۶۷۴۴۲۶
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

همه علیه مهدویان

جوان ازراه‌رسیده سینمای ایران که به پشتوانه فیلم «ماجرای نیمروز» توانست پله‌های موفقیت را چندتا یکی طی کند، غرور کار دستش داد.

روزنامه شرق: جوان ازراه‌رسیده سینمای ایران که به پشتوانه فیلم «ماجرای نیمروز» توانست پله‌های موفقیت را چندتا یکی طی کند، غرور کار دستش داد. او که پیش‌تر هم در اختتامیه جشنواره فجر و هنگام دریافت سیمرغ مردمی بی‌طاقتی‌اش را نشان داده بود، این‌بار با بیان جملاتی که برخی ابیات شاهنامه را خیلی فاشیستی می‌داند و شاهنامه را فاشیستی خوانده بود در راه دیگری گام نهاد.

این‌بار او نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی به‌دور است. در شبکه‌های اجتماعی اکنون و پس از چند روز بعد از برنامه هفت همچنان اعتراض‌ها به او درباره این سخنان ادامه دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی به او معنی کلمه «فاشیست» را یادآوری کرده‌اند.

برخی رستم را مثال زده و نوشته‌اند: «مهدویان برای اینکه فرق اثر فاشیستی و نژادپرستانه با اثر وطن‌دوستانه و حماسی را بداند، کافی ‌است فقط داستان زال و رودابه و رستم را بخواند‌ و فیلم خودش را ببیند.

کدام نژادپرستی است که قهرمان ملی‌اش دورگه باشد؟ شاهنامه حماسه‌ای است در ستایش ایرانیان، اما نژادپرستانه نیست». یکی دیگر با جمله «چه اشکالی دارد فیلم فاشیستی بسازیم؟»، او را نقد کرده و گفته بود: «البته مطمئنم سوادش در حدی نیست که بداند نفر قبلی که این جمله را گفت، اسمش «ژوزف گوبلز» بود که روز سقوط برلین با «سیانور» خودکشی کرد». افرادی هم او را «صدای این نسل و زمانه» می‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اخه چه دلیلی داره تمام فیلم های ما باید حماسی و ملی باشه د بگیم اره همه چی گل و سمبل هست، شما فیلم takenرو ببینید یم فیلم هست که خودش حتی پلیس راهم میکشد و حقش رو میگیرد خب این فیلم هم همینطور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس فقط ملیت یا قومیت خودش رو و نژاده بودن و اصیل بودن رو تحسین کنه فاشیسته .البته انتظار نداریم فردوسی هزار سال پیش با ارزشهای امروز هماهنگ باشه ولی برای کسانی که امروز فردوسی رو تقدیس می کنند متاسفیم

    • علی

      خداوندا کشورمان ایران را از گزند دشمن داخلی و خارجی در امان بدار. واقعا چه جور دلش آمد به فردوسی توهین کنه . واقعا مایه تأسف است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون اصلا منظورش توهین نبود واقعا بی انصافیه این برخورد ها در مورد ایشون

      • متقی

        مشکل اینه که منظورش دقیقا همین بود، یعنی چیزی فراتر از دفاع از فیلمش، چون باز در جواب رشید پور گفت منظور من اینه که شاهنامه در کل و اساسا فاشیستیه و هرکی قبول نداره بیاد براش ثابت کنم!

    • بدون نام

      و این گونه استعدادها در نطفه خفه می شود

    • م خسروی

      بهترینه بهترینه

    • بدون نام

      هرگز نمیشه حقیقت را گفت زمانه ما پر هست از ادم های دورنگ که نه چندین رنگ

    • بدون نام

      محبوبیت و موفقیت مهدویان باعث شده که بعضی از شدت حسادت از خود بیخود شوند و برای خودشان ببافند.

    • بینام

      چه شباهتی بین ده خوان هرکول و هفت خوان رستم و روئین تنی آشیل بجر پاشنه پا و روئین تنی اسفندیار بجز چشم در اساطیر یونانی و شاهنامه وجود داره ؟ مگه کپی برداری در آن زمان مجاز بود ؟

    • بدون نام

      جوگیر شده

    • بچه ابودان

      والا انجوری که فردوسی حماسه افریده و سرتاسرلاف اومده ادم فکر میکنه بچه ابادانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهدویان نه اینکه در یک جامعه دمکرات داره فیلم میسازه !!!!!انقدر دیگه پا را از گلیم خودش فراتر گذاشته وخودشو باور داره که همدست بااقوام اعرابش بخود اجازه توهین و اظهار نظر در مورد شاهنامه فردوسی بزرگ را داده

      • بدون نام

        بیسواد این خاصیت رمانه

    • بدون نام

      یکی دیگر با جمله «چه اشکالی دارد فیلم فاشیستی بسازیم؟»، او را نقد کرده و گفته بود: «البته مطمئنم سوادش در حدی نیست که بداند نفر قبلی که این جمله را گفت، اسمش «ژوزف گوبلز» بود که روز سقوط برلین با «سیانور» خودکشی کرد».

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج