۶۷۴۶۶۱
۸۶ نظر
۵۰۰۸
۸۶ نظر
۵۰۰۸
پ

مطهری: چه ضرورتی دارد همه یارانه بگیرند

مطهری با اشاره به پرداخت یارانه های نقدی گفت: این یارانه، متعلق به موارد و اشخاص خاص است؛ چه ضرورتی دارد همه یارانه بگیرند حال آنکه می دانیم مصلحت کشور آن است که این یارانه ها، صرف موارد دیگر جامعه شود. مردم و حکومت، وظایف و حقوقی متقابل دارند و لازم است مردم هم به وظایفی که دارند، آشنا شده و به آنها عمل کنند.

خبرآنلاین: علی مطهری در همایش «یاد انقلاب» که در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، با گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب به معنی شورش و حرکت مردم برای از بین بردن وضع و نظم موجود و ایجاد وضع و نظم جدید است، اما کودتا به قیام اقلیت جامعه علیه یک اقلیت دیگر اتلاق می شود؛ در حالی که اکثریت جامعه در کودتا دخالت ندارند.

اهم اظهارات مطهری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* برخی از کودتاها به اشتباه انقلاب نامیده می شوند، کودتای سال ۱۹۵۹ مصر و کودتای عراق و سوریه از این دست هستند، اما انقلاب ایران به تمام معنا یک انقلاب واقعی طی چند قرن اخیر- در واقع بعد از انقلاب های فرانسه و اکتبر روسیه- است. حرکت اجتماعی قابل توجهی در قرن معاصر نداریم که شبیه انقلاب باشد.

* انقلاب روسیه و انقلاب چین همراه با ارتش اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که مردم با دست خالی قیام کردند و پیروز شدند لذا اگر بخواهیم نظیری برای انقلاب پیدا کنیم، انقلاب اسلامی پیامبر(ص)در صدر اسلام است. فقیر و غنی، محروم و برخوردار، روحانی و دانشجو و پیر و جوان در انقلاب شرکت داشتند و نمی توانیم انقلاب را مخصوص طبقه خاصی بدانیم.

* انقلاب ها نیازمند دو مولفه نارضایتی از وضع موجود و آرزومندی وضع مطلوب است، اگر مردمی این دو مولفه را داشته باشند، اما روحیه تسلیم در برابر ظلم، اختناق و بی عدالتی بر آن جامعه حاکم باشد و هیچ تهاجم و تعرضی به ظالم صورت نگیرد، انقلاب رخ نمی دهد.

* امر به معروف و نهی از منکر عنصر تهاجم و تعرض در اسلام هستند. امروز جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نسخه درمان مصلحان جهان اسلام برای امت اسلامی است لذا باید این روحیه را در میان مسلمانان زنده کنیم تا از سکون و بیماری بیرون بیایند.

*برخی انقلاب را ناشی از محرومیت مادی و اقتصادی می دانند، نه ماهیت سیاسی، فرهنگی و مذهبی؛ به ویژه اینکه طبقه محروم احساس کند طبقه برخوردار عامل محرومیت اوست. عده ای نیز ارزش های انسانی مانند عدالت و آزادی را ریشه انقلاب معرفی می کنند. بسیاری از انسان ها حاضر هستند در محرومیت مادی باشند، اما ظلم و نبود آزادی را تحمل نمی کنند. در واقع برخی آزادی تفکر و بیان را به رفاه اجتماعی ترجیح می دهند. بسیاری از انقلاب ها با هدف آزادی خواهی و رسیدن به حقوق اجتماعی شکل گرفته است.

*نظریه سوم ریشه ایدئولوژیک انقلاب ها است، برخی معتقد هستند که انقلاب ها می توانند ناشی از مکتب و ایدئولوزی باشند، زیرا مردم یک جامعه یک مکتب و جهان بینی خاص دارند و می خواهند به آرمان شهرشان برسند لذا به خاطر دستیابی به ایده آل های اعتقادی و ایدئولوژیک خودشان انقلاب می کنند.

* انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ایدئولوژیک و پیامبرانه است. مردم می خواستند با انقلاب به ایده آل های اسلامی خودشان برسند. عواطف مذهبی مردم با تغییر مبدا تاریخ اسلامی به شاهنشاهی و اشاعه فساد و فحشا در کشور جریحه دار شده بود و لذا امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب از این فرصت استفاده و مردم را به حرکت درآورد.

* معمار کبیر انقلاب هرگونه اقدام و حرکت در نهضت اسلامی را به عنوان یک تکلیف شرعی معرفی کرد، در واقع امام دخالت هر مسلمان در سرنوشتش را تکلیف شرعی می دانست و پیوند دین و سیاست را تبیین کرد. در واقع هنر امام این بود که مردم را به خاطر انقلاب اسلامی به صحنه آورد.مولفه های اقتصادی و آزادی خواهی از دیگر ریشه های انقلاب اسلامی ایران است. مهمترین عامل اعتقادی بودن حرکت مردم بود و لذا سایر عوامل نیز ماهیت اسلامی به خودش گرفت و عدالت طلبی و آزادی خواهی با قالب مفاهیم اسلامی معنا پیدا کرد.

*(با تاکید بر لزوم بررسی بی انضباطی های مالی و اختلاس ها): در دوره اصلاحات از آزادی بیان قابل قبولی برخوردار بودیم و از مسئولان، انتقاد می شد و در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز آزادی بیان در حد قابل قبولی وجود دارد البته لازم است برخی موانع رفع شود.

* از نظر استقلال فرهنگی و عدم خودباختگی فرهنگی، به طور نسبی موفق بوده ایم و امروز مردم ما احساس خود کم بینی نسبت به کشورهای دیگر ندارند.

* تجددگرایی افراطی، یک آفت است و باید نسبت به رخنه فرصت طلبان، مراقبت بود چراکه انقلاب اسلامی، فرزندان خود را نمی بلعد بلکه فتنه فرصت طلبان و رخنه در انقلاب، آفت آن است که باید مواظب باشیم.

*( با اشاره به پرداخت یارانه های نقدی): این یارانه، متعلق به موارد و اشخاص خاص است؛ چه ضرورتی دارد همه یارانه بگیرند حال آنکه می دانیم مصلحت کشور آن است که این یارانه ها، صرف موارد دیگر جامعه شود. مردم و حکومت، وظایف و حقوقی متقابل دارند و لازم است مردم هم به وظایفی که دارند، آشنا شده و به آنها عمل کنند.

* باید وحدت و انسجام در جامعه تقویت شده و موانع تحکیم همبستگی رفع شود. یکی از ریشه های اعتراضات اخیر همین بود که از تریبون های رسمی مطالب نادرستی عنوان می شد.

*امروز بسیاری از انقلابیون به حاشیه رانده یا از دایره انقلاب خارج شده اند و برخی در حصر واقع شده و برخی هم اجازه اظهارنظر ندارند ولی برخی که معلوم نیست ریشه شان کجاست، صاحب نظر و میدان دار انقلاب شده اند. ما همواره کاسه های داغ تر از آش داشته ایم که اینها، نواقصی است که باید رفع شود.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      چه ضرورتی دارد که ملت هیچی نگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ضرورتی دارد جناب مطهری شما نمایندگان مجلس حقوق مادام العمر برای چهارسال نمایندگی ملت بگیرید

    • بهروز

      همین وعده یارانه میتونه تخته دایو یا پرش برا ریاست جمهوری باشه

    • محسن

      پول اب و برق و گاز و بنزینو برای چی گرون کردید که یارانه بدید به همه الانم وظیفس قیمت انرژیرو بیارید پایین خوراکی یارانه ندید قبلا که بهتر بود گند زدید

    • بدون نام

      چه ضرورتی داره مطهری تو مجلس باشه

    • بام

      حالاهمه مردم نمیگیرن کسیکه بازنشستس ۵نفره۲ساله قطع شده درسته بانشستست خب زندگی خرج داره بعدا مال ثروتمندان قطع نمیکنن اگریارانه برای شمامصیبت ماهم که شما تبصره میزنیدمصیبت شما نمیخوای مشکلات برطرف بشه

    • بدون نام

      عجب!

    • بدون نام

      عزیزم.

    • بدون نام

      آقای مطهری حرف جنابعالی درست است به شرطی که همه وضع مالی شأن مثل شما خوب باشد شما که دستی در دولت و انقلاب دارید لطفاً به داد کارمندان برسید دستمزدها را واقعی کنید سپس فورا یا رانه همه را قطع کنید چون این یارانه جز گدا پروری و از بین بردن شخصیت افراد مشکل چندانی از مردم حل نمی کند

    • بدون نام

      خودت چرا می گیری?

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور اباد

      پاسخ ها

      • مجید

        مدیر بی لیاقت.....گیر دادن به یارانه .... جات خوبه داری حال میکنیا نفست از جا گرم بالا میاد.....

    • اریا

      چه ضرورتی دارد من برای سه تابستان که تو گرمترین شهر هستم یک میلیون وپانصد پول برق بدم انگار مخت ابکشیده جناب

    • اریا

      چه ضرورتی دارد من برای سه تابستان که تو گرمترین شهر هستم یک میلیون وپانصد پول برق بدم انگار مخت ابکشیده جناب

    • کارمند

      صبر میکردید بعد از راهپیمایی میزدید زیرش

    • اسدزاده

      به همان ضرورتی که تمام ایرانیان ازسال ۸۹تمام اجناس وخدمات رابه قیمت چندبرابر قبل از اجرای یارانه دریافت میکنند،،آقای مرفه بی درد...

    • بدون نام

      مردم ولو متولین را از حق خودشان محروم میکنید?

    • بدون نام

      اول یارانه خودش رو قطع کنید
      مرفح بی درد نمیدونه ملت بدبخت چی میکشن که میاد خزعبلات میبافه
      یارانه ای که توی دولت قبل با عزت به مردم میدادن اینا با ذلت دارن میدن

    • مریم

      چرا ضرورت نداره همه بگیرند به نظر من نود درصد از مردم که در حال حاضر یارانه می گیرند نیاز دارند البته دردی دعوا نمی کنه این پول را می بندند به زخمی وواقعا این حرف درست نیست اگه کمکی می خواهید بکنید از جیب مردم باید بزنید یعنی هیچ راهی نیست چه ضرورت داره یارانه مردم قطع کنید با اطلاعات کم وضعیت با گروه بندی کردن مردم که بی منطق می باشد

    • پ

      پول نفتمون باید همه بگیرند وگرنه جای دیگه خرج میشه !

    • نازنین

      اینهمه اختلاس چه ضرورتی دارد؟ ای بترکید

    • بدون نام

      یکی نیست بگه مطهری یارانه به تو چه مربوط

    • بدون نام

      اون اولی که میخواستن این کا رو انجام بدن گفتن یارانه فقیر و غنی نداره پول مصرفی های نیرو رو خود مردم بدن دولت دیگه یارانه اونا رو نده در عوض یه مبلغی ماهانه به مردم بده کاری ندارم که اون مبلغ یک پنجم مصرفی ها هم نمیشه ولی مثل همه مواردی که حرف هیچ یک از دولت هایی که بودن ورفتن وهستن و خواهند امد جز دروغ نیرنگ چیزی نبود اینم روش مردم که نابود شدن اینم ندید تا اقا زاده دیگه.. یه نور چشمی دیکه،،اختلاس کنه بره

    • بدون نام

      اقای. مطهری سال 87که این یارانه لعنتی تصویب شد. ما هم داشتیم خیلی خوب زندگی میکردیم. بنزین لیتری ده تومن بود. نون. ده تومن بود همه چیز. ارزون وفراوون. خودتون این طرح رو دادین. وگفتید یارانه حق هههمس. هر ایرانی باید یارانه بگیره. پس دیگه خموش. هیچ کس از حق مسلمش نمیگذره. فهمیدید. خجالت داره. هرروز به خاطر این چندذ غاز مردم رواذیت میکنین! !!!!!

    • بدون نام

      اقای عزیز حیبت پره خبر از ادمهای فقیر نداری برو داخل جامع بگرد ببین مردم چکار میکنند

    • بدون نام

      چ ضرورتی داره شما پول بگیری حقوق نجومی تومجلس باشی چشمت به ۴۵هزارتومنه .باید ۴۵۰هزارتومن باشه یارانه نه اونیکه میدید

    • راستگو

      خوب راست میگه اقا مطهری نفسش از جای گرم میاد

    • بدون نام

      تریبون بیش ازهرکس دیگری دست توست مگرفقط تومیداندارانقلاب بودی

    • حمید

      جناب مطهری‌ بالاخره شما کدوم وری؟؟ یه روز اصلاح طلب یه روز جناح راست

    • بدون نام

      اول قیمتارو بیارن پایین وحرف مفت نزنن جلوی اختلاسارو بگیرن

    • بدون نام

      چه ضرورتی داره خودروی ۱۰میلیونی ۳۰میلیون باشه،؟چه ضرورتی داره گاز منزل اینقدر باشه؟ چه ضرورتی داره تخم مرغ ۵۵۰ باشه؟ چه ضرورتی داره خاوری و امثال آن پول مردم را بدزدند ببرن کانادا کیف کنند و مردم را با ظاهر سازی قول بزنند و چه ضرورتهای.............و چه ضرورتی دارد ارزشهای اول انقلاب فراموش شود و مسولان تجمل گرا و به دنبال آن دزدی کنن .

    • بدون نام

      چرا خجالت نمیکشید؟ چرا سیر نمیشوید از خوردن بیت المال؟ چرا از جیب مردم دزدی میکنید به بهانه دشمنی با این و اون. چرا.......و چرا های دیگر. تا دولمردان عدالت را برقرار نکنن و دروغ بگویند و تجمل گرا باشند وضع همینه.

    • ن خ

      مردم وحکومت حقوق و وظایف متقابل دارند لازم است که مردم هم به حقوق و وظایف خود عمل کنند!

    • بدون نام

      بیایید این صدقه بی ارزش را از سفره همه مردم بردارید ، شاید بشود از شرمندگی چند اختلاسگر ، رانت خوار و یا حقوق نجومی بگیر در بیایید ، ما که راضی هستیم . خدا هم راضیست پس بسم الله

    • بدون نام

      اقای مطهری واقعانفست ازجای گرم بلندمیشه بیاکمی هم بااین مردم بدبخت زندگی کن خداوکیلی اعلام کن درماه چقدروحقوق می گیری

    • بدون نام

      چه ضرورتی داره مطهری حرف بزنه

    • شکیبه

      چه ضرورتیست فقط شماواقمارتان چندین کار داشته باشید ؟ کار برا همه . یارانه تقدیم شما .

    • بدون نام

      آقای مطهری اگه از اون بالا بیاید پایین

      و یکم وارد دل مردم بشین...

      قطعا به جواب سئوالتون خواهید رسید....

    • مهران

      شاید این صحبت ها ی نمایندگان تلنگری باشه برای من احمق وامثال من که موقع انتخابات می دویم تو صف که عقب نیفتیم

    • بدون نام

      چه ضرورتی دارد شما نایب رئیس مجلس باشید و حقوق نجومی بگیرید چه ضرورتی دارد اصلا نفس میکشی ؟

    • بدون نام

      چه ضرورتی دارد شما ریشتان آنقدر بلند باشد عمل و دانش در درونش است :

    • ناشناس

      قیمتها رو برگردونید به قبل از سال۸۹ ماهم یارانه رو پس میدیم.

    • بدون نام

      به همون ضرورتی که شما چند دوره هست که توی مجلس هستید و هیچ کار خاصی انجام ندادید!

    • غدیری

      هزینه بنزین، گاز، آب، تلفن، برق، گرونی‌های چندبرابر رو برگردونید به سابق، ماهی پانصد تومن هم بهتون میدین؛ ولی یارانه رو قطع کنید.

    • بدون نام

      واسه 9/5 دلار در ماه ببین چیکار میکنید با مردم.خجالت بکشید بابا

    • پارمیس افضلی

      چه ضرورت داره مطهری تو ایران نفس بکشه

    • بدون نام

      راست می گوید چه ضرورتی است همه یارانه بگیرند فقط باید آقازاده ها که با پول مفت مردم دکتر و مهندس شده اند و الان دنبال فتنه گری و اختلاس و.....هستند باید یارانه بگیرند .

    • بدون نام

      مطهری میخوای هرچی مردم درمیارن بیارن بدن به تو. یه روز میگی به خاطر اعتراضات مردم نترسید سوخت و گرون کنید یه روز میگی ضرورت نداره مردم یارانه بگیرن میخوای مردم فقط هوای آلوده رو بخورند اگه اینجوریه میخوای کشور بره جلو یه بار هم بگو چه ضرورتی داره من چند ماه حقوق نمیگیرم حقوقم من و امسال منو بزنید به یه زخمی مرد نیستی که مرد میخواد اینجوری گفتن

    • امیر

      برای نابودی مردم ،همین بس که احمق‌ها امور کشور را در دست بگیرند

    • حسن بارانی

      اقای مطهری مردم نان شب ندارند بعد میگی چه ضرورت دارد ..بله حقوق جناب عالی چند ..بگو به ملت ..ایا میدانی که یک سوم ملتت با شکم خالی میخوابند .میدانی یک سوم مردمت زیر خط فقر هستند و داخل کپر زندگی میکنند....نمیدانی حضرات

    • بدون نام

      الان کی مخالف دادن یارانه به همه مردم بود...مجلس که نبود.دولت هم نبود..اقای وزیر هم که نبود..؟؟؟؟؟؟.

      پ کی بود..

    • بدون نام

      و همینطور چه ضرورتی دارد بعضیا حقوقهای نجومی بگیرند!!!!!

    • بدون نام

      اقای مطهری شما چرا از همه انتظار میرفت الا شما پس معلوم شد شما هم ان کسی که هوای ملت دارد واز درد ملت اگاهی دارد نیستید نباید هم باشید چرا که تمام شما انقدر در رفاه هستید که این چند غاز برایتان خنده دار است تورم روز به روز مانند اختلاصهای ریز ودرشت بالا میرود ولی ده هزار تومان این یارانه را اضافه نمیکنند چرا ما مردم فقر ز ده باید بریزیم تو جیب مسولین نه اینکه کم مزایا دارند پدر ما در امده مانند نان لواش تا شده ایم حسرت نداری بیکاری اورگی مستاجری هوار زدن که بابا داریم از بین میرویم ولی کو گوش شنوا ما نداریم شاید شب سر گرسنه زمین بگذراریم ولی گدا نیستیم این یارانه هم ازان خودتان اگر با این پول میلیونی سیر میشوید مال شما داریم از بین میرویم ولی کی به کیه سر دولت ریس جمهور مسولین وهمه انهای که برای ما تصمیم ناعادلانه میگیرند سلامت

    • بدون نام

      حیف این اکسیژنی که شما استنشاق میکنی با این دیدتون ،جلو دزدیها رو بگیرید نمیخواد تز دیگه بدید

    • بدون نام

      اگرهمه یارانه بگیرندازسهم دزدهاکم میشه خداراخوش نمیاد وجدان بعضی ازمسولین ناراحت میشه برای این مختلسین بیچاره

    • بدون نام

      راست میگن مردم نگیرن تا یکی دیگه میخواد ببره اذیت نشه ...

    • لی لی

      مطهری یکی به نعل میکوبه یکی به میخ خیلی زرنگ شیطون بلا

    • بدون نام

      واسه ۴۵هزار اینقد سر ملت منت میذارید

    • صبور

      کانادا منتظر ماست بیا تا برویم

    • علی

      واقعا چه دلیلی داره بعضی ها حقوق نجومی بگیرن

    • بدون نام

      چه ضرورت دارد ک اصلآ شما باشید

    • کارگر

      ملت گرسنن این حرف بی حساب میزنه.برو

    • کارگر

      دارم بالا میارم

    • بدون نام

      توهم گرفته

    • بدون نام

      مستحق گدا بیا این یارانه منم مال تو.از قدیم گفتن ازخورده بگیر بده به نخورده

    • علی

      مطهری خان تو کشور بیابان نشینی مانند امارات!!!همه یکسان میگیرند
      پدر مردمو در اوردید با مالیات و عوارض.

    • بدون نام

      هیچی جناب همچی مال شما

    • بدون نام

      تقریبا همه مردم موافق هستند که یارانه بگیرند درحالی که شماها می گویید نباید بگیرید ویا لزومی ندارد بگیرید و جالب این است که ادعای مردم سالاری می کنید چه جوری مردم سالار هستند که به خواسته آنها اهمیت نمی دهید ودایم نظر خود را دیکته می کنید

    • مجتبی

      اصلا دیگه چه ضرورتی داره ما به حرف های شماها گوش بدیم...

    • بدون نام

      خودت حقوقت چنده توبه یارانه احتیاج نداری برای مردم تصمیم نگیر

    • بدون نام

      اقای مطهری....همه یارانه بگیرند یا بگیریم ،خیلی گوش به زنگم که بشنوم تمام نمایندگان مجلس رسما اعلام کنند که نمیگیریم،ولی برعکس به دنلال تثبیت حقوق مادام العمر هستید ،کجایند شهدایی همچون شهید چمران

    • بهلول

      آقای مطهری چه لزومی دارد یک مشت دزد حق وحقوق مردم ایران بر دارند وبه آلمان وکانادا پناده شوند؟ آنهایی که ملیارد ملیارد سرمایه این مملکت را میبرند شما جیکتان در نمی آید ! ولی وقتی نوبت ۴۵۰۰۰ تومان یارانه مردم میشود شما عزادار میشوید!

    • بدون نام

      چه لزومي داره شعار هاي قديم كه نفت برأي ملت و يارانه حق كل مردم ايرانيه كه يه شخصي پايه تز بده تو نميخوايي انصراف بده بده به كسي كه لازم داره به ملت چي كار داري

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره مطهری پولی که مال این ملته سالهاست دزدها میخورن اگر مردی جلوی آنها را بگیر تا نرن کانادا وگرنه ...

    • بدون نام

      چه معنی داره آب ماهی۲/۵ملیون یارانه به ملتش بدوعربستان۷ملیون و۸۰درصدعربستانیهاکارنمیکن فقط چون نفت دارن چه معنی دار۱۵ملیون مهاجر افغانی حدود۱۰ملیون شغل ایرانیارواشغال کردن وخودمان بیش از۳۰درصدسرپرست خانواده‌ها بیکارن وکم ابیم وهرخانه۱تا۲نفربیکاروروحانی گفته برای۱۵ملیوون شغل باید۷۰۰هزارمیلیاردسرمایه گذاری کنیم چه معنی داراینقدرضررو۲۰۰سال پول کشورهدربر

    • حمید

      اصلا چه لزومی داره علی مطهری تو مجلس باشه؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یه یارانه به مردم می دهید هیه منت می کذارید مگه ارث شماها است یارانه مال ملت است نه ارث

    • بدون نام

      اطلا مطهری برای چی تو مجلس است .........

    • بدون نام

      تو مطهری یارانه نگی در مورد مردم نظر ند ه خوشا به حالت زندگی مرفه دارید

    • مهدی رحیمی

      چه ضرورتی دارد آقای مطهری حقوق کلان در مجلس بگیرد یکم ازحقوقتان کم کنید وبه حقوق کارگران اضافه کنید

    • بدون نام

      ولی نماینده ها واجبه حقوقشون 70درصد اضافه بشه

    • v

      چقد اینا باحالن جون میدن برا خنده

    • بدون نام

      با اينكه الان قبولت ندارم و لي ميگم محمود كجايي به دادمون برس از دست اين نا به خردان

    • بدون نام

      خودمون به دارودسته روحاني راي داديم كه لعنت بر خودمون

    • بدون نام

      شما درک درستی از جامعه و مردم ندارید
      کلا دنیای شما فرق داره

    • زهرا

      جناب مطهری مردم ادم نیستن حق زندگی ندارن انگار یارانه خیلی زیاده باید پولم بذاریم روش بدیم اب برق وبدبختی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج