۶۷۴۷۴۸
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

شهنازی:تا سامسونگ عذرخواهی نکند،کوتاه نمی‌آییم

دبیر کل کمیته ملی المپیک روز جمعه تاکید کرد: شرکت سامسونگ و عوامل دخیل در بی احترامی به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی پیونگ چانگ باید از کاروان ورزشی ایران عذرخواهی کنند و جمهوری اسلامی ایران از این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کل کمیته ملی المپیک روز جمعه تاکید کرد: شرکت سامسونگ و عوامل دخیل در بی احترامی به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی پیونگ چانگ باید از کاروان ورزشی ایران عذرخواهی کنند و جمهوری اسلامی ایران از این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

موضوع بی احترامی شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی پیونگ چانگ از آنجا آغاز شد که این شرکت به عنوان حامی مالی اصلی بازی ها، به همه ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی یک دستگاه گوشی تلفن همراه اهدا کرد، اما به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل آنچه آن را تحریم ها علیه این دو کشور عنوان شد، این گوشی ها تعلق نگرفت.

این بی احترامی آشکار شرکت کره ای سامسونگ که در تعارض با روح المپیک است، با موجی از اعتراضات در داخل کشور روبرو شد تا جایی که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه تهدید کرد در صورتی که شرکت سامسونگ از ایران عذرخواهی نکند، برند گوشی همراه سامسونگ خود را عوض خواهد کرد. تهدید وزیر امور خارجه ایران بلافاصله به کمپین «نه به محصولات سامسونگ» در ایران تبدیل شد. «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: موضوع جلوگیری از ورود گوشی های سامسونگ را پیگیری می کند و مانع از رجیستر شدن این گوشی ها در ایران می شود.

این واکنش ها، شرکت کره ای سامسونگ را که در ایران منافع بسیاری دارد، وادار کرد تا در بیانیه ای مسئولیت تحویل ندادن گوشی ها به ورزشکاران ایرانی را به گردن کمیته بین المللی المپیک بیاندازد.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک دباره رفتار غیرالمپیکی شرکت سامسونگ با کاروان اعزامی اسکی ایران به بازی های المپیک زمستان پیونگ چانگ گفت: در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه اقدامات سریع در خصوص اینکه از ورزشکاران ایران عذرخواهی شود، انجام شد.

وی گفت: در این راستا علاوه بر دولت و کمیته کمپین اجتماعی دفاع از عزت ایرانی و ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ هم شکل گرفت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: رفتار شرکت کره ای سامسونگ، نقض آشکار روح المپیک و منشور المپیزم است که بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در المپیک بدون در نظر گرفتن ملیت، رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.

شهنازی افزود: کمیته ملی المپیک بلافاصله نامه اعتراض آمیز به کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری مسابقات بازی های زمستانی پیونگ چانگ و کمیته ملی المپیک کره جنوبی ارسال و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و حمایت رسانه ها و ورزشکاران پیگیر این موضوع هستیم و از همه تشکر می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد .پرسپولیسه قهرمان

      بسوزد پدر المپیک

    • بدون نام

      کجایی آقای شهنازی که ورزشکارات تن به ذلت دادن و گوشی ها رو به شرط پس دادن بعد از اتمام مسابقات قبول کردن . این وسط فقط ملت رو در جهان خوار و خفیف کردن . لطف کنید این 4 نفر رو برای همیشه محروم کنید که به عزت و شرف ایرانیان بی احترامی کردند و شرکت سامسونگ رو هم کلا از ایران بیرون کنید . همینطور مسیولین کمیته بین المللی المپیک و کشور کره جنوبی هم رو اگر خواستند به ایران بیایند اجازه همراه داشتن گوشی و یا هر نوع وسیله از شرکت سامسونگ رو نداشته باشند و عقط اجازه همراه داشتن وسایل ارتباطی که ایران تایید میکند رو داشته باشند تا زمانی که از مردم بطور رسمی عذرخواهی کنند . ولی سامسونگ حداقل تا 5 سال اجازه هیچ نوع فعالیت و یا تبلیغات رو در ایران نداشته باشه

    • ایمان

      مثل بقیه کارهاتون که اول عمل می کنین بعد فکر . تازه اگه اگه فکر داشته باشین . بابا سامسونگ درست میگه زیرا سامسونگ بازیهارو ساپورت میکنه یعنی گوشی رو میده به کمیته بین المللی المپیک .و خودش درچگونگی توزیع این هدایا نقشی نداره. این کمیته جهاین المپیک است که گفته بخاطرتحریم ،گوشی هارو نمیدیم در اصل مسئولین ایرانی اگر فکر داشتن باید به نشانه اعتراض به دخالت سیاست در ورزش که با روح المپیک سازگاری ندارد، باید تیم رو به کشور باز می گردوند. اگرچه دولت ایران هم خلاف روح حاکم برورزش اینکار رو با برخی کشورها می کند.و همه دیدیم که چه بلبشویی سر جریان مسعود شجاعی پیش آمد.

    • رادین

      به نظر من باید ورزشکارامون برگردن ایران و مسابقه هم ندن

      پاسخ ها

      • علی مهدوی باباجان

        به نظرمن باید دیگر از شرکت سامسونگ هیچ کالا وارد نشود

    • امیر

      چقدر بدبخت شدیم

    • مصطفی

      اونوقت اون جومونگ خواب آلود رو هزار دفعه پخشش کنین و براش هورا بکشین و اونم به ریش این ملت ریشه دار بخنده که به جای رستم و زال و فردوسی شده قهرمان ملی ایرانیا...

    • بدون نام

      تحریم نکنی شرکت سامسونگ رو

    • بدون نام

      آی خدا تو چقدر بزرگی آخه از هر دست بدین از همون دست میگیرین اینکه گریه نداره حالا کلاهتان رو بزارین جلو و فکر کنین چرا اینطور تحقیر میشین و حقتان خورده میشود چون حق خیلیها رو در همین مملکت خوردین آه و ناله تیمها و ورزشکاران مظلومه که ج خدا هیچ دادرسی ندارن

    • بدون نام

      کجای کارین,ما سامسونگ تحریم کنیم....فردا پس فردا واردات لوازم سامسونگ چند برابر میشه.

    • بدون نام

      کجای کارین,ما سامسونگ تحریم کنیم....فردا پس فردا واردات لوازم سامسونگ چند برابر میشه.

    • وحید

      مسخره است کارشون

    • انسان

      خدا لعنت کنه مسئولینه مملکتو چقدر تو دنیا بی اعتبارمون کردن به عنوان یه ایرانی از خجالت اب شدم

    • بدون نام

      دولت کره باید عذر. خواهی کند در غیر این صورت عزت وشرف ایرانی حفظ نشده

    • داریوش

      این گوشی ها دارای ریزتراشه ای است که در حالت خاموشی هم مبادرت به جاسوسی می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج