جاباما
۶۷۴۵۱
۱ نظر
۵۱۲۳
۱ نظر
۵۱۲۳
پ

اشتباهات رایجي که از ما تصویر بدی در جمع می‌سازد

چرا در جمع به من بد نگاه می کنند؟

همه افراد دوست دارند در جمع دوستان و اطرافیان خود چهره‌اي محبوب و همیشه بهترین باشند. بیش از هر چیز آنچه شما را تبدیل به یك فرد با كلاس و دوست داشتنی می‌كند، رفتار و گفتاری است كه در یك مهمانی و جشن بزرگ از خود نشان می‌دهید.

چرا در جمع به من بد نگاه می کنند؟
مجله زندگی ایده آل: همه افراد دوست دارند در جمع دوستان و اطرافیان خود چهره‌اي محبوب و همیشه بهترین باشند. بیش از هر چیز آنچه شما را تبدیل به یك فرد با كلاس و دوست داشتنی می‌كند، رفتار و گفتاری است كه در یك مهمانی و جشن بزرگ از خود نشان می‌دهید. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین اشتباهاتی كه ممكن است از شما در یك مهماني تصویر بدی بسازد را بیان كنیم تا با تمركز بر این نکات منفی آنها را برطرف كرده و تصویر بهتری از خود در جمع بسازید.

نادیده گرفتن بقیه

زبان بدن (ايما و اشاره) مي‌تواند نشانگر شخصيت‌تان باشد. اگر به خوبي با طرف مقابل خود برخورد نکنيد، اعلام کرده‌ايد که هيچ علاقه‌اي به صحبت نداريد. اين کار نوعي توهين است و مي‌تواند منجر به ايجاد احساسات و تفکرات منفي و حتي دشمنی ديگران نسبت به شما شود. هیچ‌گاه میزبان و سایر مهمانان او را نادیده نگیرید. گاهی پیش می‌آید که میزبان از ۲‌دوست در یک زمان دعوت به عمل می‌آورد که معمولا این دو نفر که بسیار با هم صمیمی هستند، حرف‌های زیادی برای گفتن به یکدیگر دارند. از این‌رو در مهمانی خودشان به کناری نشسته و مشغول صحبت کردن و گپ زدن می‌شوند و سایر مهمانان و میزبان را فراموش می‌کنند. در چنین موقعیت‌هایی میزبان احساس خواهد کرد که فقط نقش گارسون این دو نفر را دارد.

برخی گمان می‌كنند اگر در معاشرت خود با دیگران خود را بگیرند و با حالتی سرشار از غرور و تكبر راه بروند و بنشینند، دیگران فكر می‌كنند كه آنها افراد باكلاسی هستند درصورتی كه در مهمانی‌ها و مجالس، افرادی از محبوبیت بیشتري برخوردار هستند كه تواضع بیشتری داشته باشند. حرف نزدن با دوستان و افراد در مورد اتفاقات روزمره و نداشتن گپی کوتاه با هیچ‌کدام از آنها باعث می‌شود نه مهمانی به خودتان خوش بگذرد و هم اطرافیان شما را در جمع خود به‌راحتی نپذیرند.

چرا در جمع به من بد نگاه می کنند؟

ظاهر به هم ریخته و درهم

پيش از رفتن به مهماني خودتان را تر و تميز کنيد. اگر به فکر آبروي خودتان نيستيد به فکر آنها باشيد که قرار است بعد از مدت‌ها شما را ببینند و با شما روبوسي کنند. پيش از رفتن به مهماني دوش بگيريد، هیچ‌وقت براي تمیز جلوه دادن خود از عطر و ادوکلن استفاده نکنيد، باور کنيد آب مناسب‌تر است. هنگام ورود به همه سلام کنيد و از همه مهم‌تر در بدو ورود به اتاق‌هاي خانه ميزبان سرک نکشيد.

چرا داد می‌زنید!

صحبت كردن با دور و بری‌ها با صدای بلند در مهمانی و البته در استفاده از تلفن همراه یكی از ویژگی‌هایی است كه باعث می‌شود افراد دیگر به شما به عنوان یك فرد بی‌ملاحظه و كسی كه از آداب و معاشرت چیزی نمی‌داند، نگاه كنند، چرا كه وقتی شما با صدای بلند صحبت می‌كنید؛ اولا توجه منفی افراد را به خودتان جلب می‌كنید، ثانیا افراد تصور می‌كنند شما برای اثبات حرف‌های خودتان هیچ منطقی ندارید و تنها می‌خواهید حرف‌های خود را با صدای بلند اثبات كنید، وقتی در مهمانی هستید هیچ‌گاه با صداي بلند صحبت نکنيد. اين کار شما را مغرور و از خود راضي جلوه مي‌دهد. صداي‌تان بايد آرام و يکنواخت و لحن‌تان بايد با زمان و موقعيت حاضر در آن هماهنگ باشد.

صحبت کردن درمورد یک موضوع عجیب یا منفی

اگر در یک مهمانی یا جایی هستید که با کسی تازه روبه‌رو شده‌اید، بهتر است از پیش کشیدن بعضی موضوعات خودداری کنید. صحبت کردن در مورد وضعیت بد سلامت یا رابطه بدتان با کسی، شغل بد و رئیس بداخلاق‌تان، زبان خاصی که فقط شما و یک نفر دیگر از آن سر درمی‌آورد یا هر چیز دیگری که انرژی مثبت جو را از بین می‌برد، موضوعاتی هستند که باید از آنها اجتناب کنید. همچنین بهتر است حرف زدن درمورد سیاست و مذهب را هم برای گفت‌وگوهای دوستانه‌تان بگذارید. کاری که باید انجام دهيد این است که طوری رفتار کنید که دیگران مجذوب‌تان شوند. با این روش خیلی راحت می‌توانید دوست پیدا کنید. پس به جای اینکه در مکالمه‌تان با دیگران فقط به یک موضوع بچسبید و مدام تکرارش کنید، افق موضوعات‌تان را کمی وسیع‌تر کنید و در مورد مسائل مختلف و جالب با مخاطب‌تان گفت‌وگو کنید.

زل زدن به دیگران

يكی دیگر از ویژگی‌هایی كه تصور بدی نسبت به شما را در ذهن دیگران تقویت می‌كند، این است كه در یك مهمانی یا در جامعه به فردی خیره شوید. این خیره شدن در صورتی كه فرد مورد نظر شما خانم باشد از زشتی بیشتری برخوردار است. زوم شدن روی آدم‌های اطراف‌تان در یک جمع دوستانه علاوه بر اینکه فرد مورد خطاب را معذب و ناراحت می‌کند، دیگران را هم نسبت به شما دور و بدبین می‌سازد.

سيگار نکشيد

امروزه در بيشتر ملاقات‌هاي عمومي از سيگار کشيدن به‌شدت اجتناب مي‌شود. امتحانش مجاني است. در جمع، سيگاري آتش بزنيد تا سيگاري‌ها و غيرسیگاري‌ها از شما فاصله بگيرند، به‌خصوص اگر بچه‌ها هم در جمع باشند يا اتاق ملاقات کوچک باشد! هريک از ما براي خود يک «حد شخصي و آسودگي» داريم که در افراد مختلف، متفاوت است و دوست نداريم ديگران بدون اجازه به اين فضاي شخصي وارد شوند. اگر هم کسي اين کار را انجام دهد سعي داريم از او دوري کنيم و از شخص متجاوز به دليل نزديکي بيش از حد بيزار مي‌شويم.

باهم حرف نزنید

وقتي شخص ديگري صحبت مي‌کند، بدترين روش توهین کردن، پريدن وسط حرف اوست! قبل از جواب دادن، اجازه دهيد حرفش را تمام کند، به اين ترتيب نشان مي‌دهيد که فرد مؤدبي هستيد و طرف مقابل هم بهتر مي‌تواند گفته‌هاي شما را بشنود و بفهمد. در ضمن راز سخنور خوب شدن، خوب گوش کردن است. همه کسانی که در یک مکالمه شرکت می‌کنند باید به یک میزان فرصت حرف زدن داشته باشند. به هیچ عنوان وسط صحبت کسی، حرف او را قطع نکنید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. باید بتوانید بین حرف زدن و گوش کردن خود توازن ایجاد کنید.

خوردن با دهان ﺑﺎز

اﯾﻦ ﻋﺎدت زﺷﺖ ﻧﻪ تنها ﺷﻤﺎ را زﯾﺮ ﺳؤال ﻣﯽﺑﺮد ﺑﻠﮑﻪ اطرافيان‌تان ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮاهند از ﻏﺬای ﺧﻮد ﻟﺬت ﺑﺒﺮﻧﺪ را هم ﻣﺸﻤﺌﺰ ﻣﯽﮐﻨﺪ. اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺑﺮای ﺧﺎنم‌ها اهميت ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی دارد. هنگام غذاخوردن حتما دهان‌تان را بسته نگه دارید و هرگز از درون دهان‌تان صدا ایجاد نکنید. اگر غذای خیلی کمی در دهان دارید صحبت کردن ایرادی ندارد اما اگر دهان‌تان پر است بهتر است آن را بسته نگه دارید وگرنه به مهمانی بعدی دعوت نخواهید شد.

ﻓﻘﻂ از خودتان تعریف کنید

ﺧﻮدﭘﺮﺳﺘﯽ اﺻﻼ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺟﺎﻟﺒﯽ ﻧﯿﺴﺖ. درﺳﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ اﻓﺮاد به دليل ﻏﺮور و ﺧﻮدﺧﻮاهی‌ای ﮐﻪ دارﻧﺪ اﻓﺮاد را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮد ﺟﺬب ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ اﻣﺎ دﻟﯿﻞ ﻧﻤﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺷﻤﺎ هم از آنها ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻨﮑﻪ در ﻣﮑﺎﻟﻤﺎت و گفت‌وگوها ﻓﻘﻂ ﺧﻮدﺗﺎن ﺣﺮف ﺑﺰﻧﯿﺪ و ﺑﻪ هيچ‌كس اﺟﺎزه ﺣﺮف زدن ندهيد هم اﺻﻼ ﮐﺎر زﯾﺒﺎﯾﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﭼﻮن دﻗﯿﻘﺎ همان ﻧﺘﯿﺠﻪ را دارد. اﺟﺎزه بدهيد دﯾﮕﺮان هم ﻧﻈﺮاﺗ‌‌‌‌‌‌‌ﺸﺎن را ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ و وﻗﺘﯽ از ﺷﻤﺎ ﺳؤال ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻧﯿﺎزی ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺮای همه ﺳؤاﻻت ۳ ﺳﺎﻋﺖ ﺟﻮاب بدهيد. ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ از دﯾﮕﺮان ﺳؤال ﮐﻨﯿﺪ اﯾﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮد اﺣﺴﺎس ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺧﻮدﺗﺎن ﺑﺮای دﯾﮕﺮان هم ارزش ﻗﺎﺋﻞ هستید. ممکن است احساس کنید که حرف زیادی برای گفتن ندارید اما باید سعی کنید خوب به حرف‌های طرف مقابل گوش کنید و به حرف‌هایی که می‌زند علاقه‌مند باشید. سؤال کنید و جواب‌های مربوط و مناسب بدهید.

در گوشی

از زمزمه‌کردن و در گوشی حرف‌زدن خودداری کنید. این عمل زشت که معمولا توسط بچه‌ها انجام می‌شود، واقعا خارج از ادب است. متاسفانه برخی زن و شوهرها عادت دارند در جمع و مهمانی صحبت‌هایی را هرچند کم به صورت زمزمه‌وار بین خودشان رد و بدل کنند. گرچه این حرف‌ها ممکن است واقعا درمورد اتفاقات پیش پاافتاده منزل میزبان باشد، اما باز هم کاری نادرست و بی‌ادبانه است.

نکته‌های ساده اما اساسی برای بودن در جمع

  • اگر برای اولین‌بار به منزل كسی می‌روید بهتر است دست خالی نروید و باتوجه به شرایط میزبان و در حد توان هدیه‌ای ببرید.
  • موضوعات اختلاف‌برانگیز مطرح نكنید و مهمانی را به میدان جنگ و جدل تبدیل نكنید.
  • در جمع از ثروت و دارایی‌ها و افتخارات خود تعریف نكنید و از شغل و مقام پردرآمد و پولساز خود صحبت نكنید، به‌ویژه اگر مخاطب شما فاقد آنها باشد.
  • اگر در منزل خود عادت غذایی یا آداب خاصی دارید كه میزبان قادر به برآورده‌‌كردن آن نیست باعث دردسر یا شرمندگی او نشوید.
  • زودتر از همه و درحالی‌كه میزبان هنوز امكانات لازم و لوازم پذیرایی را فراهم نكرده است در مهمانی حاضر نشوید.
  • قدردانی از دعوت و زحمت میزبانان فراموش‌تان نشود. درست است که میزبان معمولا تعارفات زیادی می‌کند، ولی بدانید برای دعوت شما متحمل وقت و هزینه زیادی شده است.
  • اگر ميزبان فراموش کرده بود سر سفره آب بگذارد، وانمود نکنيد که لقمه در گلوي‌تان گير کرده است و داريد خفه مي‌شويد. به‌طور معمول از او بخواهيد کمي آب سر سفره بگذارد.
  • اگر غذای مهمانی به‌خوبی پخته نشده بود مثلا اگر گوشت سفت یا سبزی به‌خوبی پخته نشده یا نان‌ها بیات بودند به هیچ‌عنوان به میزبان چیزی نگویید و اعتراضی نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاکی

      خیییییییییییییییییییلی خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج