۶۷۵۴۹۴
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

گرانی دلار به مشکلات لوازم خانگی افزود

یک عضو انجمن لوازم خانگی با تأکید بر اینکه دولت هنوز چشم اندازی را برای تولید در بخش لوازم خانگی تعیین نکرده است، گفت: مواد اولیه داخلی گران تر از قیمت جهانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

خبرگزاری تسنیم: حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار داشت: هنوز نمی‌دانیم آیا در بخش لوازم خانگی می‌خواهیم مونتاژ کار، تولیدکننده یا واردکننده باشیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با افزایش قیمت ارز به سختی امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود را دارند، افزود: امروز بازار لوازم خانگی کوچک شده و تقاضا در بازار کاهش یافته است. همین موضوع عاملی شده تا رونقی در خرید و فروش نباشد و گردش مالی در این صنعت کاهش قابل توجهی پیدا کند. طبیعتا در این شرایط تولید کننده باید به فکر بازارهای صادراتی باشد اما امروز تولید کننده ایرانی در مواجهه با بازار صادراتی با مشکلات متعددی روبه رو است که هیچ کس آن‌ها را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه لازمه حضور پررنگ در بازارهای صادراتی تولید محصولات با تکنولوژی روز است گفت: امروز تولید کننده آنچنان با مشکلات متعددی مواجه است که امکان مجهز شدن به تکنولوژی روز را ندارد. البته صادرات یک فرآیند است که فقط متوجه تولیدکننده نیست.

این تولید کننده با بیان اینکه دولت باید شرایط صادرات را مهیا کند گفت: امروز ما در هزینه حمل و نقل، مقررات واردات و صادرات و حتی برگشت منابع خود به کشور مشکلات زیادی داریم. تا این‌ها حل نشود تولید کننده نمی‌تواند محصولی صادر کند.

این تولیدکننده لوازم خانگی با تأکید براینکه باید در امر صادرات استاندارهای جهانی رعایت شود، تصریح کرد: در حال حاضر حتی در برگشت پول از کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان مشکل داریم حتی کشور عراق هم در مبادلات تجاری با تولیدکنندگان ایرانی مانع تراشی می کند در این شرایط دولت سکوت کرده و کاری انجام نمی دهد.

فتاحی در ادامه با اشاره به اینکه به جای شعار باید به داد تولید رسید، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان حتی شگردهای صادارت را هم بلد نیستند که در این رابطه باید آموزش های لازم انجام شود. دولت حتی در ثبات قوانین هم کارآمد عمل نمی کند. چرا باید در طول چند ماهه اخیر با نوسان شدید نرخ ارز روبه رو شود. چرا کسی پاسخگو نیست.

وی با اعلام اینکه مواد اولیه داخلی گران تر از قیمت جهانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد، گفت: ورق های فولادی ۲۶ درصد و مشتقات نفت ۱۰ تا ۱۲ درصد گران تر از قیمت جهانی به تولیدکننده داخلی فروخته می شود در این شرایط کدام تولیدکننده می تواند محصولات باکیفیت ارزان و قابل رقابت راهی بازار کند؟ زمانی هم که تولیدکننده خواستار افزایش قیمت محصولات خود می شود وزارت صنعت جلوگیری می کند. چرا با صنایع بلادستی در گران فروش مواد اولیه برخوردی نمی شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیران نادان کشور ویران

    • بدون نام

      لعنت بر مدیران منافق مدیران منافق اعدام باید گردند

    • رفیعی

      دولت چیو جواب میده اخه برنج وتخم مرغ چرا به دلارحساب میشه ماکه حلالش نمبکنیم اخه برای اینکه ازهمه چی درامدداره قابل قبول نیست برام که همه چی رابه دلارحساب کنه

    • بدون نام

      لعنت بر سازمان مدیریت خدمات کشوری فاسد

    • بدون نام

      ی مشت بی پدزومادر اومدن شدن وزیر ونماینده و......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج