۶۷۴۸۴۷
۴۳ نظر
۵۰۰۷
۴۳ نظر
۵۰۰۷
پ

امام جمعه‌ی موقت شیراز:

کشوری مستقل‌تر از ایران در جهان نیست

امام جمعه‌ی موقت شیراز با اشاره به قرائت آیات ۱۳ و ۱۴ سوره‌ی یونس، با این تاکید که ظلم می‌تواند ریشه‌ی هر قدرتی را بپوساند، همانگونه که در مورد حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اتفاق افتاد؛ تصریح کرد که هیچ کشوری مستقل‌تر از ایران در جهان وجود ندارد.

ایسنا: حجت‌الاسلام «سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی» در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ دی شیراز بر لزوم توجه به مطالبات مردم و نصب‌العین قراردادن این خواسته‌ها تاکید و اضافه کرد: بسط و گسترش عدالت مبنای نظام جمهوری اسلامی بوده‌ است، اگرچه اعتقاد داریم عدالت واقعی را تنها امام زمان می‌تواند پیاده کند اما در حد توان باید برای تحقق عدالت تلاش کرد.

او با بیان این‌که در زمان ستم‌شاهی به محرومان و مناطق محروم توجه نمی‌شد، گفت: طی 39 سال گذشته بسیاری از مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته و از نعمت‌ها و خدمات فراوانی برخوردار شدند، زمانی حتی در شهرها هم تنها توجه معطوف به شمال شهر بود اما امروز جنوب شهرها کارهای زیادی انجام شده که همه رفع ظلم است.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با بیان این‌که در دوران ستم‌شاهی حتی دانشگاه‌ها هم در انحصار عده‌ای خاص بود اما امروز زمینه‌ی تحصیلات عالیه برای همه فراهم شده است، گفت: در آن زمان پست‌ها در اختیار عده‌ای خاص بود، در مجلس مهره‌هایی بالا می‌آمد که خودشان می‌خواستند اما امروز مردم مسئولان را انتخاب می‌کنند، اگرچه مسیر حرکت باید همچنان به سمت کاملتر شدن عدالت باشد.

او با اشاره به آیاتی از کلام‌خداوند، گفت: امروز افتخار می‌کنیم که در مقابل ظلم آمریکا و اسرائیل ایستاده‌ایم و جبهه‌ی مقاومت در منطقه به پشت گرمی جمهوری اسلامی فعال است، اگر مورد تحریم و ظلم قرار گرفته‌ایم گناهمان این است که زیربار ظلم آمریکا نمی‌رویم.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با اشاره به ضرورت‌های حضور نظامی و مستشاری ایران در منطقه، تأکید کرد که اگر این حضور نبود، مردم ایران در شهرهای خود مورد هجوم دشمنان بودند.

او همچنین با بیان این‌که به اعتقاد جامعه‌شناسان، خواسته‌های مردم در شعارهایشان مستتر است، شعارهای فراگیر مردم در سال 57 و دوران انقلاب را «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بیان و اضافه کرد: اگر بپرسیم آیا به این شعارها رسیدند می‌گویم بله، اگرچه در بعضی موارد کند پیش رفتیم اما شعارها محقق شده است.

رضوی‌اردکانی با بیان این‌که استقلال یک کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد که نظام جمهوری اسلامی امروز در همه‌ی این ابعاد یک حکومت مستقل است و گفت: امروز هیچ ابر قدرتی به خود اجازه نمی دهد که به کشور ما دستور بدهد، همه‌ی مسئولان را خودمان انتخاب می‌کنیم، خوب یا بد؛ وزارت خارجه‌ی ما با صلابت در مجامع بین المللی حضور پیدا کرده و بحث می‌کند و هرجا منافع ملی ایجاب کرد آن را قبول خواهد کرد، اگرنه قبول نمی‌کند.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با اشاره به یکدلی همه مسئولان در سطوح مختلف در خصوص لزوم برخورداری ایران از قدرت دفاعی بالا و قدرت موشکی، مواضع دولت و وزارت امور خارجه در این خصوص را مورد ستایش قرار داد و گفت: امروز نظام اسلامی در مسأله موشکی کمترین عقب‌نشینی را نداشته است.

رضوی‌اردکانی با تصریح این‌که ایران اسلامی در حالی‌که بسیاری از کشورهای پیشرفته در مواجهه با آمریکا ادبیات و رفتاری احتیاط‌آمیز دارند، گفت: ایران اسلامی یک کشور مستقل به‌شمار می‌رود و می‌توان ادعا کرد که کشوری مستقل‌تر از ایران در جهان وجود ندارد، امروز حتی اگر سیاست‌هایمان غلط هم باشد، خودمان این سیاست‌ها را دیکته می‌کنیم نه دیگران.

او با اشاره به کسب استقلال نظامی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، گفت: بارها همه مسئولان ارتش و ارتشیان گفته‌اند که در دوران شاه حتی برای تهیه‌ی سیم خاردار هم به خارج وابسته بودیم، 36 هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران حضور داشتند و امرا و ارتش‌بدهای ما نوکر افسر آمریکایی بودند، امروز مدرن‌ترین و قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌ها، زیردریایی، هواپیمای بی‌سرنشین و بسیاری از تجهیزات نظامی را خودمان تولید می‌کنیم.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تأکید بر این‌که استقلال سیاسی و نظامی نعمت‌هایی است که نباید آنها را نادیده گرفت، گفت: در بعد فرهنگی هم زمانی افتخار می‌کردیم که همه‌چیزمان فرنگی شده اما امروز با فرهنگ مبتذل غرب مبارزه می‌شود.

او با تصریح این‌که نظام اسلامی با بی‌عفتی مخالف است، یکی از مهم‌ترین علل آمار بالای طلاق را بی‌عفتی دانست و گفت: جمهوری اسلامی می‌گوید خانواده باید پاک و امن و مصون باشد؛ عده‌ای گوش نمی‌دهند و دود آن هم به چشم خودشان می‌رود؛ این طلاق‌ها بیشتر به دلیل بی‌عفتی است.

او ادامه داد: اسلام می‌گوید زن تنها به شوهر و شوهر تنها به زنش نگاه داشته باشد، عفت بر بخش‌های مختلف جامعه خصوصا خانواده حاکم باشد؛ امروز بسیاری از فیلم‌هایی که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، جز فرهنگ بی‌عفتی چیزی به مردم یاد نمی‌دهد؛ اساس هر جامعه‌ای روی خانواده پاک و امن بنا می‌شود.

امام‌ جمعه‌ی شیراز با تصریح اینکه همه جوامع و انسان‌ها یک جوان و مرد و زن پاک را بهتر از جوان هرزه که دنبال نوامیس مردم باشد، می‌دانند، گفت: امروز تهاجم فرهنگی بسیار شدید است، برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اکثرا بسیار مسموم است؛ با فضای مجازی شبانه روز دروغ در مغز جوانان و بچه‌های ما می‌کنند، شاید تنها 5 درصد مطالب در این فضا مفید باشد.

او با بیان اینکه در خانواده‌ای که پدر و ماد نماز خوان باشد، بچه‌ها هم نماز خوان خواهند بود، گفت: اسلام دین پاکی و تقوا است؛ اگر تقوا بود مفاسد مختلف را نداشتیم؛ همین نماز جمعه هم بر مبنای تقوا و توسعه‌ی تقوا است.

امام جمعه‌ی موقت شیراز خاطرنشان کرد: اگر اسلام می‌گوید روابط دختر و پسر باید محدود باشد علت آن است که پنبه و آتش را نمی‌توان کنار هم قرار داد، خطر آتش‌سوزی وجود دارد؛ حال یک عده‌ای هیاهو می‌کنند؛ آن خانمی که طبق دستور منافقین در خیابان معالی‌آباد شیراز روسری سر چوب می‌زند چه اصالتی دارد؛ باید پرسید که تو چه کاره‌ای که برای حجاب تصمیم بگیری.

او گفت: نظام اجازه نمی‌دهد که عده‌ای ولگرد، زنان پاک این جامعه را بد نام کنند؛ این آزادی نیست؛ اینکه روسری را از سر بر دارد آزادی محسوب نمی‌شود، باید به این افراد گفت تو اسیر یک روسری شده‌ای، مادر بودن و شخصیت داشتن در علم و عفت زنان نهفته است نه در آرایش و برداشتن حجاب و روسری.

امام‌جمعه‌ی شیراز با تاکید بر لزوم برخورد با میهمانی‌ها و برنامه‌های مختلط در باغ‌ها و اماکن دیگر، گفت: اینکه عده‌ای مانند گوسفند با هم قاطی شوند آیا آزادی است؟ در ایران 98 درصد از مردم به اسلام رای داده‌اند و اسلام هم حلال و حرام دارد.

او همچنین در خصوص استقلال اقتصادی نیز گفت: آمارهای دوران طاغوت نشان می‌دهد که با داشتن ۳۶ میلیون جمعیت، ۶ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم حال آنکه امروز با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت و علی‌رغم خشکسالی‌های طولانی، گندم وارد نمی‌کنیم؛ زمان گذشته تمام مواد غذایی کشور از خارج وارد می‌شد اما امروز صادرات هم داریم.

امام جمعه‌ی شیراز با تصریح اینکه باید شکر نعمت‌های موجود را به جا آورد تا خداوند این نعمت‌ها را برکت دهد، گفت: کمبود و مشکل و گرانی هست اما نعمت‌ها هم فراوان است؛ زمانی 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد اما بسیاری از شهرها و روستاها جاده،‌ گاز، برق، تلفن و ... نداشت؛ آن زمان می‌خواستند صادرات نفت را به روزانه 10 میلیون بشکه برسانند؛ امروز ما 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و 80 میلیون نفر جمعیت داریم و به حمدالله جاده‌سازی، خط آهن، گاز، برق و مخابرات به سراسر کشور رسیده است.

او با اشاره به اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب بیش از ۵۰۰ سد احداث شده است، تعداد سدهای ساخته شده در دوران رژیم گذشته را بسیار قلیل اعلام و اضافه کرد: امروز ایران اسلامی برق را صادر می‌کند؛ حال آنکه جنگ و محاصره‌ی اقتصادی و تحریم را هم داشته‌ایم.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براینکه نقائص زیادی هنوز وجود دارد، گفت: نباید تنها نیمه‌ی خالی لیوان را دید؛ بله بیکار زیاد داریم اما قبلاً برای تأمین دکتر از هند و پاکستان پزشک وارد می‌کردیم؛ به گفته‌ی یکی از کارشناسان یک لیسانس بیکار بهتر از یک دیپلم بیکار و یک فوق لیسانس بیکار بهتر از یک لیسانس بیکار است؛ اکثر جوانان تحصیلکرده امروز از تحصیلاتشان به نفع مردم استفاده می‌کنند؛ البته دولت هم وظیفه دارد که اشتغال مورد نیاز را ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه امروز آزادی کامل وجود دارد گفت: پیروان تمام ادیان الهی امروز آزادانه در این کشور زندگی می‌کنند؛ همه آزاد هستند هم حرف می‌زنند، هم کار می‌کنند، همه عقیده‌ها بیان و نوشته می‌شود.

امام جمعه‌ی شیراز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نیز در کشور حاکم شده است، گفت: در ایران سالانه به طور میانگین یک انتخابات برگزار می‌شود، مردم تمام مسئولان را به شکل مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌کنند؛ حتی رهبر را هم مردم با انتخاب خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند؛ اسلامیت هم وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه مسئولان امروز وظیفه دارند به خواسته‌های مردم نگاه و آنها را برآورده کنند، گفت: مردم ما برای این نظام ۳۰۰ هزار شهید داده‌اند، با هیجانات مقطعی عده‌ای دست از انقلاب بر نمی‌دارند.

رضوی‌اردکانی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله 22 بهمن، گفت: حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به یاوه‌سرایی‌های آمریکا و دشمنان یک ضرورت است؛ حضور مردم در این راهپیمایی کلمه‌الفصل محسوب می‌شود؛ مردم به اصل نظام، به شهدا به انقلاب و آرمان‌های انقلاب و اسلام وفا دارد هستند.

او گفت: البته این موضوع به آن معنا نیست که همه‌ی کارها درست است؛ رهبری معظم هم در این خصوص تاکید دارند که باید با مفاسد مبارزه شود، اما اصل نظام اهمیت دارد؛ حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای دفاع جانانه از انقلابی است که خود مردم آن را خلق کرده‌اند؛ این انقلاب و نظام و پیروزی‌ها ارزان به دست نیامنده است.

امام جمعه‌ی موقت شیراز همچنین با اشاره به سالروز تشکیل حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران، نقش و سهم آنان در حفاظت از دست‌آوردهای نظام و امنیت کشور را در کنار وزارت اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی بسیار مهم ارزیابی کرد.

او با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، این اقدام را بسیار شجاعانه دانست و تاکید کرد که اگر این مواجهه انجام نشده بود، توهین به اسلام و اصول اساسی اسلام تسری پیدا می‌کرد.

امام جمعه‌ی موقت شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز با قدردانی از رییس جمهور به واسطه‌ی مواضع شجاعانه در مقابل دولت آمریکا و اسرائیل، این موضع‌گیری را موجب عزت و سربلندی ایران دانست و گفت: عده‌ای متأسفانه بوده‌ها را نمی‌بینند و تنها نبودها را می‌بینند، این همه کارخانه،‌خط آهن، جاده و ... علی‌رغم بودجه‌ی قلیل، الحق حرکت‌های خوبی انجام شده است.

رضوی‌اردکانی با اشاره به اینکه اخیراً دولت برای احیای بافت فرسوده و مسکن سازی اقدام خوبی را اجرایی کرده است، خطاب به شورا و شهرداری شیراز گفت: شیراز شهری است که بافت فرسوده زیادی دارد، این اطراف حرم به واسطه‌ی بافت فرسوده وضع خطرناکی دارد؛ ساماندهی این بافت با دادن وام به افراد به صورت انفرادی و ساخت و ساز محدود اصلاح نمی‌شود.

او با تاکید براینکه باید طرحی جامع برای بافت فرسوده داشت، گفت: اجرای طرح‌های جامع بودجه‌ی زیادی هم لازم ندارد؛ باید آثار تاریخی و بناهای ارزشمند را حفظ و بقیه‌ را بازسازی و نوسازی کرد؛ بافت فرسوده با ساخت چند خانه و پرداخت چند وام اصلاح نمی‌شود؛ باید خیابان‌های مختلف را احداث کرد تا این منطقه‌ رشد کرده و رونق بگیرد.

رضوی‌اردکانی همچنین بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص ترافیک شیراز تاکید و تصریح کرد که می‌توان برای حل مشکل ترافیک با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان در صورت لزوم به احداث خیابان‌های ۲ طبقه یا بهره‌گیری از فضای رودخانه‌ی خشک برای احداث اتوبان، فکر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا مستقل ترین در جهان است و چوب تو آستین همه کرده از جمله ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشیدش خواست بگه منزوی ترین زبونش تو دهنش نچرخید گفت مستقل ترین

    • بدون نام

      مستقل وقتی میشوید که اقتصاد قویی واشته باشید که اگر تحریم شدید نیوفتید عمو عمو

    • رضا

      تو که راست میگی

    • بدون نام

      بااین قدرت چراحق آبه ایران ازافغانیاطرفداری کوچیکه وضعیف نمی تونین بگیرین سیستان بلوچستان خشک کردوچراافغانیاروازایران اخراج نمیکنیدتابدتربدترمیش می‌خواهیم نگه دارین بس دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه قرار باشه افغانی ها رو از ایران بیرون کنن به نظرم بهتره ایرانیها رو هم از کل دنیا بیرون کنن

    • بدون نام

      همينكه دربست جلو چين و روسيه دست به سينه هستيم خودش بيانگر همه چي هست

    • بدون نام

      خنده ي تلخ من از گريه غم انگيزتر است

    • بدون نام

      اینقدر مستقل کی بودی اگع چین و کره نباشه پودر نباشه نصف اقتصادمون میپوکه

    • بدون نام

      البته با جوانان بیکار معتاد ناامیدی در مردم گرانی فساد بیکاری و.......

    • بدون نام

      خخ..منزوی تر و ورشکسته تر هم نیست تو دنیا مث ایران

    • بدون نام

      گشوری مال مردم خور تر از ایران نیست

    • بدون نام

      آره خوب. شما راست میگی . ...

    • بدون نام

      سامسونگ برای حفظ قوانین بین المللی نمیخواست گوشی بهمون بده داشتیم سکته میکردیم
      اونوقت ما مستقلیم واقعا؟

    • بدون نام

      معنی مستقل روهم فهمیدیم یعنی باج دادن به روسیه وچین باقیش بماند

    • بدون نام

      به چین و روس که وابسته اید خب

    • ایمان

      البته ایران فعلا فقط مستعمره روسیه و وابسته به چین شده

    • بی نام

      فقط سنگ قبر از چین وارد میکنیم

    • بدون نام

      این وضع اسمش استقلال نیست انزواس . وقتی اسممون مستقل بود که حداقل ۲۰ برابر الان تولید داشتیم واسه بی ارزش ترین چیزا به چین واسه جنس های بنجلش التماس نمیکردیم.چون تولید نداریم پول نداریم مدیریت نداریم نه تنها استقلال نداریم عزت هم نداریم . این صحبتا هم که هرچندوقت یه بار یه مسئول زحمتشو میکشه مثل یه خنجر تو روح مردم فرو میره چون مشخص میکنه واعظین و مسئولین یا خیلی از مسئله پرتن یا کلا نمیخوان حقایقو ببینن

    • بدون نام

      میگی دروغ میگه از چین و روسیه بپرسی! :-)

    • علی

      معلومه خوب بهت می رسند،خوشت باشه

    • علیرضا

      با این اظهارات، مشخص نیست که از دل مردم و فقر اقتصادی آنها با خبر باشی ؟؟؟

    • بدون نام

      حاج آقا شب زیاد خوردی،احتمالأ کسالت داری و شاید هم کم کم آ لزایمر میگیری برو دکتر خوبه واست.این حرفهارو همونهایی که میان وقت تلف میکنند هم قبول ندارن چه برسه به با سوادهاش.

    • بدون نام

      سوال اینه این استدلال اسقلالی ک میکنید چه شرایطی رو بهمون متحمل کرده ! جامعه جهانی بخاطر عملکرد نادرست مسولین کشوری مارو ترد کرده و منزوی تر از هر زمان دیگه ای هستیم اونقد وقایع رو ماس مالی نکنید

    • علی

      واقعا خیلی مستقل هستیم !!!!!!!

    • کارمند

      دوباره طنز غیر مجاز؟!!!!از شدت استقلال در دنیا تنها و منزوی شده ایم

    • بدون نام

      مجبورید دروغ بگید یعنی مردم را نفهم حساب کردی

    • masoud

      بر فرض راست بگی، فایدش چی بوده ؟؟؟

    • منتظر

      اگه مستقل بود که این همه ربا بانکی فساد اقتصادی نبود

    • بدون نام

      راست میگی کسانیکه در رأس مدیریت اند در فساد و حقوق های
      نجومی مستقل عمل میکنند

    • بدون نام

      لامصب جنسش خوب بوده

    • بدون نام

      اولین کشورازنظردزدی وبی صاحبی درجهانیم بی خودپوزنده مردک

    • سید رضا

      ن بابا مگه هست

      عجب

    • میلاد

      برو بیسواد ما ایرانیها چقدر بدبختیم گیر چه ادمهای ابلحی افتادیم

    • بدون نام

      استقلال در دنیای جدید تعریف جد ید دارد.
      وقتی برای جابجایی پول و فروش نفت و خرید هواپیما ووووباید منتظر تصمیم دیگران (دشمن)شد ایا باز هم .......

    • بیطرف

      اره راست میگی

    • بدون نام

      کشوری مستقل تر (بدبخت تر و منزوی تر) از ایران در جهان نیست چون جیب گوینده این تیتر پره پس هست دیگه احتمالا

    • بدون نام

      کشوری بدبختر متوهم تر و پرفساد تر و افسرده تر و بی آب و هواتر و مردمانی احمقتر و بی هویت تر و بی اعتبار تر و ....در دنیا نیست

    • بدون نام

      اولاً که مستقل نیستم و گرنه این همه واردات چیه؟ ثانیاً چی نصیب مردم شده جز فقر ، فساد ، اختلاس ، محیط زیست خراب ، بحران آب ، بیکاری زیاد ، دشمن فراوان ، فرار نخبگان و مغزها ، گسترش فرهنگ چاپلوسی و تملق

    • بدون نام

      به وضعیت خودت نگاه میکنی که خیلی بهتر از مردم عادی زندگی میکنی و اینکه قبل از انقلاب چه وضعیتی داشتی ولی اوضاع بقیه مردم خیلی بد تر و خرابتر از قبل از انقلابه

    • بدون نام

      چه زود به استقبال ١٣ به در رفتين؛)

    • بدون نام

      خخخخخخ خدا وکیلی اینا مردمو چی حساب کردن

    • بدون نام

      مشکل کشور ما اینجاست که همه فقط بلدن حرف بزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج