۶۷۴۳۷۳
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

انتقادکیهان از یک مستند پخش شده در تلویزیون

کیهان نوشت: در مستند «اشرف، همزاد شاه»، دست داشتن اشرف پهلوی در قاچاق مواد مخدر، شایعه اعلام شد و از قول خواهر دوقلوی شاه گفته شد که چگونه ممکن است فردی که موسسات و سازمان‌های متعددی برای ترک دادن معتادان و بازپروری آن‌ها اختصاص داده، به قاچاق تریاک و هروئین روی آورد!

کیهان نوشت: در مستند «اشرف، همزاد شاه»، دست داشتن ‌اشرف پهلوی در قاچاق مواد مخدر، شایعه اعلام شد و از قول خواهر دوقلوی شاه گفته شد که چگونه ممکن است فردی که موسسات و سازمان‌های متعددی برای ترک دادن معتادان و بازپروری آنها اختصاص داده، به قاچاق تریاک و هروئین روی آورد!

این درحالی است که براساس اسناد متعدد خارجی و داخلی، اخبار روزنامه‌های معتبر اروپایی، اسناد ساواک و خاطرات وابستگان رژیم گذشته، ‌اشرف پهلوی از سرکردگان باندهای مخوف مواد مخدر به شمار آمده که حتی یک‌بار در سال 1348 با یک چمدان هروئین در فرودگاه زوریخ دستگیر شد و خبرش در نشریه لوموند جنجال به پا کرد!

حسین فردوست رئیس‌دفتر ویژه اطلاعات محمدرضا پهلوی در جلد اول صفحه ۲۳۷ کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» در بخشی از خاطرات خود با عنوان «شیطانی به نام ‌اشرف» به موضوع دخالت ‌اشرف در قاچاق مواد مخدر در سطح جهان ‌اشاره کرده است.

متاسفانه برخی از مجموعه‌های مستند که توسط دوستان جبهه انقلاب درباره رژیم گذشته و سران آن ساخته می‌شود بدون برخورداری از پژوهش و تحقیق مطلوب و استفاده از کارشناسان خبره مباحث تاریخی، در کمال بی‌تجربگی به سراغ بعضی منابع نامعتبر و تحریف شده تاریخی رفته و بدون دقت لازم، آنها را به عنوان منابع خود برمی‌گزینند.

سازندگان مجموعه مستند «اشرف، همزاد شاه» علی‌رغم زحمت و تلاش بسیار برای افشای ماهیت منحرف رژیم گذشته اما به دلیل اتخاذ همین روش غیرعلمی، در کمال تاسف دستاورد چندان مناسبی برای مخاطبان تاریخ معاصر و انقلاب نداشتند. برخی از این سازندگان با افتخار اعلام کردند که برای ساخت مجموعه یاد شده، از کلیشه کارشناسان تاریخی عبور کرده‌اند!

سؤال اینجاست آیا برای شکستن کلیشه باید تاریخ را تحریف کرد؟ضمن اینکه متاسفانه در این مجموعه از دو روانشناس و یک طراح لباس و دو نفر به اصطلاح کارشناس تاریخی هم استفاده شده که یکی از آنها بیش از تاریخ به یکی از گروه‌های اصلاح‌طلب وابستگی دارد و دیگری یکی از کارکنان دفتر ثابت پاسال بوده که درباره تاریخ پهلوی توهمات خاصی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ايران

      جناب كيهان بعد از انقلاب اسلامي چه سازماني اين مواد را دربازار پخش مي كند به نظر مي رسد گرداننده گان اين همه مواد مخدر جور با جور كار افراد معمولي نباشد.

    • بدون نام

      کیهان عزیز حالا با راست یا دروغ برنامه کاری ندارم اما جون عزیزت بجای اینکه به این و اون حمله بکنی بیا کنار ملت و بفکر دردهای ملت باش ...
      باید از الان بفکر روزی باشی که به ملت باید جواب پس بدی

    • بدون نام

      همه متوهمن فقط تو خوبي مشت حسين آقا!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      ببخشید این بابا چون اصطلاح طلب بوده الانه دیگه مستنده خوب نیست اما اگر اصولگرا بود حرف نداشت کلن خسته نشدید از اینکه جامعه رو کردن دو قطبی اصولگرا و اصلاحطلب بابا مردم دیگه یه جناح مستقل میخوان هنوز این درک نکردین.

    • بدون نام

      اشرف چون زن بوده شایعات خیلی زیادتری(نسبت به مردان پهلوی) در موردش گفته شده که ریشه در ذات زن ستیز گویندگان داره.وقتی زنی منفعل نباشه(کاری به خوبی و بدیش هم ندارم) باید منتظر بدترین برخوردها باشه

    • بدون نام

      حق باشیشه پاک کنه... آخه آن زمان بلدنبودنددزدی واختلاس کنند، شغل هم نبود، بهمین ذلیل اشرف برای امرامعاش،موادقاچاق می کرد

    • بدون نام

      دروغ در دروغ میشه راست....

    • بدون نام

      خب لابد نبوده.چرا اصرار داری بدنام کنی کسی رو کیهان؟؟

    • بدون نام

      هر زنی تو ایران بخواد فعالیت بکنه و در جهت احقاق حقوق زنا کار کنه، هزار تا انگ و تهمت بهش میچسبونن. چون جامعه و فرهنگ مردسالار ما مطرح شدن زنا رو تحمل نمیکنه. نمونه اش فروغ فرخزاد.

    • بدون نام

      مش حسین جان کاری بکن بسلامتی وقتی رفتی لااقل دل همفکرات برات تنگ بشه و بگن خدا رحمتت بکنه مش حسین
      البته اینو اول یه آهی بکشن بعد بگن....

    • بدون نام

      کیهان راست میگه این اشرف عفریته حتی به خواهر ولیلا بچه برادرش .......به هیچکس رحم نکرد امیدوارم که توی گور نخوابه امین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیشه پاکن خوب اومدی . در کل مردم ایران برای هر کاری باید از مشدحسین اجازه و مشورت بگیرن .ثانیا نشریات معتبر اروپایی؟؟؟؟؟ از شما بعیده حسین جون .مگه غیر از کیهان نشریه معتبر دیگه ای داریم؟ همین نشریات اروپایی را سالها آلت دست صهیونیستها قلمداد نکردی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج