جاباما
۶۷۵۱۸۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عذرخواهی بابت طرفداری از «پولانسکی»

«تارانتینو»: من نادان بودم

«کوئنتین تارانتینو» که به طرز عجیبی جریان تجاوز «رومن پولانسکی» به دختری ۱۳ ساله را توجیه کرده بود، از اظهارات خود ابراز پشیمانی کرد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از«گاردین»: هفته گذشته مصاحبه‌ای از «کوئنتین تارانتینو» که در سال ۲۰۰۳ انجام شده بود، دوباره مورد توجه رسانه‌های قرار گرفت و باعث شد این کارگردان مطرح سینما از قربانی پرونده تجاوز «رومن پولانسکی» عذرخواهی کند.
«تارانتینو»: من نادان بودم

کارگردان «بیل را بکش» ۱۵ سال پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود: جرم «پولانسکی» تجاوز نیست و به نظر من وقتی از واژه تجاوز استفاده می‌کنید درباره خشن‌ترین جرائم در جهان صحبت می‌کنید.

وی در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: جرم «پولانسکی» تنها رابطه با یک فرد کوچکتر از سن قانونی بوده و نه تجاوز!

اخیرا هم «اوما تورمن» افشا کرد در جریان ساخت فیلم «بیل را بکش»، «تارانتینو» او را محبور به بازی در یک صحنه خطرناک کرده و موجب آسیب‌دیدگی وی شده؛ این دو مساله «تارانتینو» را با حجم بسیار زیادی از انتقادات رو به رو کرد و حالا او با انتشار بیانیه‌ای از «سامانتا گایمر» ـ قربانی پرونده «پولانسکی» ـ رسما عذرخواهی کرده است.

«تارانتینو» در این متن نوشته است: می‌خواهم به صورت عمومی از «سامانتا گایمر» بابت اظهارات جسورانه‌ام در برنامه «هوارد استرن» درباره او و جرمی که علیه‌اش صورت گرفته بود، عذرخواهی کنم. بعد از ۱۵ سال متوجه شده‌ام که من چقدر اشتباه می‌کردم. خانم «گایمر» مورد تجاوز «رومن پولانسکی» قرار گرفته بود. وقتی «هوارد» حرف «پولانسکی» را وسط آورد، من برای ایجاد هیجان بیشتر بحث به غلط نقش وکیل مدافع شیطان را به عهده گرفتم. من احساسات خانم «گایمر» را در نظر نگرفتم و از این بابت واقعا متاسفم. خانم «گایمر» من نادان و بی‌عاطفه بودم و بیش از همه این‌ها، اشتباه کردم.

اقرار به پشیمانی «تارانتینو» چند روز پس از واکنش «گایمر» به مورد توجه قرار گرفتن مصاحبه قدیمی این فیلمساز، منتشر شد.

«سامانتا گایمر» که حالا ۵۵ سال سن دارد، در این‌باره گفته بود: او آن زمان اشتباه کرده و شرط می‌بندم خودش هم می‌داند... من ناراحت نشدم، اما احساس بهتری خواهم داشت اگر بدانم او الان، بعد از ۱۵ سال و شنیدن واقعیت‌ها، به اشتباه خود پی برده باشد.

«رومن پولانسکی» سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

«پولانسکی» پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوی گذرانده است و در نهایت «سامانتا گایمر» شاکی این پرونده خواستار پایان دادن به این پرونده شد.

چندی پیش نیز چند اتهام جنسی جدید علیه «پولانسکی» مطرح شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      ای کاش کمی از شجاعت و صداقت این جماعت بلاد کفر هم در وجود من بود....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج