جاباما
۶۷۵۱۶۶
۲ نظر
۵۲۰۶
۲ نظر
۵۲۰۶
پ

با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

۱۰ سدان چینی اتومات و دندهای در رنج قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان تلاش دارند تا با غلبه بر تندر ۹۰، دنا و ۲۰۶ اس دی، یکی از بزرگ ترین بخش های بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

روزنامه هفت صبح: ۱۰ سدان چینی اتومات و دندهای در رنج قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان تلاش دارند تا با غلبه بر تندر ۹۰، دنا و ۲۰۶ اس دی، یکی از بزرگ ترین بخش های بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

در ادامه خیز خودروسازان چین برای تصرف بازار خودروی ایران، کلاس سدان های اقتصادی و ارزان بازار زیر فشار یک حمله سنگین از سوی برندهای چینی قرار گرفته به طوری که هم اینکه چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ مدل سدان نسبتا ارزان قیمت در این کلاس حضور داشته و فروش خوبی را عاید برندهای نوپای چینی کرده اند. به غیر از دو سدان قدیمی تر ام وی ام (چری) ۳۱۵ و ۵۵۰، خودروهایی نظیر جک جی ۵، گریت وال ولیکس سی ۳۰ و لیفان ۶۲۰ از جمله خودروهایی بودند که با حضور در بازار داخلی توانستند برخی توجهات را به خود جلب کنند؛
ضمن این که خودروهای ناموفق بسیاری از جمله دانگ فنگ اس ۳۰ و بایک سابرینا سدان هم به رغم تبلیغات گسترده نتوانستند در بین خریداران ایرانی طرفداری بیابند. در یک گزارش جالب سعی کرده ایم به مقایسه ۱۰ مدل از محصولات چینی حاضر در بازار ایران بپردازیم که تلاش دارند به هر شکل ممکن موفقیت را در یزرگ ترین بازار خاورمیانه تجربه کنند. ببینیم برندهای حک، بی وای دی، ام جی، جیلی، برلیانس، زوتی، چری، فاو و گریت وال برای جلب رضایت خاطر خریداران ایرانی چه در چنته دارند. این شما و این محصولاتی از سرزمین اژدها.

برلیانس ۳۳۰/ نمره کلی: ۷.۱۲
طراحی: 7.5 از 10
کیفیت ساخت: ۷ از ۱۹
تجهیزات: 7 از 10
ایمنی: ۷ از ۱۰
فروش 2017 در بازار چین: 19137 دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

خودروی 60 میلیونی پارس خودرو، پس از نصف موتور و گیربکس جدید محصول به غایت بهتری است. موتور 115 اسبی اچ 330 در کنار سیستم مالتی مدیا، جعبه دنده اتوماتیک ساخت هیوندای و چهار کیسه هوا کمک می کنند تا لقب بهترین خودروی این رقابت را به این محصول اسپورت و جوان پسند بدهیم.


ام جی 360/ نمره کلی: 7
طراحی: ۸ از ۱۰
کیفیت ساخت: 7 از 10
تجهیزات: ۶.۵ از ۱۰
ایمنی: 6.5 از 10
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۵۱۲۰۰ دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

این سدان ۵۷ میلیونی دنده دستی اگر بتواند بر مشکلات تولیدش فائق آید احتمالا موفق شود سطح مناسبی از فروش را تجربه کند. فرم اتاق چه در بدنه و چه در اتاق زیباست تا برلیانس و بی وای دی با رقیبی گردن کلفت و صاحب نام برای فروش بیشتر در بازار ایران دست و پنجه نرم کنند.


بی وای دی اف ۳/ نمره کلی: ۶.۶۵
طراحی: 7.5 از 10
کیفیت ساخت: ۷ از ۱۰
تجهیزات: 6.5 از 10
ایمنی: ۵.۵ از ۱۰
فروش 2017 در بازار چین: 123 هزار دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

پرفروش ترین چینی حال حاضر بازار ایران خودروی قدرنادیده ای است. با این که قیمت متعادلی دارد که در مدل دنده دستی به 57 میلیون تومان می رسد اما از شاسی و موتور تویوتا کورولای دو نسل قبل سود برده و ضمن داشتن موتوری کم مصرف، اتاقی نسبتا مدرن و کیفیتی ستودنی دارد.


چری ای 3/ نمره کلی: 6.25
طراحی: ۶.۵ از ۱۰
کیفیت ساخت: 6 از 10
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی: 6.5 از 10
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۱۱۲۶۳ دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

خودرویی از همه لحاظ متوسط که قرار است با قیمت کمتر از ۶۰ میلیون تومان به بازار ارائه شود و فعلا تست های فنی اش را در اطراف دریاچه چیتگر می گذراند. طراحی ای ۳ چندان جذاب نیست اما خب برای این کلاس همین فرم هم کافی است گرچه طراحی داخلی ای ۳ بهتر از بیرون خودرو است.


بسترن بی ۳۰/ نمره کلی: ۶.۱۲
طراحی: 7 از 10
کیفیت ساخت: ۶ از ۱۰
تجهیزات: 6.5 از 10
ایمنی: ۵ از ۱۰
فروش 2017 در بازار چین: 10900 دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

بزرگ ترین خودروی این کلاس که با تکنولوژی قدیمی فولکس واگن و طراحی نسبتا مدرنی در بدنه ساخته شده و دقیقا از گک ترامپچی جی ای 3 گرفته شده است. قیمت بالایی دارد، کابینش قدیمی و کیفیت ساختش نیز در بین چینی ها متوسط است. این خودرو با این سطح تجهیزات واقعا گران است.

برلیانس 230/ نمره کلی: 6.12
طراحی: ۷ از ۱۰
کیفیت ساخت: 6.5 از 10
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی: 5 از 10
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۱۱۱۸۳ دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

با قیمت ۴۵ میلیون تومان، این ارزان ترین محصول اتوماتیک چینی حاضر در بازار کشور است که توانسته در ۹ ماه اول سال بالغ بر پنج هزار دستگاه فروش داشته و تولید مجموع برلیانس را به بالای ۳۵ هزار دستگاه برساند. ۲۳۰ که نسبت به ۳۳۰ جوان پسندتر و کوچک تر است رقیب مستقیم سمند سورن نیز به شمار می رود.

آریو ۱۶۰۰/ نمره کلی: ۶
طراحی: 6.5 از 10
کیفیت ساخت: ۵.۵ از ۱۰
تجهیزات: 6 از 10
ایمنی: ۶ از ۱۰
فروش 2017 در بازار چین: 16653 دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

گرچه در ابتدا قیمت گران و برند ناشناخته اش باعث شد تا این خودروی چینی 57 میلیونی فروش چندانی در بازار نداشته باشد اما بعد از یک افت قیمت 20 میلیونی هم اینک تیراژش افزایش چشمگیری داشته ضمن این که سواری نرم، اتاق نسبتا بزرگ و بدنه زیبایی دارد.


جک جی 4/ نمره کلی: 5.75
طراحی: ۶ از ۱۰
کیفیت ساخت: 6 از 10
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی: 5 از 10
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: __
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

این خودروی تازه وارد با فرمی ناشیانه، طراحی بدنه مشابه سوناتا وای اف نسل قبل را در دستور کار خود قرار داده، و با قیمت ۶۰ میلیونی در نمونه اتومات، قلب بازار را نشانه رفته است. محصول تازه گروه کرمان موتور است که اخیرا معرفی شده و به نظر نمی رسد بتواند موفقیت زیادی را کسب کند.


جیلی جی سی ۶/ نمره کلی: ۵.۲۵
طراحی: 5 از 10
کیفیت ساخت: ۵ از ۱۰
تجهیزات: 6 از 10
ایمنی: ۵ از ۱۰
فروش 2017 در بازار چین: 5800 دستگاه
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

یک موتور 1500 سی سی، جعبه دنده دستی و ظاهری دمده موجب شده تا جی سی 6 که یکی از محصولات موفق یخچال ساز قدیم و خودروساز جدید چینی در بازار داخل این کشور است نتواند به رغم قیمت 49 میلیونی اش چندان توانی برای مقابله با تندر 90، سدان های ایرانی و تی محصولات همخونش داشته باشد.


راین وی 5/ نمره کلی: 5
طراحی: ۵ از ۱۰
کیفیت ساخت: 4.5 از 10
تجهیزات: ۵.۵ از ۱۰
ایمنی: 5 از 10
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: __
با خودروهای چینی صندوقدار بازار ایران آشنا شوید

دو، سه سالی است که از خط تولید سازنده چینی خارج شده اما یکی از سازندگان اقماری خودرو در کرمان اخیرا دست به مونتاژ این سدان کوچک چینی زده آن هم با قیمت ۴۳ میلیونی برای نمونه دنده دستی و ۴۷ میلیون تومانی برای نمونه دنده اتوماتیک. وی ۵ فروش چندانی ندارد و خریدش هم چندان به صلاح نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جیلی 7 چرا نزاشتید...هم قشنگه هم خوب

    • ساسان

      بهترین خودرویی که تو اینا دیدم بسترن بی ۳۰ بود . چون پلتفرم و موتورش فولکس واگنه و تنها ماشین بین اینا که گیربکسش شش سرعته و ساخت آیسین ژاپنه همین بسترنه . تنها ماشین بین اینا که سیستم کنترل پایداری آلمانی داره . ترمزاشم ساخت بوش آلمانه .فرمونشم برقی و ساخت آلمانه عجیبه که نوشتین قیمتش بالاست اونم وقتی همه قطعاتش از بهترین نوع کیفیت برخورداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج