جاباما
۶۷۴۷۴۶
۲۸ نظر
۵۰۰۸
۲۸ نظر
۵۰۰۸
پ

اعتقاد ۳۰ درصد از مردم بر رشوه‌خواری در شهرداری

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران مدعی است که بیش از ۳۰ درصد مردم اعلام کرده‌اند در گذشته هر زمان به شهرداری مراجعه کرده بودند، از آنها رشوه خواسته شده بود.

خبرآنلاین: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران مدعی است که بیش از ۳۰ درصد مردم اعلام کرده‌اند در گذشته هر زمان به شهرداری مراجعه کرده بودند، از آنها رشوه خواسته شده بود.

شهربانو امانی اظهار کرد: شهرداری تهران در زمان محمود احمدی نژاد و محمدباقر قالیباف تبدیل شد به کانون قدرتی که بتوانند از بهشت به پاستور بروند. لذا از آن هدف اصلی و وظایف ذاتی شهرداری بسیار فاصله گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری در ارتباط با نیازهای شهروندان تهرانی نبوده است، عنوان کرد: با وجود نهادهای نظارتی در شهرداری، متاسفانه رانت‌خواری‌ها، ویژه‌خواری‌ها و ایجاد بستر برای رانت افراد و نهاد‌های خاص باعث شد بخش مهمی از بدنه شهرداری تهران به کانون‌های رانتی تبدیل شود.

امانی با بیان اینکه افراد به منظور قانونمندکردن مسائل هم از شورای شهر مجوز گرفتند و هم در بودجه‌های سنواتی آن را تبیین کردند، تصریح کرد: به نظر من طولانی‌بودن مدیریت فرد در راس هرم، انحراف از معیار، انحراف از فرآیندها، نادیده‌گرفتن منافع عمومی و نظارت نداشتن مردم سبب شد تا فساد در بدنه شهرداری نهادینه شود.

شفاف‌سازی، رویکرد مدیریت شهری جدید

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا اخیرا یک مجموعه سوارکاری را از یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران پس گرفته و به مزایده گذاشتند. حالا باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند.

وی با تاکید براینکه در دوره پیشین هم شهرداری و هم شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یک نهاد نظارتی منابع عمومی را به منافع فردی، گروهی و جناحی تبدیل کردند، گفت: از این‌رو حس اعتماد شهروندان به شهرداری از بین رفت اما من معتقد هستم مردم با حضور پای صندوق‌های رای به تغییر در شورای شهر تهران و مدیریت شهری رای دادند که این نشان می‌دهد شهروندان تهرانی جایگاه شورا و پارلمان محلی را بسیار جدی گرفتند و خودشان نیز ناظر آن هستند.

امانی افزود: در نتیجه شورای اسلامی شهر تهران با دو فوریت شهردار را ملزم کرد سند تحویل و تحول شهرداری را به افکار عمومی و شورای شهر ارائه دهد. با ارائه این سند در شورا و مقابل چشم مردم هم به شهردار قبلی و معاونانش فرصت داده شد که بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند و هم به ناظران اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زمان داده شد تا این سند را تجزیه و تحلیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران این سند را چارچوبی برای نظارت دانست و گفت: آیندگان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و دقیقا چهار سال بعد نیز ما باید بگوییم چه تحویل داده‌ایم.

امانی با بیان اینکه شهردار تهران با دو بخشنامه سعی کرد اصلی‌ترین کانون فساد را ببندد، خاطرنشان کرد: هرچند که با صدور این بخشنامه‌ها بخشی از درآمدهای شهرداری نیز محقق نمی‌شد اما در برنامه سوم با توجه به اینکه شهردار تهران تازه مستقر شده بود و نمی‌توانست آن را تغییر دهد، با تغییر افراد و رویکرد شهرداری سعی کرد منافع ملی را حفظ کند.

رشوه، عامل فاسدشدن شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از بودجه شهرداری غیرنقدی بود، گفت: شهرداری آن را به ۲۵ درصد رساند و تلاش ما این است که تبصره‌ای را اضافه کنیم تا شهردار لیست درآمدهای غیر نقدی را به شورا ارائه دهد تا مردم هم بتوانند نظارت کنند.

امانی ادامه داد: مردم و شهروندان فاصله زیادی از شهرداری گرفته بودند چراکه بیش از ۳۰ درصد مردم اعلام کردند در گذشته هر زمان به شهرداری مراجعه کرده بودند، از آنها رشوه خواسته شده بود. از این‌رو یکی از سازمان‌های خدماتی و رفاهی شهروندان که شهرداری است، به یکی از فاسدترین نهادها تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه حتما باید دیوان محاسبات شهرداری مستقل شود، تاکید کرد: متاسفانه در گذشته یکی از نهادهای شهرداری مثل سازمان بازرسی بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو داشت. زمانی که سیستم نظارتی درون‌سازمانی هم فاسد باشد، نمی‌توان امیدی به بهبود داشت و مشکلات مضاعف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: برای شفاف‌سازی بیشتر و بهبود شرایط فعلی، فرآیندها نیاز به اصلاح دارد تا بتوان مسائل را حل کرد و شهرداری و شهروندان را به یکدیگر نزدیک کرد. در این راستا باید شبکه‌های اجتماعی به عنوان ناظری منصف استقلال خود را حفظ کرده و به سالم‌سازی مدیریت شهری پایتخت کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      رشوه خواری توی ادارات بیداد میکنه فقط منحصر به شهرداری نیست
      کیه که جلو اینا بگیره؟

    • بدون نام

      خانم محترم فکر میکنی الان که تو شهرداری رشوه نمیگیرند

    • بدون نام

      وقتی فساد از داخل مدیریت ریشه می گیرد ، از کی به کی شکایت کنیم ، وقتی پای منافع در میان باشد ، معلوم است که حق را نا خق می کنند ، الان خود من ۱۳ سال در امور اراضی قزوین با همین مشگل رشوه و پارتی بازی دست در گریبان هستم ، رشوه ندادم و کار من را درست نکردند و صدایم هم به هیچ جا نرسید ، دقیقا چسبیده به زمین من محوز داده اند ولی به خاطر اینکه در این مملکت بی قانونی بیداد می کند به من مجوز ندادند
      پس فکر نکنید در یک اداره فساد وجود دارد ، در این مملکت اگر چه در بانک ، شهرداری ، دارایی و یا هر اداره ای که بخواهید کارتان راه بیفتد با رشوه انحام می شود قبول ندارید یه دوربین مخفی ببرید و امتحان کنید که فساد تا کجاها رسیده است

    • علیرضا

      متأسفانه رشوه خواری در بیشتر ادارات وجود دارد ...

    • محمدرضا بختیار

      این عضو شورای شهر منظورش از مردم چه کسی است اخه آدم حسابی هر ایرانی شاید یکبار به شهرداری بروددر کل عمرش تازه با این وضعیت ملک و مصالح و بی پولی!پس منظورش از مردم مجتمع سازها و انبوه سازان و بساز وبفروش ها هستش عجب عضو مردمی که بااین قشر لابی گر و رانت خوار ارتباط نزدیک دارد

    • رضا

      30 درصد مردم؟؟!!!!!اگر ساختمان ساز باشید عمق فاجعه رو میتونید درک کنید جدیدا رشوه میگیرن باز کار رو انجام نمیدن دو سه بار دیگه بتونن بگیرند شاهد پیشرفت بودیم تو این زمینه بعله

    • بدون نام

      اعتقاد صد در صد مردم است

    • شما

      دروغه ۳۰%!! این ۹۰% درصد مردم اعتقاد دارند فساد به شدت در تمام نهادها هست

    • بدون نام

      بیش از 99 درصد

    • بدون نام

      کاش 50 درصد بود ...به جد میگو یم بالای 95 درصد

    • حقگو

      در اکثرادارات علی الخصوص شهرداری عمدی برای کارت اذیتت می کنند تا مجبور به پرداخت رشوه ات شوی.من خودم قربانی این خیانت شدم ولی شکایت کرده ام.

    • بدون نام

      تعارف بار خود تون نذار 95درصد

    • مصطفی

      بازم که با کلمات بازی کردین...رشوه خواری هم نشه ارزان خری به شرط مساعدت و رانت خواری تا دلت بخواد میشه

    • بدون نام

      اوضاع مملکت از بابت پرداخت ودریافت رشوه در تمامی نهادی های دولتی وغیر دولتی وحشتناک است ،شاید منظورش این بود که 30در صد مردم توان پرداخت رشوره ودریافت ان را ندارندبقیه یک جوری باهم کنار میان.

    • ح

      تنها شهرداری ها نیست خود شورا هم دستی در این قضیه دارد
      شاید اولش با نقاب مبارزه با فساد ورشوه و باند بازی وارد میشوند ولی بعدا که نقاب می افته مومن ترینها از بی ایمان ها بدتر می شوند

    • بدون نام

      سلام نگویید سی درصد بگوئید صد درصد

    • بدون نام

      اگر شما یک نظر سنجی دقیق از مردم وآنهایی با هزار مشکل برای خودشان یک سر پناه می سازند داشته باشید آن وقت به عمق فاجعه رشوه خواری در شهر داریها پی خواهید برد پدر صلواتی چه 30 درصد ! مگر می شود بدون رشوه به شهر داری وارد شد این امر قانون شده است

    • ثنایی

      از کسانیکه در گیر مجوز و پایان کار از شهرداری ها هستند..نظر خواهی کنید....ایمان داشته باشید فساد بیداد میکند

    • مجید

      30درصد خخخخ100درصد بابا سرتو از برف بیار بیرون.....

    • سید

      یعنی الان دیگه شهرداریها از افراد ناسالم و رشوه بگیر پاکسازی شده ؟ اگر این باشه که یعنی شماها یک انقلاب بزرگ در شهرداری انجام داده اید تازه دگر کم هم شده باشه بازهم هم به انقلاب و مردم انقلابی کمک بزرگی کردید در عین صورت تهمت نزنید یا در دادگاه ادعای خود را به خاطر رضا ی خدا مطرح کنید

    • محمد حسین

      خانم محترم اکثر مردم تهران کارهایی شهردار قبل عالی توصیف میکنند همچنین شورای قبل را لااقل فساد یا رشوه وصله ای نیست که بتوانید به آنها بچسبانید امسال قالیباف و چمران خیلی پاک دست تر از اون چیزی که فکرشو بکنید
      واما شورای فعلی ،شماها دراین چند مدتی که روی کار هستید
      توانایی شهردار را در بارندگی‌های اخیر مردم دیدند
      #غافلگیر شدن
      فقط مواظب باشید در پایان دوره با افتضاح شورا را ترک نکنید

    • بدون نام

      فقط ت.وشهرداری نیست همه جاهست

    • بدون نام

      سی درصد چیه صد درصد مطمنیم

    • شهرآشوب

      سرکار خانم امانی بشتر سازمانها رشوه میگیرند فساد باید با برخورد قاطع ریشه کن شود بدونه ملاحظات فامیلی ووابستگی

    • کارشناس رشوه

      دوستان ابتدا با کمى تامل ببينيم مفهوم رشوه چيست وچرا عام مردم در اکثر موارد اعتقاد به فساد در ادارات دارند در صورتى که اين امر به طور قطع ونسبى همه موارد راشامل نمى شود مثلا شخصى به دلايل عدم انجام تکاليف قانونى خود در خصوص حرفه يا شغل خود باعث زيان ديدن بسيارى از اورگانهاى دولتى مى شود و وقتى به ان ارگان مراجعه مى کند بستر فساد و رشوه دادن براى ماست مالى کوتاهى خودش آغاز مى شود بعد که کارش انجام مى شود تو بوغ و کرنا مى کنه که ادارات رشوه مى گيرن در صورتى که خودش عامل ايجاد رشوه بوده در هيچ اداره دولتى اگه همه موارد ارباب رجوع طبق قوانين باشه مطمئن باشين رشوه جائيرو نداره !

    • بدون نام

      عجله نکن بعد که شما تموم شد چهارسالتون اخبار شما هم میاد
      هیچ کدوم از شما به فکر مردم نیستید بخدا

    • علی

      این امارو کی دراورده رشوه خواری صد در صد هستش حتما این آقا خیلی وقته شهرداری نرفته

    • بدون نام

      30 درصد خنده داره عزیزم تو بگو 99درصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج