جاباما
۶۷۴۸۲۷
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

دلایل افزایش نرخ ارز از زبان میرسلیم

میرسلیم گفت: تنها راهی که برای افزایش ارزش پول در کشور می توان در پیش گرفت تقویت و بها دادن به بخش تولید و از بین بردن رکود بدین وسیله است که باید این امر در اولویت امور قرار گیرد.

راه دانا: سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نوسانات نرخ ارز و دلایل این امر در کشور اظهارداشت: در خصوص نوسانات نرخ ارز در کشور دو عامل داخلی و خارجی و هر دو به نحوی باعث رشد نرخ دلار در کشور شده اند که باید تاثیر مستقیم هر کدام آنها را در این باره بیابیم.

وی در ادامه با اشاره به عوامل خارجی در افزایش نرخ ارز در کشور گفت: در حال حاضر ما ارز حاصل از صادرات کشور را نمی توانیم وارد کشور کنیم و در این باره با مشکلاتی مواجه هستیم که این امر موجب شده تا نرخ ارز در کشور افزایش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست های آمریکا در این باره نیز عنوان کرد: آمریکا همچنان در خصوص وارد کردن ارزهای حاصل از صادرات به کشور کارشکنی می کند و این روند را تا به امروز ادامه داده است.

میرسلیم در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به دلایل داخلی افزایش نرخ ارز در کشور تصریح کرد: ارزش پول هر کشور امروز در دنیا به ویژه وابسته به فعالیت های تولیدی و خدمات ارزنده ای که با مدیریت صحیح انجام می گیرد، بنابراین اگر در کشور رکود و بیکاری باشد به این معنی است که تولید و خلاقیت در آن کشور مورد تضعیف واقع شده است.

وی با بیان اینکه چاره تقویت ارزش پول هر کشور رونق دادن به تولید است گفت: تنها راهی که برای افزایش ارزش پول در کشور می توان در پیش گرفت تقویت و بها دادن به بخش تولید و از بین بردن رکود بدین وسیله است که باید این امر در اولویت امور قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه ایا دولت علاقه ای به افزایش نرخ ارز در کشور دارد یا خیر، بیان کرد: خیلی ها در کشور علاقه دارند که قیمت ارز افزایش یابد ، دلیل ان هم مابه التفاوت حاصل از ارز دولتی و ارزی که در بازار فروخته می شود است که سود حاصل از آن در زمان افزایش نرخ ارز نصیب آن ها می شود.

میرسلیم گفت: همین امر در دولت می تواند بکارگرفته شود و طبیعتا هم برای برخی از مسئولان جذاب است و از این امر استقبال می کنند چرا که باعث جبران کسری بودجه در کشور می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه فهمیدید که چرا لار بالا رفته تمام مسولین کشور یک عده ادم بی تجربه بی اراده ودزد هستید وگر نه که کشورب این روز دچار نمی شدخدا جوابتون را بدهد بی انصاوبی وجدانها..

    • بدون نام

      رحمت به آدم چیزفهم

    • بدون نام

      آقای میرسلیم یادت توکاندیدای انتخابات گفتی فیلم ابدویک روزببینیدوطن وهم وطنانمون به چه روزی افتاده وشمایه کارکردن که کارگرایرانی وبیکارکردین وافغانی مهاجر افغانی کاردادین نتیجش این شلوغیهاوتظاهرات میش وک۱۵ملیون افغانی و۱۰ملیون شغل تقریبا۲۰۰سال بودجه کشورازجیب ملت هزینه اینها میش وحساب کنید به گفته خودتون چرامثل پاکستان اخراج نمیکنیدتابدتربدترمیش

    • بی نام

      همین مسئولین خیلی پولها رو مال خودت کردن تا مملکت به این روز افتاد از مردم ایراد نگیرد یا امریکا اگر به فکر مملکت بودید به اینجا نمیرسید هرکه هرکه شد تا دشمن به ما ضربه بزند خودتان از داخل ودشمن از بیرون مگه مملکت چقدر جون داره که ازش بچاپند .او کشور امریکا تحریم میکنه تا وضع مملکت اینجوری میشه دلار افزایش پیدا میکنه واز داخل اختلاس ودزدی میشه خودتان مملکت و ضعیف کردید وبه این روز افتاد .

    • بدون نام

      اقای میر سلیم همه دلار ارزان شده فقط تو ایران گران شده....اینو چی میگی..

    • تنها

      یکی این بابا رو خاموش کنه تو رو قران

    • بدون نام

      مدیران کار دان== ریال قدرتمند

    • بدون نام

      شاید زمزمه بنزین 5000 هزار تومانی باعث شده باشه که دلار گفته من هم میخوام 5000 هزار تومان بشم!!!!!!خخخخخخخخ

    • بدون نام

      پس فایده این برجام چی بود که حتی نمی تونیم پول صادرات محصولاتمان را وارد کشور کنیم
      کجایی شیخ وعده

    • عنقا

      سلام یه چند تاخبر اشتباهی ساعتشو عقب بردین الان حذاب معلومه که حذابه مردم مینالن بعدااقای روحانی میگه کسری ندارم مگه قطار وحمل ونقل بودجه داشتن عجب بعدا جیب مارانیزنیها وگرنه حلال نمیکنیم

    • بدون نام

      چهل ساله كه دارين از اين حرفا مي زنين ولي روز بروز وضعمون بدتر شده.

    • بدون نام

      وای بحال مجمعی که این میرسلیم عضو آن باشه!!!!!

    • دیریم دارام

      نمیدانم کسانی که مسولیت کارهای مهم مملکتی را قبول کرده اند نظرات مردم را میخوانند یا نه؟

    • داریوش

      بانک مرکزی ارز و سکه رو در بازار نامتعادل می کندتاکمبود حس شود ودلال ها نرخ ارز و سکه رو ببرن بالا و بانک مرکزی هم ازاب گل آلود شده توسط خودش در بازار سود ببرد وارز دولتی را سریعا با نرخ بالا رفته بازار آزاد حراج کند وکسری ها واختلاسهای خودش را جبران کند مثل تخم مرغ را در بازار کمیاب میکنند تا شانه ای هفت هزارتومان بشود بیست هزار تومان وبعد دولت بیاد قیمت دوازده هزار ششصد تومان با سود پنج هزار و ششصد در بازار توزیع کند. برنج داخلی رادلالان دولت جلوترازکشاورز باقیمت پایین خریداری میکند و واردات برنج خارجی باقیمت پایین وارد وانبارهارا پر میکند وبعد ثبت سفارش را ممنوع کرده و خوب صبر میکند تا برنج موجودی بازار به پایان برسد و بعد برنج ذخیره شده ارزان خریداری شده را با چند برابر قیمت درمیادین روزتره بار توزیع میکند ودر مورد همه کالاهای اساسی همین ترفند اجرا میکند. متاسفانه کارشناسان اقتصادی ما همگی یا جرات حرف زدن ورسوا کردن دولت را ندارند یاسوادشان به اینجاها نمی‌کشد یکی باید مراقب بانک مرکزی و دولت باشد

    • بدون نام

      میر سلیم شکست خورده تو بیشتر از همه دلت می خواهد نرخ ارز گران تر شود .تو چه کاره هستی بد بخت ؟ برو دنبال کارت!!!

    • سیستم معیوب

      ازماست که بر ماست .تا مردم حق خود طلب نکنن وضع روز به روز بدتره.

    • بدون نام

      اقای میر حلیم اولا این مشکلات را که گفتی شما و امثال شما به وجود اورده الان مردم بدبخت فقط تحمل میکنه دوما نظر ندی بهتره

    • بدون نام

      مگه مجبوری حرف بزنی .
      چقدر سطحی و پیش پا افتاد ه تحلیل میکنی

    • بدون نام

      خاک تو سر خبرنگاری کنم که میره با پیرسلیم مصاحبه میکنه و ازش نظریه کارشناسی میخواد!!!!

    • بدون نام

      اقایان بااصطلاح مومن و متعهد لطف کنن میدان را به افراد متخصص واگذار کنن تا وضع خوب بشه.قانون هم باید برای همه یکسان باشه و هیچ کس مستثنا نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج