جاباما
۶۷۵۲۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انتشار وصله امنیتی اینتل برای پردازنده اسکای لیک

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده بر روی پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده است هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها و دستگاههای الکترونیکی دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: اینتل به تازگی انتشار وصله امنیتی برای دو مشکل معروف ملت داون و اسپکتر را آغاز کرده است.

به نقل از وب سایت دیجیتال ترندز، مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده بر روی پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده است هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها و دستگاههای الکترونیکی دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار بگیرد.

این ضعف‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

پس از آنکه خود اینتل نیز پس از ارائه و انتشار به‌روزرسانی ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رایانه‌های کاربران، به آنها هشدار داد که از این به‌روزرسانی استفاده نکرده و آن را به هیچ وجه برروی سیستم عامل رایانه خود نصب نکنند، شرکت مایکروسافت هم تصمیم گرفت که در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، کاربران سیستم عامل ویندوز را از یکی از آسیب‌پذیری‌های بزرگ و معروف اینتل یعنی اسپکتر محافظت کند.

البته اینتل پیشتر هم وصله های امنیتی به منظور برطرف سازی مشکل های معروف اسپکتر و ملت داون ارائه داده بود اما هیچ کدام از آنها نه تنها نتوانست حفره های امنیتی مذکور را به طور کامل از بین ببرد بلکه مشکلات دیگری را به آنها افزود.

حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت اینتل این بار تصمیم گرفته است با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و برترین متخصصان امنیت سایبری، وصله های امنیتی جدیدی را برای پردازنده های اسکای لیک (Skylake ) منتشر کند و بعنوان بروزرسانی‌های نرم افزاری یا سخت افزاری جدیدی در اختیار کاربران قرار دهد.

این وصله امنیتی جدید برای برطرف کردن مشکل مربوط به آسیب پذیری های نوع دوم اسپکتر منتشر خواهد شد و بر روی تمام پردازنده های اینتل که تاکنون مورد استفاده بوده اند، قابل دسترسی و دریافت خواهند بود. این مساله به گونه ای بوده است که غول های تکنولوژی بسیاری همچون شرکت های اچ پی و دِل به روزرسانی های خود را حذف کرده و در انتظار دریافت و انتشار نسخه جدید این وصله های امنیتی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج