۶۷۵۱۲۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

فاضل لنکرانی: عامل زلزله کرمانشاه، گناه نیست

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: اینکه بحرانی بیاید و عامل اصلی زلزله را گناه مردم عزیز کرمان، کرمانشاه و تهران بدانیم اشتباه است و این یک بحران فرهنگی است که باید در کنار دیگر بحران ها مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با بیان اینکه انصافا دولت در زمین لرزه کرمانشاه تدبیر و مدیریت کرد گفت: اینکه در زمان کوتاهی مساله ای به این وسعت جمع شد نشان از مدیریت دولت در این حادثه است.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه واقعا دولت محترم و مسئولان در بحران زلزله کرمانشاه نهایت تلاش خود را کردند، اظهار داشت: بسیار بی انصافی بود که در رسانه ها اینگونه مطرح شد که مسئولان در منطقه زلزله زده حضور پیدا نکردند.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: به طور قطع اگر دولت مدیریت نمی کرد مساله ای به این عظمت در زمان اندک قابل حل نبود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: مردم کرمانشاه به خوبی می دانند که چه خدمات بزرگی دولت در این حادثه انجام داده که توزیع ۹۵ هزار چادر و ۱۵ هزار کانکس و آغاز ساخت خانه های تخریب شده بخشی از این اقدام های بزرگ است.
وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی بیشتری از فعالیت های دولت به مردم زلزله زده کرمانشاه بیان شود خاطر نشان کرد: در بحران های کشور تمام مسئولان فراتر از وظایف ذاتی خود وارد میدان می شوند که این موضوع از جمله برکات نظام اسلامی است.
آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از انعکاس خلاف واقع صدا و سیما از امدادرسانی نکردن به زلزله زدگان کوهبنان گفت: وقتی دولت با ارزیابی انجام داده از منطقه بیش از نیاز منطقه ۳۰۰ کانکس به این مناطق ارسال کرده نباید طوری اقدام شود که انگار هیچ اتفاقی در این مناطق انجام نشده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: باید به ائمه جمعه کشور گزارشی از فعالیت دولت در بحران ها و زلزله های اخیر کشور داده شود تا در جریان واقعیت های موضوع قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نظام باید از مردم تقدیر کند گفت: مردم با تمام مشکلات اقتصادی برای کمک به مردم زلزله زده با تمام وجود به میدان آمدند و به همنوعان خود کمک کردند که این موضوع بسیار مهم ناشی از تربیت اسلامی است که مردم را این چنین بسیج می کند.
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه باید به دنبال راه های جایگزین و سریع برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی بود اظهار داشت: باید فراخوانی در زمینه راه های جدید و سریع ایجاد سرپناه در مناطق زلزله زده و مواقع بحرانی با کمترین هزینه در کشور صورت گیرد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه دولت و مردم خوب به میدان آمدند ادامه داد: در این مدت کوتاه به این وسعت حادثه بیش از این نمی شود کار کرد و هر کس غیر از این بیان کند بی انصافی کرده است.
وی یکی از برکات بحران های کشور را روشن شدن ضعف مدیریت در بخش های مختلف دانست و گفت: شناسایی مشکلات، افزایش قدرت مدیریت مسئولان، ارتقای وحدت مردم و افزایش بُعد معنوی مردم نسبت به خدا از جمله برکات بحران ها در کشور است که نتیجه آن مدیریت قوی تر دولت در مواقع اضطراری است.
آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه بحران فرهنگی را تشدید کننده بحران های طبیعی دانست و افزود: گاهی در این حوادث مردم و اعمال مردم به عنوان مقصر اصلی بیان می شود و عده ای بلایای طبیعی را به ترویج گناه در جامعه استناد می کنند ولی نکته ای که از آن غافل هستند این است که از نظر معارف دینی ما گناه علت تامه این حوادث نیست بلکه گناه زمینه ساز است.
وی گفت: اینکه بحرانی بیاید و عامل اصلی زلزله را گناه مردم عزیز کرمان، کرمانشاه و تهران بدانیم اشتباه است و این یک بحران فرهنگی است که باید در کنار دیگر بحران ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید بدانند که یک گناه می تواند زمینه ساز یک بلای عظیم باشد ولی دلیلی نداریم که علت تامه آن باشد گفت: زلزله و بلایای طبیعی عاملی برای بازگشت به سمت خدا و توجه به معنویت و تذکر در مورد زلزله آخرت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من گناه مردم کرمانشاه باعث زلزله شد ، مگه گناهکار نیستتد ، گناه محرومیت ، جنگ ، گناه بی امکاناتی ، گناه مظلومیت ، گناه مردانگی و .‌.
      وقتی کسی که این همه گناهکار است بای بی گناهییش را فریاد بزند ، اگر نزند بلا می یاد

    • جانباز

      حاج اقاایاخودت تشریف بردیدمنطقه یابه گزارشات اکتفا کردی ملت ایران نوع دوست هستندبیشترین کمک رامردم کردندارگانهای دولنی فقط چیزها خوب راجمع اوری وبه انبارهامیفرسنادندبیست روزبرای کمک رفتیم فقط .......بود

    • بدون نام

      اگر گناه هست گناه مسولیت است نه مردم دولت اصلا خوب عمل نکرده چون هنوز هم عدهای در چادر زندگی میکنن ولی مردم خوب عمل کردن چون خودشون مشکل داشتن ولی کمک کردن

    • بدون نام

      بله دقیقا دلیل زلزله کرمانشاه فعال شدن گسل های منطقه است...

    • بدون نام

      از نظر شرعی زلزله قطعا به دلیل بی حجابی است و هیچ دلیل دیگری ندارد. حتی دانشمندان بزرگ دانشگاه براکنبرگ هم این موضوع را اثبات کردند که در مجله معتبر نیچر چاپ شد. انشتین هم که در اواخر عمر شیعه شده بود همین نظریه را داشت و در نامه ای به دختر چارلی چاپلین صراحتا این فرضیه را مطرح کرده بود.

    • بدون نام

      این آمار ها رو از داداشت گرفتی.
      اونم مث خودت تزریق کرده بود؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج