشکرم کاربرجاوید
      اخه من اطلاعات زیادی ندارم دراین زمینه وفکرمیکردم که کسانی که علوم سیاسی خوندن حق فعالیت درمطبوعات ویادداشت های این چنینی رودارن
      البته که متن اقای عبدلی شبیه متون فلسفی نیست واین مشخصه.
      ممنون بابت اطلاعات

    • بدون نام

      همه ی ملتها خودشونو برتر از ملت های دیگه می بینند ،منتها ما یه فردوسی داشتیم که احساساتش رو نوشت ،بقیه ننوشتن یا شاید بلد نبودن ،پس دلیل نمیشه که اونها نژاد پرست نباشن ،

      از کجا می دانید که حرف های فردوسی راست نبوده ؟؟؟؟؟
      اونهایی که هزار سال پیش به ایران حمله کردن ،با لبخند و گل و شیرینی که نیومدن ،جنگ بوده ،انتظار داشتید فردوسی ازشون تقدیر و تشکر کنه !!!!!

      از این 60 هزار بیت چند تاش مستقیما نژاد پرستانه ست ؟؟؟؟
      اصلا خوندید ؟؟؟؟

    • بدون نام

      مي بينم اين عبدلي هر دفعه خوب بلده به نفع كي قلم بزنه نگو حسابداري خونده و بلده چطوري چرتكه بندازه كه سود كدوم طرفه:)))))

    • بدون نام

      سینمای به اصطلاح روشنفکری !!!!!!!

      باید می زدی تو دهنش !!!
      آره باید می زدمش!!!

    • بدون نام

      بخش تک رو هفته؛ جنون و نبوغ، جالب بود

    • بدون نام

      شبیه گدا گشنه ها میمونه این بازیگر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج