۶۷۴۴۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آیا بارسا در همه جبهه‌ها دوام خواهد آورد؟

حمیدرضا صدر به نبردهای بارسلونا در سه جبهه پرداخته، به تقویم فشرده و طاقت فرسای کاتالان ها...

ورزش سه: حمیدرضا صدر به نبردهای بارسلونا در سه جبهه پرداخته، به تقویم فشرده و طاقت فرسای کاتالان ها...

چه کسی تصور می کرد در نخستین فصل حضورش در بارسلونای دردسر زده چنین رویایی پرواز کند؟ ولی طرفداران بارسا حالا به تکرار آن چه پپ گواردیولا فصل 09-2008 و لوییز انریکه فصل 16-2015 انجام دادند می اندیشند، به فتح سه جام توسط ارنستو والورده.

ولی آیا این بارسا توان نبرد در سه جبهه را دارد؟ آیا بازیکنان والورده برابر شلاق های سخت مقاومت خواهند کرد؟ آیا از کمند فوریه که طی دو فصل سپری شده برای شان ماه پرمرارتی بوده خواهند گریخت؟

بارسا برابر اسپانیول تا مرز شکست پیش رفت. اسپانیول همان تیمی بود که نوار شکست ناپذیری بیست و نه بازی بارسا در همه رقابت ها را با پیروزی تک گله اش در دیدار رفت جام حذفی پاره کرده بود. در همان بازی که لیونل مسی ضربه پنالتی اش را از دست داد. بارسا با پیروزی دو گله در دیدار دوم راهی مرحله بعد شد، ولی زنگ ها به صدا درآمده بودند و نیمکت نشینی لیونل مسی دردساز شده بود. بارسا سرانجام با جرارد پیکه از بند شکست رهایی پیدا کرد. همان بازیکنی که با سخنان و اداهایش طرفداران اسپانیول را به خشم آورده بود، همان بازیکنی که با هر بار لمس توپ هو شده بود. جرارد آن جا بود و هشت دقیقه به پایان، توپ را با سر از لابلای بازیکنان درهم پیچیده درون دروازه جای داد و بازی را به تساوی کشید.

بارسا و والورده رکورد جدیدی برای بارسا ثبت کرده اند: ۲۲ بازی بی شکست در لیگ از آغاز فصل. با ۹ امتیاز بیشتر از اتلتیکو مادرید صدرنشین هستند، ۱۸ امتیاز بیشتر از والنسیا در رده سوم و ۱۹ امتیاز بالاتر از رئال مادرید. اتلتیکو طی شانزده بازی لیگ فقط یک بار شکست خورده و در نیم فصل اول هم بارسا را به تساوی وادار کرده. با این وصف تصور این که آن فاصله توسط مردان دیگو سیمونه پر شود دشوار است، ولی جام حذفی چی؟ لیگ قهرمانان چی؟
آیا بارسا در همه جبهه‌ها دوام خواهد آورد؟

خط میانی بارسلونا متنوع تر شده. کوتینیو به صف مردان ارنستو والورده اضافه شده و همه انتظار دارند در لیگ و جام حذفی بدرخشد. خط حمله بارسا دوباره رویایی شده. در لیگ ۶۰ گل طی ۲۲ دیدار زده، ۲۷ گل بیشتر از اتلتیکو در رده دوم. سه تفنگدار کاتالان ها این بار با ترکیب تازه ای ۴۴ بار دروازه ها را به آتش کشیده اند: مسی ۲۰ بار، سوارز ۱۶ بار و پائولینیو مرد میانی تازه وارد ۸ بار. با این وصف هیچ بازیکن دیگری بیش از دو گل نزده که هشدار می دهد مصدومیت مسی و سوارز چه بهای سنگینی خواهد داشت.

در کنار همه اینها کاتالان ها تعداد فزاینده دیدارهای طاقت فرسا آغاز نیم فصل دوم را فراموش نکرده اند. یادشان نرفته مردان لوییز انریکه طی فصل 16-2015 در فاصله دوم ژانویه و یازدهم فوریه طی شش هفته سیزده بار به میدان رفتند: یک بازی در هر سه روز. سقوط آن فصل در آوریل برابر اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان را فراموش نکرده اند. یادشان نرفته بارسا در نوکمپ 1-2 پیروز شد، ولی یک هفته بعد در ویسنته کالدرون 0-2 با دو گل آنتوان گریزمان که دومی دو دقیقه به پایان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، شکست خورد و حذف شد. یادشان نرفته مردان سیمونه در آن دوره سه بازی کمتر انجام داده بودند، سریع تر بودند و زهردارتر. همان هایی که تا دیدار نهایی لیگ قهرمانان پیش رفتند.

طرفداران بارسا فراموش نکرده اند مردان شان طی فصل پیش هم در همین دوره به بند کشیده شدند. انجام دوازده بازی پرتنش طی سی و چهار روز، یعنی کمی کمتر از یک بازی در هر سه روز. مسی در آن روزها جز بیست و هفت دقیقه در همه دقایق در میدان جان کند و بارسا در کورس قهرمانی لیگ باقی ماند، ولی شکست ۰-۴ در پاریس برابر پاری سن ژرمن از راه رسید و هرچند بارسا در نوکمپ پیروزی تاریخی ۱-۶ را به چنگ آورد، ولی چهار روز بعد ۲-۱ در لیگ برابر دپورتیوو لاکرونیا زانو زد. سپس دو شکست ۰-۲ برابر مالاگا در لیگ و ۰-۳ مقابل یوونتوس در تورین طی لیگ قهرمانان گریبان تیم را چسبیدند. طرفداران بارسا یادشان نرفته مردان شان طی بازی برگشت در نوکمپ چه نمایش سردرگمی داشتند و چگونه به تساوی بدون گل قناعت کردند و حذف شدند. یوونتوس در آن دوره - ژانویه و اوایل فوریه - چهار بازی کمتر از بارسا انجام داده بود، شاداب بود و این بار آنها بودند که تا دیدار نهایی پیش رفتند.

در چنین قابی والورده در این برهه از فصل با "بحران مدافع میانی" روبرو شده. تساوی برابر اسپانیول آمیخته به مصدومیت گلزن بارسا هم بود: پیکه. توماس فرمالن مصدوم است و نبرد با والنسیا در جام حذفی، ختافه در لیگ و چلسی در لیگ قهرمانان پیش رو هستند. والورده برای یافتن زوجی کنار ساموئل اومتیتی - غایب برابر ختافه به دلیل محرومیت - به چه کسی روی آورد؟ به یری مینا؟ مدافع بلند بالای بیست و سه ساله کلمبیایی که پس از رفتن ماسکرانو وارد شده. آیا یری مینا که تاکنون در اروپا به میدان نرفته می تواند در نیمه نهایی جام حذفی و در لیگ قهرمانان دوام آورد؟ گزینه دیگر سرجیو بوسکتس شده، همان بازیکنی که در دوران گواردیولا چند بار در قلب دفاع بارسا ایستاده. همین طور لوکاس دینه یا دیوید کاستاس کاپیتان تیم ب بارسا.

فوریه تب زده تازه آغاز شده و همه تیم ها شلاق های شان را برای بارسلونا از نیام بیرون کشیده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج