۶۷۴۰۷۱
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

خودروساز‌ها را به خاطر آلودگی هوا محاکمه کنید

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خودروسازها را مقصر اصلی آلودگی هوا در تهران و کلان شهرها عنوان کرد و گفت که آنها باید به خاطر صدماتی که به خاطر آلودگی هوا به کشور وارد می‌کنند محاکمه شوند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خودروسازها را مقصر اصلی آلودگی هوا در تهران و کلان شهرها عنوان کرد و گفت که آنها باید به خاطر صدماتی که به خاطر آلودگی هوا به کشور وارد می‌کنند محاکمه شوند.

بهرام پارسایی اظهار کرد: آلودگی هوا عوامل متعددی دارد ولی در کلان شهرها طبق گزارشات بالغ بر ۸۰ درصد آلایندگی مربوط به خودروهاست. متاسفانه خودروهای ما خصوصا خودروهای ملی هم صرف سوخت بسیار بالایی دارند و هم این سوخت را به صورت ناقص می‌سوزاند و این امر باعث آلایندگی می‌شود.

وی افزود: عوامل متعددی است که در آلودگی دست به دست هم می‌دهد اما راه‌حلش این است که فکری به حال عاملی اصلی آلایندگی کنیم و آن خودروهای داخلی اعم از سواری، عمومی و موتورسیکلت‌هاست. تا زمانی که اینها حل نشود برگزاری جلسه و تعطیلی مدارس و ادارات مشکلی را حل نمی‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: یک راه این است که افراد به استفاده از خودروهایی که باعث کاهش آلودگی می‌شوند، تشویق شوند. متاسفانه نه تنها این حمایت صورت نمی‌گیرد بلکه عوارض سنگینی برای این خودروها در نظر گرفته می‌شود.

پارسایی با اشاره به تولید سالیانه یک میلیون خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه نظارت دقیقی بر استاندارد بودن این خودروها، میزان مصرف سوخت‌شان و کاهش آلایندگی به واسطه داشتن کاتالیزور و فیلترهای لازم نیست بلکه خودروها فقط تولید می‌شوند و با قیمت بالا و کیفیت پایین در اختیار مردم گذاشته می‌شوند بدون اینکه خدمات آنها و همچنین مباحث زیست محیطی در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به طور جدی موضوع آلودگی هوا را حل کنیم ابتدا باید خودروسازها را محاکمه کنیم که سالیانه هم از نظر آلودگی هوا و هم ناامنی و تصادفات جاده‌ای به کشور لطمه وارد می‌کنند. ما نیازمند جراحی عمیق در این حوزه هستیم و لازمه آن گذشتن از منافع باندها و مافیاهای خاص است تا یک بار برای همیشه کشور را نجات دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای استفاده از خطوط ریلی و مترو، تصریح کرد: همچنین باید خودروهایی که مصرف سوخت‌شان بالاست و سوخت ناقصی دارند را از رده خارج کنیم. وضعیت خودروهای ما به دلیل انحصاری بودن و غیررقابتی بودن خودروسازها مشخص است، ضمن اینکه از آنها حمایت هم می‌شود بنابراین آنها هر طور که دوست دارند خودرو تولید می‌کنند و آن را در اختیار مردم می‌گذارند و کسی هم پاسخگو نیست.

پارسایی با بیان اینکه در کشورهای دیگر خودروهای یورو ۵ و یورو ۶ مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: همین خودروها اگر بخواهند به کشور وارد شوند باید توسط اداره استاندارد ما تایید شوند این در حالی است که خودروهای داخلی با وضعی که معلوم است تحویل مردم می‌شوند. مصرف خودروهای هیبریدی بسیار پایین است و در ترافیک تقریبا مصرفی ندارند. سایر خودروهای خارجی هم مصرف سوخت‌شان یک سوم خودروهای ماست و سوخت را ناقص بیرون نمی‌دهند و به واسطه کاتالیزورهایی که دارند موجب ایجاد گازها و آلایندگی خطرناک نمی‌شوند.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه تا وقتی وضعیت خودروسازی اصلاح نشود مشکل آلودگی هوا نیز به قوت خود باقی است، گفت: سالانه ۵۰۰۰ نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و کشور ما به واسطه تعطیلات ناشی از آلودگی هوا سالانه لطمات زیادی از نظر اقتصادی متحمل می‌شود. علاوه بر اینکه هزینه بالایی برای درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا صرف می‌شود بنابراین باید مصمم باشیم که فکری به حال وضع آلودگی هوا کنیم.ش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرند یاته میگه ها

    • بدون نام

      جک نگید. لطفا شما حتی اسمشونو. نمیتونید. بیارید

    • بدون نام

      هوس آب خنک کردی این نامردها زورشان زیاده ولی در مقابل قدرت خدا هیچی نیستن

    • محسن

      باسلام بانظر ایشان کاملا موافقم بازید خودروسازها محاکمه شوند

    • سینا

      کاش تعرفه ها صفر مید با ۲۰ نیلیون کمری کارکرده میخریدم

    • بدون نام

      آقای محسن خان
      اول باید مسئولین محاکمه شوند

    • محمدرضا بختیار

      مدیر خودرو سازی از خودش اجازه تولید ایده و ابداع ندارد بلکه ناظر بر اجرا و ایده هیت مدیره و میرعاملان هستند و عاملیت آن دست دولت ها بوده است به جز الایندگی باید در مورد و نسبت ارزش ملک و خودرو نیز بررسی شود نه محاکمه اگر پی حکم باشید مواجه می شوید با حکایتی همچو حکایت های هزار و یک شب

    • بدون نام

      مدیران دانا کشور اباد

    • بدون نام

      اگه قرار به محاکمه بود تا الان به خاطر قصور و باعث و بانی بودن مرگ هزاران نفر، یک نفرشون بیرون از زندان نبود.

    • بدون نام

      بهترين راه حل،اجبار سايپا ايران خودرو به تعويض تمام كاتاليزورهاي ماشينهاي توليدي تا ده سال قبله و ماشينهاي با سن بيشتر از ١٥ سال هم اجازه تردد در تهران نداشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پراید انژکتور قدیمی اما دمش گرم صرف پایین بعد موتور را ارتقا دادن مصرف رفت بالا کسی به مصرف اهمیت نداد و پژو ۴۰۵ قدیم ۴ مصرف می کرد شد ۹ کدوم مقصر محاکمه شد تا چند سال دیگه اجازه تولید به ایران ندهند بزودی طبق محاسبات بنده این کمپانی های داخلی کارشان تمومه و رسماً نقش دلال خودرو در بازار و به اسم نماینده دولت در بخش خصوصی فعالیت دارند .

    • بدون نام

      نخونده نظر میدم
      اینجا ایرانه سویس که نیست

    • بدون نام

      محکومشون کنین تا خودروهاشونو گرون بکنن و کیفیتشونو بیارن پایین

    • بدون نام

      خوبه که همه میدانند عیب اصلی از کجاست الحمدالله ولی کسی جرا
      ت نمیکنه به مافیای خودرو نزدیک بشه و کاری انجام بده

    • سالار

      این ارابه مرگ سازها فقط بفکر جیب خودشون هستند کاری به آلودگی هوا هم ندارند و جالب اینکه همیشه کنفرانسهایی در همین رابطه برگزار میکنند و نتیجه ایی هم ندارد
      اگه راست میگید اول جلو این لگنها بگیرید

    • سالار

      این ارابه مرگ سازها فقط بفکر جیب خودشون هستند کاری به آلودگی هوا هم ندارند و جالب اینکه همیشه کنفرانسهایی در همین رابطه برگزار میکنند و نتیجه ایی هم ندارد
      اگه راست میگید اول جلو این لگنها بگیرید

    • بدون نام

      عرضه داری در این مملکت نمی بینیم که این مافیایی قدرتمند را محاکمه کنه خدا رحمت کند مرحوم خلخالی را جایش امروز برای محاکمه این آفتابه لگن سازهای مادام العمر در این مملکت خیلی خالی است

    • بدون نام

      ایران خودرو را باید به خاطر همکاری با پژو دادگاهی کرد اکثر اتومبیل های پرمصرف موتور پژو دارند والایندگی زیاد وتعداد تولدی هر روز هم لفزایش پیدا میکند ایران خودرو باید از پژو قطع هم کاری کند پژو به ایران خیانت میکند تکنولوژی ساخت ر به درستی به ایران انتقال نمی دهد

    • سعید

      ای بابا هر سال زمستون و سرما همین حرفا مطرح میشه و بعدش هیچی.سال بعد همین آش و همین کاسه.به نظرم بیشتر جنبه ی تبلیغات داره که مثلا ما دلمون برای مردم میسوزه.اگر میتونید کاری بکنید و به مردم گزارششو بدید.اگر هم نمیتونید که مسلما نمیتونید حرفشم نزنید و دلمونو بیشتر خون نکنید.سال بعد بدتر و سال بعدش بدتر تر و ...چند وقت پیش ی مطلبی خوندم در مورد اینکه ی شرکت بزرگ خودرو ساز خارجی که احتمالا تویوتا بوده پیشنهاد داده بود که تاکسی میده و مابالتفاوت مصرف بنزین رو به جاش نفت بگیره.خیلی دلم میخواد بدونم ایا این مطلب واقعیت داره و اگه واقعیت داره چرا و با چه منطقی این اتفاق مثبت رخ نداده.

    • بدون نام

      فقط شعار ....خب کار کنید دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج