۶۷۵۰۲۶
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف، فرش قرمز برای «لودریان» را جمع می‌کند؟

با توجه به یاوه‌گویی مجدد وزیر خارجه فرانسه علیه ایران، آیا دولت، فرش قرمز خود برای سفر وی به ایران را جمع می‌کند؟

رجانیوز: با توجه به یاوه‌گویی مجدد وزیر خارجه فرانسه علیه ایران، آیا دولت، فرش قرمز خود برای سفر وی به ایران را جمع می‌کند؟

لودریان وزیر خارجه هفتاد ساله فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون فرانسوی BFM به تکرار ادعاهای ضدایرانی خود پرداخت.

او در این مصاحبه در اظهاراتی مضحک ایران را به نقض قوانین بین‌المللی در سوریه متهم می‌کند و می‌گوید: «ما خواستار خروج تمامی کسانی هستیم که نباید در سوریه باشند، از جمله شبه نظامیان ایران و حزب‌الله.»

این اظهارات در حالی است که فرانسه از سال ۲۰۱۱ و بعد از آغاز فتنه تکفیری‌ها در سوریه از جمله کشورهای حامی تروریست‌ها بوده که به نبرد با دولت مرکزی سوریه پرداخته‌اند و حتی دخالت‌های فرانسه در مسائل داخلی سوریه بارها با واکنش مقام‌های این کشور مواجه شده است. در مقابل، دولت‌های عراق و سوریه همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مورد تمجید قرار داده‌اند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین به تکرار ادعاهای آمریکایی- صهیونیستی درباره قصد ایران برای تشکیل یک محور شیعی از تهران تا دریای مدیترانه پرداخته و به شعله‌های تبلیغات ایران‌هراسانه غربی دامن زده است.

این اظهارات در حالی است که قرار است لودریان در نیمه اسفند ماه با سفر به تهران پا روی فرش قرمزی بگذارد که محمد جواد ظریف برای او پهن کرده است.

ژان ایو لودریان، در 25 آبان ماه، در سفر به پایتخت سعودی با اشاره به پیشرفت‌های موشکی گفته بود فرانسه از مداخله‌ها و مقاصد سلطه‌طلبانه ایران در منطقه نگران است! امانوئل مکرون هم در این خصوص گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد» و «باید با ایران در مورد برنامه موشکی مذاکره کرد.»

همچنین وزیر خارجه فرانسه اول بهمن به روزنامه «فیگارو» گفته بود «ما گفت‌وگوهایی را با ایران در مورد مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالستیک و پرسش‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم».

فرانسه که پایگاه همایش‌ها و جلسات و هماهنگی‌های منافقین علیه منافع ایران شده است حتی در اغتشاشات اخیر نیز از آشوب‌گران حمایت کرده و به وضوح در امور داخلی ایران دخالت کرد. در همین خصوص کاخ الیزه بعد از تماس تلفنی حسن روحانی و امانوئل مکرون بیانیه‌ای صادر کرد و گفت مکرون در تماس تلفنی خود از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است!

گستاخی‌های دولت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که دولت روحانی در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیازهای فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.

در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قرار دادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید.
حالا با این کارنامه سیاه فرانسه آن هم در عرض دو ماه، باید دید آیا وزارت خارجه برای یک بار اقدامی واقع‌بینانه انجام می‌دهد و در پاسخ به اهانت‌های متعدد این کشور، سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران را لغو می‌کند یا نه.

یادآور می‌شود سازمان تروریستی منافقین 17 هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      حقیقت گفته چرا ناراحت شدین..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اسمت معلومه اقای بیخیال فرد معلوم و الحالی هستی نیاز به پاسخ نداری

      • محمد حسین

        عالی گفتی آقای بیخیال دمت گرم

    • بدون نام

      شماها دهن هاتون رو کیپ ببندید .کیپا

    • هوشمند

      ایران باید و حتماً این سفر را لغو کرده وبه همه غربی ها بفهماند گزافه گویی و دخالت در امور کشورمان را نمی پذیرد. یادمان باشد که همین فرانسه با مخالفت های زیادی که با برجام کرد چه امتیاز هایی ( حق سکوت) از ایران گرفته است

    • بدون نام

      اگر همانطور که مردم و مسولین هم صدا مثل بی ادبی شرکت سامسونگ که تو دهنی خورد و معذرت خواهی کرد محکم توی دهن وزیر خارج فرانسه بزنیم اینطور مزخرفانه وراجی نمی کند . مسئولین ما اگر تابع امام خمینی (ره) هستند سی سال پیش در قصیه سلمان رشدی مرتد همه سفرای غربی بدنبال سفیر فرانسه از کشور خارج شدند و بعد از مدتی بااظهار شرمساری و سرافکندگی خواستار برگشت شدند لیکن امام با شجاعت تمام فرمودند همه می توانند برگردند لیکن سفیر احمق فرانسه بایستی اخرین سفیری باشد که می تواند به ایران بیاید . مسیولین حد اقل به تلریخ انقلاب رجوع کنند غربی ها هر زمانی که از ما سستی و ضعف دیده اند تحکمشان نسبت به ملت ایران بیشتر شده خود معاون وزیر خارجه گفت به جرات می گویم اگر ما قدرت لازم را نداشتیم در قضیه هسته ای اولا با ما مذاکره نمی کردند ثانیا احتمال حمله نظامی هم به ایران زیاد بود دیگر دوران حقوق بشری و دموکراسی و شعارهای رنگارنگ رنگ باخته هر کشوری ضعیف باشد محکوم به فناست . دهها نمونه اش در همین منطقه ماست این را دیگر یک بچه هم می داند فقط با قدرت می توانیم کشورهای غربی را سر جایشان بنشانیم نه با ولنگاری وادادگی . ( وادادگی حتی در زندگی اجتماعی هم دیگر جواب نمی دهد )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج