۶۷۴۵۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

اصول دکورسیوان معاصر

منظور از دکوراسیون معاصر چیست؟ خطوط فکر شده، فرم های هوشمندانه، لوازم مینیمال و شاید بتوان گفت، قانون شکنی! چیدمان امروزی، همان طور که از نامش پیدا است به این لحظه و مدهای این زمانه مربوط است.

اصول دکورسیوان معاصر





برترین ها: منظور از دکوراسیون معاصر چیست؟ خطوط فکر شده، فرم های هوشمندانه، لوازم مینیمال و شاید بتوان گفت، قانون شکنی! چیدمان امروزی، همان طور که از نامش پیدا است به این لحظه و مدهای این زمانه مربوط است. اما می تواند نشانه هایی از طراحی کلاسیک را نیز در خود داشته باشد. صرفا طراحی کلاسیک نیست اما در گوشه و کنار شاید موردی ببینید که برای طراحی های مثلا 10 سال پیش است. اما همین مورد را هم باید با هوشمندی و زیرکی کامل استفاده کرد. یعنی طوری از وسایل بهره بگیرید که یک طراحی ویژه و امروزی به دست بیاورید.

در طراحی امروزی، همیشه سادگی و خلوت بودن در درجه اول اهمیت قرار دارد. سادگی را باید جایگزین تزئینات شلوغ کنید. وسایل مینیمال استفاده کنید و لازم نیست وسایل بزرگ و پر آذین باشند. طراحی مدرن و امروزی تقریبا شبیه هستند اما یکی نیستند. طراحی مدرن به اصول طراحی در قرن بیستم مربوط است و دستورکار مشخص و تعیین شده ای دارد. اما طراحی امروزی این گونه نیست و هیچ قاعده خاصی در آن مشاهده نمی شود.

دلیل محبوبیت این کار چیست؟ تاکید بسیار روی خطوط و فرم - که دو اصل مهم در طراحی داخلی به شمار می روند - باعث جذابیت و محبوبیت طراحی معاصر می شوند. در این طراحی از نور و عناصر طبیعی بسیار استفاده می شود که باعث بزرگ تر دیده شدن فضا است. از آنجا که هیچ وسیله اضافه ای در این طراحی وجود ندارد، همه فضاها و اتاق ها دلباز و روشن و زیبا دیده می شوند. زمانی می توانید طراحی معاصر را دوست داشته باشید که به هنرهای انتزاعی علاقه مند باشید.

راز چیدمان: خطوط صاف و ساده

خط، زاویه و اشکال در طراحی امروزی بسیار مهم هستند. باید این سه مورد را آویزه گوش خود کنید و در همه اتاق ها از آنها بهره بگیرید. طراحی معاصر بیشتر روی زوایا و خطوط عمودی و افقی استوار است تا مبلمان و وسایل خانه.

اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: آیا در این طراحی باید همه وسایل خانه شما زاویه مربع یا مستطیلی داشته باشد؟ مسلما خیر. می توانید برخی از قسمت های خانه را با خطوط منحنی تزئین کنید. اما اصول این طراحی هم این است که روی خط یک شکل منحنی باقی بمانید، مثلا دایره، بیضی، کروی، مواج و ... .

اصول دکورسیوان معاصر

راز چیدمان: خنثی های جذاب

کرم، سفید، قهوه ای، مشکی و بژ رنگ هایی هستند که در طراحی معاصر بسیار از آنها استفاده می شود. تک رنگ بودن دیوارها شکل و نمای زیبایی به فضا می بخشد.

اصول دکورسیوان معاصر

اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: رنگ های خنثی به طور دایم و در همه جا، کمی خسته کننده خواهند شد. بنابراین، سعی کنید از سایه ای از رنگ دیوار برای جلب توجه ها و خسته کننده نبودن دیوارها استفاده کنید. به طور مثال، این دیوار آبی است، از رنگ های کرم، صورتی یا توسی با کمی اشاره به سبز، بژ یا طلایی در کنار آن استفاده کنید. می توانید این رنگ مکمل را در مبلمان اطراف دیوار نیز استفاده کنید.

راز طراحی: فضای باز

در طراحی معاصر باز بودن فضا بسیار مهم است. می توانید این مساله را با چیدمان منحنی وسایل رعایت کنید. اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: اتاق بزرگ با وسایل خیلی کم که خوب هم چیده نشده اند، به جای زیبایی حس خالی و متروکه بودن را به بیننده القا می کند. بهتر است در این فضاها، مبلمان و وسایل را به چند دسته تقسیم کنید و در اطراف اتاق بزرگ بچینید. لوستر و آباژور و در کل، نورپردازی در این طراحی مهم است.

اصول دکورسیوان معاصر

راز چیدمان: کفپوش خالی

اگر دوست دارید با پای برهنه روی سنگ کف خانه راه بروید، شاید طراحی معاصر برای شما مناسب باشد. در این طراحی هیچ گونه فرش و قالی وجود ندارد و برای زیبایی کف خانه از انواع سنگ، چوب، سرامیک و ... استفاده می شود.

اصول دکورسیوان معاصر

اما باید در نظر داشته باشید، منظور این نیست که به هیچ وجه نباید از قالی استفاده کنید. ترجیحا نمونه ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه جفت است. شاید گاهی دوست داشته باشید کف زمین بنشینید و روی زمین سفت و خالی که نمی توان برای مدت طولانی نشست. ترجیحا رنگ های بسیار روشن و کمرنگ را برای قالی انتخاب کنید.

راز چیدمان: درخشندگی و نور

در طراحی معاصر، تار بودن دیوار مفهومی ندارد. کروم، استیل، لاک و الکل، شیشه، کاشی و ... همه وسایلی برای استفاده در طراحی معاصر هستند.

اصول دکورسیوان معاصر

اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: درخشش زیاد هم به چشمان شما آسیب می رساند. اینجا کمی قانون شکنی کنید و از وسایل و تزئینات مات و تیره استفاده کنید.

راز طراحی: مبلمان با جلوه زیاد

مبلمان طراحی امروزی خطوط مشخص، ساده و جذاب دارند. در این مبلمان، اثری از تزئینات اضافه، کاور، چین دور صندلی یا تخت و ... نمی بینید. همه چیز بسیار ساده و زیبا هستند. همین سادگی جاذبه بسیار دارد و باعث زیبایی خانه می شود. به طور مثال، صندلی هایی با پایه های بلند برای میز غذاخوری انتخاب کنید.

اصول دکورسیوان معاصر

اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: استفاده دایمی از میز و صندلی هایی با پایه های بلند همیشه هم زیبا نیست. گاهی استفاده از مبلمانی که پایه های کوتاه دارند و بیشتر به زمین نزدیک هستند، در میان وسایل بلندقد، ترفند جالبی برای جلب توجه است.

راز طراحی: پنجره های مرکزی

آیا می توانید برای پنجره های این خانه پرده پرده در نظر بگیرید؟ مسلما خیر. زیبایی این اتاق در پنجره ها و نور سراسری آن است. همان طور که در بالا هم گفتیم، طراحی معاصر بر نور زیاد و وسایل کم استوار است.

اصول دکورسیوان معاصر

اما باید به این مورد هم توجه داشته باشید: نمی توان خانه را بی پرده گذاشت و مسلما از بیرون دید دارد و ما دوست نداریم مردم تماشایمان کنند. برای این منظور می توانید پنجره ها را تا جایی که ممکن است دید داشته باشد، مات کنید. از پرده هایی استفاده کنید که کاملا جمع می شوند. به این ترتیب، در طول روز که رفلکت پنجره مانع از دیده شدن فضای درون می شود، می توانید از نور زیاد و مناظر بیرون لذت ببرید.

راز طراحی: وسایل تزئینی مینیمال

به خاطر بیاورید که طراحی معاصر بر وسایل کم و سادگی استوار است. ترجیحا وسایلی را برای دکور و تزئین خانه انتخاب کنید که ساده هستند و کمترین تزئینات را دارند. اما در نظر داشته باشید، این وسایل ساده و دکوری های بی آذین را به گونه ای در کنار هم استفاده کنید که شیک و زیبا دیده شوند. یعنی فقط وسیله ای برای پرکردن تاقچه یا بوفه نباشند. برای چیدن آنها فکر کنید و از ایده طراحان کمک بگیرید.

اصول دکورسیوان معاصر

راز طراحی: اثر هنری بزرگ

دیوارهای خانه های معاصر برای جلب توجه و خودنمایی چیزی زیادی ندارند. آنها بسیار خالی و ساده دیده می شوند. به همین دلیل بهتر است به حال آنها فکری بکنید. منظورمان این نیست که دیوار را به کلکسیون بشقاب های قدیمی یا موزه آثار هنری تبدیل کنید، بلکه به طور مثال، از یک قاب عکس یا نقاشی بزرگ استفاده کنید.

اصول دکورسیوان معاصر

البته توجه داشته باشید، این تابلویی که انتخاب می کنید، نباید با وسیله یا دیواری که به عنوان نقطه کانونی خانه انتخاب کرده اید رقابت کند. باید فقط باعث زیبایی و پر شدن دیوار بشود اما لازم نیست خیلی هم به چشم بیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمی دونم خونه های ایرانیها مثل اوناست یا خونه های اونا مثل ما از بس شباهت زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج