۶۷۵۰۱۸
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

روحانی فقط ۷۰ بار واژه «باید» را تَکرار کرد!

«رئیس‌جمهور در هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند.»

جهان نیوز: «رئیس‌جمهور در هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند.»

در این زمینه ما به بایدهای رئیس‌جمهورمان در ۵ سال گذشته عادت کرده‌ایم اما چرا ایشان به خود زحمت دادند و پست به این مهمی را متقبل شدند تا با «بایدکردن‌»هایشان دیگران را متهم «نشدن»ها معرفی کنند.

رئیس‌جمهور در هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار و شاید «بارها» به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند. ایشان در کنفرانس خبری اخیر خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید: «شما گفتید تا دیر نشده باید صدای مردم را شنید؛ آیا شما صدای مردم را در اعتراضات اخیر، نسبت به تورم، گرانی و ناکارآمدی برخی مدیران شنیدید؟ اگر شنیدید چه تصمیمی برای رفع این دغدغه‌ها دارید؟ آیا بنا دارید تیم اقتصادی دولت را ترمیم کنید یا خیر؟» گفت: اشکال به سبک سؤال است که وقتی خواست مردم را فقط در بخش اقتصاد می‌برید، همین نشنیدن صدای مردم است.

هرچند اکثریت مردم با گوشت و پوست و استخوان مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند ولی به نظر می‌رسد دولتمردان قصد ندارند تا درک کنند اولویت اصلی مردم، معیشتی و اقتصادی است و پاس دادن مشکلات به زمین دیگر حوزه‌ها دردی را دوا نمی‌کند. هنوز از درک این واقعیت عاجزند که مشکلات با حرف درمانی حل نمی‌شوند و کارگران صدها کارخانه و کارگاه در سراسر کشور به خاطر عدم پرداخت حقوق‌هایشان در حال اعتراض‌اند و نه به بحث‌های اجتماعی، نه سیاسی و نه روابط خارجی کاری دارند.
یازده میلیون حاشیه‌نشین چه چیزی برایشان اولویت است؟ سه و نیم میلیون زن سرپرست خانوار، ۶ میلیون بیکار، ۲ میلیون کودک کار و صدها هزار ایرانی که هر روز باید نگران آینده شغلی و معیشتی خود باشند، برایشان رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال با ثبات اولویت دارد تا موضوعات حاشیه‌ای یا کم‌اولویت‌دار.

در همین مصاحبه رئیس‌جمهور، وی بیش از 70 بار از کلمه باید استفاده کرده است. بایدهایی که وی یا به خود گفته و یا اکثرا به دیگر دستگاه‌ها و حتی مردم حواله داده است.

بیشتر به نظر می‌رسد روحانی موعظه‌گر و مطالبه‌گر خوبی به جای پاسخگوی خوب باشد. وی درباره اینکه در ۵ سال گذشته برای حل این بایدها و صدها مطالبه و حتی وعده‌هایی که دولت داده چه کاری انجام داده باید پاسخگو باشد. در حال حاضر نه ایام انتخابات است که نامزدی قصد داشته باشد وعده دهد و نه تریبون ریاست‌جمهوری، تریبون مطالبه یا موعظه است که بخواهد خود را در مسیری قرار دهد که دیگران را مقصر فرض کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منش اقتصادی تیم دولت پر وازه است که لااقل برای حل مشکلات داخلی مشکل دارد وتاکنون پس از پنج سال دولت آقای روحانی در بخش اقتصاد و وضع معیشتی مردم ضعیف عمل کرده واین یک واقعیتی است و علت اصلی نارضایتی مردم نیز همین است ولی آیا این منتقدین فعلی که مرتب نسبت به مسائل معیشتی واقتصادی مردم حساس شده اند وانگشت اتهام را مرتب به سمت دولت نشانه میروند در دولتهای قبل کجا بودند وچرا نتوانستند تشخیص دهند که نتیجه سیاستهای قبلی آینده اش همینی میشود که الان میبینیم .چرا راهکار داده نمیشود وفقط انتقاد که آنهم به نظر من خیلی خوب است و تقریبا ۵۰درصد کار انتقاد است ولی باید انتقاد همیشه و در همه زمانها باشد ودر کنار آن ارائه راهکار نیز اهمیت زیادی دارد

    • بدون نام

      حرف های بیهوده که ته ش چیزی نیست

    • بدون نام

      خب بسلامتی پس از امروز اسم دولت رو به دولت باید و نگذاشتند تغییر می دهیم.
      مردم ایران فراموش نمی کنند....

    • بدون نام

      لعنت

    • بدون نام

      باید باید باید تازمانی که بایدونباید. هست هیچ درست نمیشه

    • رفیعی

      بله بیشتر موعظه گرچندوقت پیش حاشینه نشینی ومسکنتحویل دولت بعدداد کی سرپرست خانوار میبینه مشکل نمیخواد حل بشه فقط بلدن بگن دولت چه قدر درامدداره وصادر ات واردات میشه جیب مارانزیه بعدا میگه کسری نمیارم شماچه سوالی پرسیدین

    • -

      مقصر دولت قبلیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج