۶۷۴۵۶۲
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

بطحایی: حجاب‌، حتما نباید چادر باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حتما نباید حجاب چادر باشد. من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است. دختران و زنان مصری چادر سر نمی‌کنند اما انصافا حجابشان کامل است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله سیدهاشم بطحایی درباره وضعیت حجاب در کشور و اعتراضاتی که اخیرا در قالب کشف حجاب در خیابان های تهران صورت گرفته است، به خبرآنلاین گفت: اندک هستند کسانی که نسبت به حجاب نگاه دیگری دارند. رضاشاه روز ۱۷ دی را به عنوان کشف حجاب اعلام کرد که همه باید در مملکت لباس یک جور بپوشند و روحانیونی که می‌خواهند معمم باشند باید آزمون دهند که معلوم بود نتیجه شرکت در این آزمون رفوزگی است. در مقابل فرمان کشف حجاب، زنان ایستادند و مقاومت کردند؛ به طوری که رضاشاه مستأصل شد و عقبگرد کرد. به همین علت من گفتم به جای ۹دی، ۱۷ دی را برجسته کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما مسلمان هستیم و حجاب از نظر اسلام امری ضروری و متن قرآن است. به عبارت دیگر ربطی به نعوذبالله پیامبر، فلان آخوند و مرجع دینی ندارد. حالا حتما باید حجاب چادر باشد، خیر. من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی‌کنند اما انصافا حجابشان کامل است. وضعیت حجاب را در عربستان و کویت نیز دیدم.

وی ادامه داد: اگر من با زیرپیراهنی بیرون بیایم، شما درباره من چه فکری می‌کنید؟ حتما می گویید عجب آدم بی‌شخصیتی است. انسان منش خودش را باید حفظ کند. در دهه ۴۰ دانشجوی دانشگاه تهران بودم با همین لباس روحانیت می‌رفتم.

بطحایی اظهار کرد: انصافا صداوسیمای ما نه تنها انقلابی نیست خیلی احترامش می‌کنم که نمی‌گویم ضد انقلاب است اما درجا می‌زند. یک دستگاه بی‌خاصیت است که فیلم‌های بی‌ارزش را پخش می‌کند. من این حرف را می‌زنم که ۴۶ سال استاد دانشگاه تهران هستم. یعنی روحانی نیستم که از دهی به اینجا آمده باشم. فوق لیسانس من برای سال ۵۲ است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد علی ایرانی

      سلام به نظر من حجاب باید با عقاید افراد باشد نه ترس حجابی که اجباری باشد بی ارزش است و باعث لجبازی افرادی که اعتقاد به حجاب ندارند میگردد الان هم ما حجابی در کسانی که اعتقاد ندارند نیست این شال و مانتو جلو باز از بی حجابی بدتر است

    • بدون نام

      کلا نباید اجباری باشد

    • بدون نام

      با این کارها هم هیچی درست نمیشه.! !!!!!!

    • بدون نام

      چی باشه خوبه؟؟ بلوز شلوار؟؟ یا آزادتر؟؟

    • بدون نام

      پس بزارید مردم خودشون انتخاب کنند. اینقدر زور نگید

    • بدون نام

      همش زیر سر صداوسیماست باید از سمت مردم تحریم بشه تمام مشکلات دروغگویی صداوسیماست مار خوش خط وخال

    • بدون نام

      مگه ده چشه چون حجابشون برتر هست طعنه میزنین

    • بدون نام

      میشه مثل ننه حوابا ی برگ درخت انگور هم خودتو بپوشانی تا علمای خوب اصلاح طلب و اصولگرا داریم هرفتوایی حلاله زودحکم شرعی تودستگاه زیراکس میشه نخندبخاطرهمین پویایی هست که مساجد ومنابرمازنده وپاینده هست ودولتیان نه اختلاس نه نجومی نه رانت نه فساد مالی واخلاقی میکنندبلکه همش تو زهدو تقوااویزانند نخندپاشوبرومسجدشکرکن دنیا امن وامانه البته واسه آقایان هردم بیلی خان پول پارو کن افسادطلب ..خدایاخودت رحم به خون شهداومطلومین بکن ماکه مستعصلیم

    • مرتضی

      بخداقسم کابران عزیز نوشته های شما هزاران مرتبه از کار اون اختلاس گران ودزدان بدتر است بسه دیگه این یه تکه پارچه رو از سر برداشته بشه اونوقت دیگه دختر وزنهایی که عفت ندارن علنی.............میشن فقط حجاب

    • یه همراه

      پیامبر فرمودند در آخرالزمان مردان مثل زنان می شوند وبرعکس.این مسءله مهمی است و نزدیک ظهور ان شاءالله.این دعواها زرگریه.دعاکنیم اسیر فتنه های بیشمارنشیم.حفظ ایمان مثل در دست داشتن پاره ای آتش است.اگر کسی خودش خوب باشه اجبار یاغیراجبار عقیده شو تکون نمیده.تمام فتنه ها هم از آموزس و پرورش و رسانه ملی است که ترویج بی هویتی می کنند.

    • بدون نام

      اقای فوق لیسانس مگر ده چشه

    • بدون نام

      اقا دقت کردین داره کم کم شل میشه
      من نه طرفدارم نه مخالف....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج