۶۷۴۷۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حاشیه‌های هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

هشتمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نارضایتی خبرنگاران از کیفیت فیلم ها همراه شد، اما در سینماهای مردمی بازار سانس‌های فوق‌العاده فیلم‌ها داغ بود.

خبرآنلاین: هشتمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نارضایتی خبرنگاران از کیفیت فیلم ها همراه شد، اما در سینماهای مردمی بازار سانس‌های فوق‌العاده فیلم‌ها داغ بود.

هشتمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که سینمای اهالی رسانه شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. همچنین در سینماهای مردمی فیلم هایی که بیشترین سانس فوق العاده را تا به اینجا داشته اند باهم رقابت کردند.

روزی نه چندان رضایت‌بخش برای اهالی رسانه

هفتمین روز نمایش فیلم‌‌ها در سینمای اهالی رسانه آنطور که باید رضایت بخش نبود، کیفیت سه فیلمی که پنجشنبه به نمایش درآمد برای خبرنگاران قابل قبول نبود و اکثریت قابل توجهی از راهیابی این آثار به جشنواره گله‌مند بودند.

«جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی نخستین فیلمی بود که رو گذشته برای اهالی رسانه نمایش داده شد. فیلمی که سعی داشت تا از تنهایی ناخواسته ای که فضای مجازی برای افراد جامعه ایجاد کرده است بگوید که بازخورد تماشاگران حاکی از آن بود که آنطور که باید نتوانسته این روایت را به سرانجام برساند.

نشست خبری این فیلم با حضور کمرنگ خبرنگاران همراه شد و سوالات بیشتر مربوط فیلمنامه و کارگردانی کار بود و برخی هم از حضور نداشتن بازیگران اصلی فیلم در نشست گلایه مند بودند.

سانس دوم روز پنجشنبه به «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی اختصاص داشت. فیلمی که در نظر داشت روایتی از خیانت یک زوج را به تصویر بکشد. از نکات جالب توجه در زمان نمایش این فیلم خنده مکرر حاضرین در سالن بود که نعیمی در نشست خبری بیان کرد انتظار این مسئله را داشته است.

نشست خبری «هایلایت» متفاوت از فیلم بود، حضور جمشد هاشم پور پس از سال ها در یک نشست برای اهالی رسانه اهمیت و جذابیت زیادی داشت و همه را شگفت زده کرده بود. در همین حال سخنان نعیمی در واکنش به اظهارات روز گذشته کارگردان «ابوقریب» و درگیری لفظی مینا وحید بازیگر فیلم با یکی از خبرنگاران از حواشی این نشست به شمار می آمدند.

«ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد، آخرین فیلمی بود که روز پنجشنبه برای خبرنگاران به نمایش درآمد. فیلمی درباره یک حادثه واقعی و تلخ از جنگ ایران و عراق که نظرات متناقضی در پایان درباره اش مطرح شد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم حال و هوای متفاوتی داشت و با حضور خانواده حمید آخوندی تهیه کننده درگذشته این فیلم برگزار شد و گبرلو در ابتدای نشست از حضار درخواست کرد که به این تهیه کننده ادای احترام کنند.

از نکات جالب توجه روز گذشته می توان به حضور کمرنگ خبرنگاران در سالن نشست های پرسش و پاسخ فیلم ها اشاره کرد که با توجه به روز پنجشنبه انتظار دیگری می رفت.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد از پردیس ملت

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عصر پنجشنبه با حضور در پردیس سینمایی ملت از روند برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه به همراه ابراهیم داروغه زاده دبیر این رویداد بازدید کرد و با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ داد.

او همچنین با حضور در سالن نشست های خبری و دیدار با محمود گبرلو مجری و برگزار کننده نشست از دغدغه ها و مسایل مدنظر اهالی رسانه مطلع شد.

صالحی درباره دبیر سال آینده جشنواره اذعان کرد که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است، او همچنین بیان کرد که به دلیل آنکه به دخالت در داوری متهم نشود تا به امروز هیچ فیلمی ندیده است و از این بابت به خبرنگاران غبطه می خورد.

از اول شدن فیلم مهدویان تا تداوم افزایش سانس‌های فوق العاده

سینماهای مردمی روز پنجشنبه حال و هوای متفاوتی با سینمای اهالی رسانه داشتند و شاهد استقبال مخاطبان و سانس های فوق العاده فیلم ها بودند.

در روز هشتم جشنواره اتفاق جالبی رخ داد و هشت فیلم در هشت سالن سینما به سانس فوق العاده رسیدند.

«لاتاری» محمدحسین مهدویان، «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «مصادره» مهران احمدی، «دارکوب» بهروز شعیبی، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی و «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی فیلم هایی بودند که به سانس فوق العاده رسیدند.

همچنین تا به امروز براساس گزارش مهر، سینما آزادی با شش هزار و ۹۳۰ نفر، پردیس سینمایی کورش با پنج هزار و ۳۲۵ نفر، پردیس سینمایی چارسو با هزار و ۸۳۰ نفر، پردیس سینمایی مگامال با هزار و ۱۵۴ نفر و سینما فرهنگ با هزار و ۶۸۵ نفر بیشترین مخاطب را در جذب سانس های فوق العاده در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر داشته اند.

روز گذشته باران کوثری به همراه زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان به تماشای «عرق سرد» در سینما آزادی نشست. بازیگران و کارگردان «چهارراه استانبول» هم روز گذشته در پردیس کورش فیلم را با مردم دیدند. عوامل فیلم «لاتاری» هم با حضور در پردیس چارسو و تماشا به تماشای فیلم با مردم نشستند.

اسامی شش فیلم برتر از نگاه تماشاگران

ستاد جمع آوری آرا مردمی جشنواره فیلم فجر، مطابق روزهای گذشته، اسامی شش فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.

اسامی این شش فیلم عبارتند از «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی و «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی.

براین اساس «عرق سرد» ساخته سهیلی بیرقی از دور رقابت دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران کنار رفت.

اعلام نامزدها، پس از اكران آخرين فيلم سینمای رسانه

با اعلام مدیر روابط عمومی جشنواره، نامزدهای مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، روز ۲۱ بهمن و پس از اكران آخرين فيلم در پرديس ملت اعلام خواهند شد.

مسعود نجفی درباره زمان اعلام نامزدهای جشنواره گفت: به دلیل اينكه با اعلام زودتر كانديداهاى نهايى، جشنواره در روزهاى پايانى از رمق مى‌افتد، امسال پس از اكران آخرين فيلم در پرديس ملت طى نشستی كانديداها اعلام مى شوند.

مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، روز یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج