۶۷۴۵۲۳
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

ژنرال آمریکا، ارتش ترکیه را تهدید به حمله کرد

نظامیان آمریکایی در شهر منبج تهدید کردند اگر از سوی نظامیان ترکیه هدف قرار بگیرند، آنها نیز با حمله متقابل، به شدت پاسخ خواهند داد.

خبرگزاری فارس: یک ژنرال آمریکایی در جمع نظامیان حاضر در شهر «منبج» واقع در شمال سوریه، به ترکیه هشدار اگر هدف حملات آنها قرار بگیرند، به شدت واکنش نشان خواهند داد.

ژنرال «پائول فانک» روز چهارشنبه به همراه «جیمی جرارد» فرمانده عملیات ویژه نیروهای آمریکایی از مرز شهر منبج با منطقه تحت کنترل نیروهای ترکیه بازدید کرده و هشدار دادند در برابر هرگونه حمله‌ای، قویا از خود دفاع خواهند کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» این اولین بازدید مقامات ارشد نظامی آمریکا از جبهه نبرد در شمال سوریه، بعد از تهدید «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره حمله کردن به شهر منبج و خروج نیروهای آمریکایی از آن، است.

«جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا اما در واکنش به تهدید اردوغان گفته بود هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهایشان از شمال سوریه یا جابجایی از منبج ندارند. مخالفت آمریکا با خروج از منبج احتمال درگیری با نظامیان ترکیه را افزایش داده است.

فانک در ادامه اظهاراتش گفت: «در هرجایی از شمال سوریه احساس راحتی داریم. شکست بادوام داعش، مهمترین ماموریت ما در این گروه است.»

یکی از فرماندهان کُرد تحت هدایت این ژنرال آمریکایی گفت: «اگر ما تروریست هستیم، پس تمام کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی و این سربازان آمریکایی نیز تروریست هستند؟»

ژنرال فانک با اشاره به اینکه آمریکا در گذشته نشست‌های مشترکی بین نظامیان ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد منبج را میزبانی کرده‌اند، افزود: «این نشست‌ها اما در سال جاری متوقف شد زیرا ترکیه دعوت آمریکا برای شرکت در آن را رد کرد.»

اردوغان روز سه‌شنبه با تکرار هشدار علیه نیروهای آمریکایی، تاکید کرد آنها باید هرچه سریعتر منبج را ترک کنند زیرا این شهر هدف بعدی «شاخه زیتون» در شمال سوریه خواهد بود و قصد دارند منبج را به صاحبان اصلی خود برگردانند.

وی با پرسش این سوال که چرا آمریکا به ارسال سلاح به شمال سوریه، علی‌رغم پاکسازی آن از داعش، ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «چرا شما هنوز آنجا هستید؟ شما حتما نقشه‌هایی برای ترکیه، ایران و شاید روسیه دارید.»

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

آنکارا این عملیات را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از ۹۰ راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر شده است. همچنین تا کنون ۱۵ نظامی ترکیه کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

با این حال اما ستادکل ارتش ترکیه آمارهای اغراق شده‌ای از تلفات شبه‌نظامیان کُرد منتشر می‌کند. بر اساس بیانیه شب گذشته تا کنون نزدیک به ۱۱۰۰ عنصر مسلح در جریان عملیات شاخه زیتون از پای درآمده‌اند.

در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد آزادی چند تپه و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، ۱۵۰ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ۳۰۰ مجروح برجای گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت کرم امریکا بزن لت پاره اش کن

    • بدون نام

      ترکیه درباتلاق عفرین غرق خواهد شد

    • بدون نام

      الان مثل موش میرن سوراخ وبرای امریکایی ها جرات نمیکنن حرفی بزنن

    • بدون نام

      از نظر ما نیروهای فرامنطقه ای به حمایت از تروریست و ترویج خشونت در منطقه حضور دارن،امریکا سریعا باید تمام نیروهاشو از منطقه خارج کنه

    • بدون نام

      بنده فکر اگر اینگونه پیش برود منطقه درگیر یک جنگ تمام عیار خواهد شد خیلی خطرناک است :

    • علمدار

      نمیدونم ولی احساس میکنم نگارشهایی که درخبرهای شما پخش میشه یه کمی موضع ضد ترکیه ای داره!شاید

    • بدون نام

      خدا به گردهای سوریه کمک کند که که بازیچه قدرتمندان شدن

    • بدون نام

      امریکا داره علناً از پ.ک.ک حمایت می کنه که اونها هم ترکیه،عراق،ایران و سوریه را تجزیه کنند.

    • بدون نام

      اینم از دوست ترکها

    • بدون نام

      زنده باد فرزند رشید اسلام خلف صالح سلطان سلیم
      یقین دارم تین رجب خان از همون سلیطه‌ی حریم سلطان
      باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر سلطان سليم

      • بدون نام

        مرده باد فرزند ناخلف ترکیه اردوغان و کلیه پان ها از پان ترکیستها تا پان پارسی ها و ...
        خدا به همشون شعور بده بفهمند همه ادمیم

    • بدون نام

      هر کجا امریکاییها بروند غیر از قتل و غارت و فقر و جنگ و ویرانی چیزی برای آن منطقه باقی نخواهند گذاشت اصلا ذات امریکای نجاستخوار برای پول دراوردن جنگ و تفرقه است .

    • بهروز

      اگه ترکیه به حد مرز خودش قانع باشد وبخاطر نفت شمال عراق واراضی سوریه را رها کند جنگ درمنطقه تاحدودی کنترل میشه وبهانه دست امریکا ومتحدانش نمی افتد

    • بدون نام

      آمریکا بی خود کاری نمی کنه مطمئن باشین با مسلح کردن کرد ها واسه تجزیه سوریه بعدش ترکیه و ایران نقشه داره
      باید حساسیت موضوع رو درک کنیم و با ترکیه همکاری کنیم
      چون احتمالا هدف بعدی این گروه ها کشور های دیگر مثل ایران خواهند بود

    • بدون نام

      این برادران آمریکایی هم کاری بجز تهدید کردم بلد نيستند فکر میکنند دولت ترکیه عین عربستان یا امارات آیت گه عین سگ سیاه دم دراز بلبله گوش بترسه ديکه خبری ندارن ترکیه بیدی نيست از اين فوتها بترسه فقط ممکنه خودشون راخيس کنند اونم چیزی گه انجا ارزان است پوشگ بزرگ سالان است گه زیر دست وپا ريخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنیا دو قدرت بیشتر نداره یا با روسها باید باشی یا با امریکا غرب راه دیگه نداره حتما باید به قدرتها باج بدی تا زنده بمونی کردها هم باید با آمریکا کنار بیان تا تو سازمان ملل از آنها حمایت کنه مثل کاری که روسیه برای ایران انجام میده

      • بدون نام

        ترکیه بایک تشر پوتین خودشو خیس کرد مطمئن باش با تشر آمریکا ...

    • سعید

      این امریکا خیلی دور بر میداره اخرش ب ضررش تموم میشه

    • بدون نام

      البته باید ببخشید خیلی باید آدم ساده باشد که این حرفها را بپذیرد...حمله به عفرین نقشه ایست که ترامپ در اختیار ترکیه قرار داده ،ترکیه بدون چراغ سبز امریکا و روسیه دست به کاری نمیزند....مرگ بر امریکا مرگ بر روسیه مرگ بر اسراییل مرگ بر اردوغان (اسراییل کوچک).

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج