جاباما
۶۷۴۴۴۴
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت خودروهای وارداتی کاهش می‌یابد

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: نرخ خودروهای وارداتی با رای دیوان عدالت اداری، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: نرخ خودروهای وارداتی با رای دیوان عدالت اداری، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.
میثم رضایی با اشاره به جلسه با رئیس شعبه سوم دیوان عدالت اداری گفت: آنچه در رای صادر شده بدیهی و آشکار است، دولت و گمرک موظف هستند عوارض ورود خودرو را به کشور طبق تعرفه های مصوبه قبلی(دی سال ۹۵) بازگردانند.

وی در عین حال رای دیوان را موقت دانست و گفت: از آنجا که ابطال مصوبه هیئت مصوبه وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، باید تا زمان صدور رای نهایی در این هیئت صبر کرد اما تا زمان صدور دستور نهایی نیز این رای قابل اجراست و باید دولت برای کاهش تعرفه ها به قبل از تصمیم اخیرش، به این رای تمکین کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با یادآوری این که علاوه بر دیوان عدالت، نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ هم پیگیر موضوع هستند گفت: حدود ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم به قید دو فوریت خواستار کاهش تعرفه واردات به منظور کاهش آثار تورم زای آن در کشور هستند که این دو اقدام موازی می تواند بازار خودروی کشور را نسبی سامان دهد و از افزایش بی محابای قیمت ها در هر دو حوزه خودروهای وارداتی و حتی داخلی جلوگیری کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت بازگشت تعرفه واردات به نرخ های دیماه سال گذشته گفت: با این تصمیم نرخ خودروهای وارداتی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

رضایی تصریح کرد: آخرین تصمیم هیئت وزیران مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای بنزینی و ۵۰ درصدی خودروهای هیبریدی، نرخ برخی محصولات تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مصوبه دیوان عدالت فقط نرخ تعرفه ها را شامل می شود و تاثیری درباره ضوابطی چون غیرمجاز بودن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه ارزون شه شورشو در آوردن دیگه

    • مهرداد

      انشااله 300 درصد اضافه نشه و بعد 30 درصد کم بشه! بعد هم افتخار که قیمت را کم کردیم!

    • کارمند

      با گرانی روزانه قیمت دلار اگر چنین اقدامی انجام شود جای تقدیر دارد چون گرانی ماشین خارجی قطعا گرانی ماشین داخلی را در پی دارد

    • بدون نام

      دروغ میگن بابا کجا ارزان میشه
      یه ماشین کره ای رو تو عراق شما 20 میلیون با پول ایران میتونی بخری به همون ماشین تو ایران باید 400 میلیون پول بدی

    • مردم زحمت کش

      باید از دیوان تشکر کرد که لاقل به فکر مردم است

    • هالو

      تو که راست میگی. ...

    • بدون نام

      چقدر ارزونشه بگو ناز نکن نازی

    • اماج

      خدمت مسئولین دیوان عدالت یا مدیری که در این مورد میتواند کاری کند.خواهش قیمت ماشینهای وارداتی را کاهش بدید .مردم لیاقت یک ماشین خوب را ندارند. همین هم که بود زیاد بود دزگه افزایش ظلم بخدا. چرا باید یک ماشین در خارج کشور ۱۰هزار دلار در داخل ۴۰هزاردلار بشه .اقایان این مردم گناه دارند.من وخانمم داریم بازنشسته میشیم با اتفاقات جدید بعد ۳۰سال کار نمیتونیم یک ماشین خوب بخریم.بترسید از آه مردم

    • بدون نام

      به ما چه کاهش یافته مگه مردم عادی توان خودرو خریده خودرو را دارند ایران برای یه عده شده

    • بدون نام

      ما مردم برای مسئولین صادق کشور در حکم عروسک خیمه شب بازی هستیم بخاطر اینکه بتوانند قیمتها را بالا ببرند و هیچ اعتراضی هم متوجه آنها نشود اول با یک برنامه حساب شده نرخ تعرفه را بالا می برند که مردم وحشت کنند و برای یک مدت خریدها کاهش یابد بعد یکی پیدا می شود و تعرفه قبلی را باطل می کند در این حالت مردم از ترس بالا رفتن مجدد قیمتها به بازار هجوم می آورند و هر چه خودرو وارد شده است را با قیمت بالاتر می خرند ما هم خوشحالیم که توانستیم یک خودرو با قیمت پایینتر بخریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج