جاباما
۶۷۵۳۵۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

زیباکلام: تندرو‌ها نیازی به گفتگوی ملی نمی‌بینند

صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب معتقد است گفتگوی ملی در صورتی عملیاتی می‌شود که نهادهایی مانند سپاه و شورای نگهبان و همچنین چهره‌هایی چون جنتی، علم الهدی و مصباح یزدی به استقبال آن بروند؛ در غیر اینصورت به گفته او نباید به عملیاتی شدن این گفتگو خوش‌بین بود.

اعتماد آنلاین: صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب معتقد است گفتگوی ملی در صورتی عملیاتی می‌شود که نهادهایی مانند سپاه و شورای نگهبان و همچنین چهره‌هایی چون جنتی، علم الهدی و مصباح یزدی به استقبال آن بروند؛ در غیر اینصورت به گفته او نباید به عملیاتی شدن این گفتگو خوش‌بین بود.

او با اظهار اینکه «گفتگوی ملی نمی‌تواند به صورت جدی راه به جایی ببرد و به ویژه اینکه منجر به آشتی ملی شود» گفت: «دلیلش هم واضح است چون اصولگرایان و به خصوص جریان‌های تندور اصولگرا که قدرت را در دست دارند اساساً نیازی به گفتگوی ملی و به دنبال آن آشتی ملی نمی‌بینند. همیشه هم اینطور بوده است؛ کسانی که در قدرت هستند معتقدند دیگران به سمت ما بیایند و مانند ما فکر کنند. خودشان حاضر نیستند گامی در جهت گفتگو بردارند.»

زیباکلام تصریح کرد: «بحث گفتگوی ملی همواره در ایران از جانب جریان‌های که در قدرت نبودند مطرح شده است؛ یعنی از جانب اصلاح طلبان مطرح شده و همواره هم از جانب اصحاب قدرت با سردی مواجه شده است؛ حتی اگر برخی از اصولگرایان صحبت از آشتی ملی می‌کنند اصولگرایان معتدل و میانه رو هستند. در مقابل جریان‌های تندرو که قدرت بیشتری دارند اعتقادی به گفتگوی ملی و آشتی ملی ندارند چون قدرت را در دست دارند و نیازی به آن نمی‌بینند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب حوادث اخیر در تغییر نگاه اصولگرایان به گفتگوی ملی را چندان مؤثر ندانست و گفت: «در رابطه با حوادث و اعتراضاتی که در دی ماه به وجود آمد بین اصولگرایان اجماعی وجود ندارد؛ جریان‌های معتدل‌تر و میانه روتر اصولگرا معتقدند که باید اعتراضات را جدی گرفت و ریشه یابی و ارزیابی کرد. اما باز هم اینجا وحدتی بین اصولگرایان نیست؛ چون جریان‌های تندروی اصولگرا که بیشتر در قدرت هستند معتقدند اعتراضات اخیر توطئه بوده و حداکثر می گویند مردم مطالبات اقتصادی دارند و دولت آقای روحانی را مقصر می‌دانند.»

زیباکلام با بیان اینکه «اگر گفتگوی ملی از جانب سپاه، شورای نگهبان و چهره‌های شاخص و تندروی اصولگرا مطرح شود باید آن را جدی گرفت» گفت: «اگر آقایان علم الهدی، جنتی، مصباح یزدی و جبهه پایداری از گفتگوی ملی صحبت کنند نشان می‌دهد که این مسئله برای اصولگرایان جدی است در غیراینصورت نباید آن را جدی گرفت و به آن امیدوار بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرکارید همه.سرگرمی جدیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا تند ر وتر از این اقایان نمی بینم عصبانی در مقابل انتقاد مردم وکرنش در برابر دشمن اگر روشن فکری به خودت بیا

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام.من روانشناسی خوندم.مطمئن هستم که تو یا بالاخره زندانی می شوی ویا به عنوان منافق به خارج فرار می کنی.

    • بدون نام

      من موندم چرا زیبا کلامو نمیگیرن.یا پایگاه اجتماعی داره یا از خودشونه

    • بدون نام

      اخه صادق روزی که پیروز انتخابات شدید احساس قدرت کردید چرا آن موقع خواستار گفتگوی ملی نشدید داشتید بعضی نهادها را تحریم میکردید امروز که ضعیف شدید گفتگوهای ملی را مطرح میکنید یک کم هم حرف راست بزن سیاست خوب ولی همه چی نیست اگر سپاه از کشور محافظت نمی کرد از ترست تو خیابون هم نمی تونستی راه بری اصلا شما چیکاره کشوری

    • اکبری

      نمیدونم زمان اتمام دوره کاری و نفس کشیدن آقای زیبا کلام کی سر میاد

      پاسخ ها

      • محمد

        آقای کارشناس حکومت که دست شماست مردم هم از اقتصاد وبیکاری ناشی از حکومت شما ناراضی اعتراض مردم ر و سیاسی نکن مشکل مردم حل بشه اعتراضی ندارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج