۶۷۴۸۱۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

نگاهی به هفته پر نوسان نرخ دلار

بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که دلار هفته پر نوسانی را پشت سرگذاشت و نرخ آن به تعادل نرسید و بازار سکه نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و سکه تمام ۱۶ هزار تومان گران شد.

خبرگزاری ایسنا: بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که دلار هفته پر نوسانی را پشت سرگذاشت و نرخ آن به تعادل نرسید و بازار سکه نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و سکه تمام ۱۶ هزار تومان گران شد.

دلار آمریکا در هفته ای که گذشت فراز و فرود زیادی داشت و نرخ آن به تعادل نرسید. شاید بتوان گفت دلار در این مقطع زمانی غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوران خود را در سال جاری تجربه می کند و موضوعی که مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار است. چرا که عملا امکان هر گونه برنامه‌ریزی را از آن‌ها گرفته است.

دلار در ابتدای هفته با قیمت ۴۷۰۴ تومان روند خود را شروع کرد، در روز بعد با افزایش قیمت مواجه شد و به ۴۷۴۴ تومان رسید. به یکباره در روز بعد قیمت دلار حدود ۱۰۰ تومان افتاد و به ۴۶۵۰ تومان رسید. در اوسط هفته هم تقریبا بر روی همین نرخ باقی ماند و در آخرین روز هفته یعنی روز گذشته بر روی ۴۶۹۵ تومان ایستاد.

بررسی نرخ دلار در هفته گذشته نشان می‌دهد که همچنان قیمت به تثبیت نرسیده است، نمی توان گفت سمت و سوی دلار در روزهای آینده افزایشی یا کاهشی خواهد بود. اما قیمت سکه در هفته گذشته در مجموع به سمت افزایش حرکت کرد. در شروع هفته قیمت سکه تمام یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان عرضه می‌شود و در انتهای هفته به یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید تا ۱۶ هزار تومان در این مدت افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

پیش فروش سکه از سه‌شنبه هفته ای که گذشت از طرف بانک مرکزی آغاز شد که یکی از اهداف این اقدام تنظیم و تعادل رسیدن بازار سکه است. بازاری که طی چند ماه اخیر حباب بی سابقه ای را تجربه کرده است حبابی که هنوز هم بر روی سکه مشاهده می شود.

طلای داخلی نیز در هفته گذشته با ثبات نسبی همراه شده است هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۴۷ هزار تومان شروع کرد و در آخرین روز هفته نیز با همین نرخ به روند خود پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      بانک مرکزی ارز و سکه رو در بازار نامتعادل می کندتاکمبود حس شود ودلال ها نرخ ارز و سکه رو ببرن بالا و بانک مرکزی هم ازاب گل آلود شده توسط خودش در بازار سود ببرد وارز دولتی را سریعا با نرخ بالا رفته بازار آزاد حراج کند وکسری ها واختلاسهای خودش را جبران کند مثل تخم مرغ را در بازار کمیاب میکنند تا شانه ای هفت هزارتومان بشود بیست هزار تومان وبعد دولت بیاد قیمت دوازده هزار ششصد تومان با سود پنج هزار و ششصد در بازار توزیع کند. برنج داخلی رادلالان دولت جلوترازکشاورز باقیمت پایین خریداری میکند و واردات برنج خارجی باقیمت پایین وارد وانبارهارا پر میکند وبعد ثبت سفارش را ممنوع کرده و خوب صبر میکند تا برنج موجودی بازار به پایان برسد و بعد برنج ذخیره شده ارزان خریداری شده را با چند برابر قیمت درمیادین روزتره بار توزیع میکند ودر مورد همه کالاهای اساسی همین ترفند اجرا میکند. متاسفانه کارشناسان اقتصادی ما همگی یا جرات حرف زدن ورسوا کردن دولت را ندارند یاسوادشان به اینجاها نمی‌کشد یکی باید مراقب بانک مرکزی و دولت باشد عامل گرانی ها خود دولت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج