۶۷۵۵۳۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله مکارم: عمر وهابیت رو به پایان است

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه افکار داعشی‌ها و تفکیری‌ها ریشه در اندیشه خوارج دارد، تصریح کرد: امیرمؤمنان وقتی در جنگ با خوارج پیروز شدند فرمودند «ما آنها را نابود کردیم ولی تفکر خوارج باقی است»، بنابراین باید توجه داشته باشیم که اندیشه تکفیر رشد پیدا نکند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه افکار داعشی‌ها و تفکیری‌ها ریشه در اندیشه خوارج دارد، تصریح کرد: امیرمؤمنان وقتی در جنگ با خوارج پیروز شدند فرمودند «ما آنها را نابود کردیم ولی تفکر خوارج باقی است»، بنابراین باید توجه داشته باشیم که اندیشه تکفیر رشد پیدا نکند.

به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم‌ شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مبلغان مناطق محروم و آسیب دیده کشور با بیان این که در قرآن کریم دو آیه در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اظهار داشت: آیات ۱۰۴ و ۱۱۰ آل عمران در این زمینه هستند، آیه ۱۱۰ به صورت عام این بحث را مطرح کرده و تأکید می کند دلیل برتری امت اسلامی امر به معروف، نهی از منکر و ایمان است.

وی افزود: آیه ۱۰۴ بیان می دارد «در میان شما باید گروهی باشند که سراغ امر به معروف و نهی از منکر بروند» که مشخص می شود این وظیفه دو بخش دارد یکی بر عهده عموم است که باید در مقابل بدی ها با رعایت موازین اسلامی بایستند اما کارهایی هم هست که گروهی خاص باید قیام کند و آن را انجام دهد.

این مفسر قرآن عنوان کرد: این بخش مربوط به عقاید و دین مردم است که کار مبلغان اسلامی است، این افراد همان گروه خاصی است که در آیه ۱۰۴ به آن اشاره شده است که باید عقاید حق را از باطل، عرفان حقیقی را از عرفان ساختگی و اخلاق اسلامی را از اخلاق غیر اسلامی جدا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که مطابق آیه ۱۰۴ این کار بر عهده گروه مبلغان واجد شرایط شرعی است، ابراز کرد: بنابراین کار شما یک واجب کفایی است که البته «من به الکفایه» آن کم است و بعید نیست که تبدیل به واجب عینی شده باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: کار شما در مناطقی است که خطرناک ترین مناطق برای اسلام است که هنوز هم گروه های تکفیری در حال فعالیت هستند، هرچند سلطه نظامی آنها قطع شده اما کار فرهنگی آنها ادامه دارد و به همین دلیل دبیرخانه کنگره جریان های تکفیری هنوز به صورت فعال ادامه دارد چون در غیر این صورت دوباره آشکار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها پیش بینی کرده بودند که حداقل ۲۰ سال برای اخراج داعشی ها از عراق زمان نیاز است ولی دیدیم بحمدلله در مدت نسبتا کوتاهی ریشه آنها کنده شد ولی همانطور که گفتیم، افکار آنها باقی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که افکار داعشی ها و تفکیری ها ریشه در اندیشه خوارج دارد، تصریح کرد: امیرمؤمنان وقتی در جنگ با خوارج پیروز شدند فرمودند «ما آنها را نابود کردیم ولی تفکر خوارج باقی است»، بنابراین باید توجه داشته باشیم که اندیشه تکفیر رشد پیدا نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: یکی از برکات مذهب تشیع همین شهادت ها و وفیات از جمله ماه رمضان، محرم، صفر و فاطمیه است که مبلغان را به مناطق مختلف کشور سوق می دهد و فرصت بسیار طلایی برای بیان مطالب دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ایام فاطمیه نیز از اهمیت خاصی برخورد است چراکه حضرت فاطمه زهرا(س) انسانی است که شیعه وسنی در برابر ایشان خضوع می کنند و در کتاب های اهل تسنن نیز فضایل زیادی از حضرت زهرا(س) بیان شده است، بنابراین ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ابلاغ معارف اسلام و سوزاندن ریشه تکفیر است.

وی با اشاره به اینکه پایان عمر وهابیت کاملا پیش بینی می‌شود، ابراز داشت: چنانچه خدا توفیق دهد در نظر دارم کتابی در زمینه پایان عمر وهابیت بنویسم. چون میوه تلخ این درخت شوم داعش است که همه دنیا از آن متنفرند.

این مفسر قرآن تصریح کرد: باید کمک کرد که واقعا این گروه از نظر عنوان فرهنگی هم ریشه کن شود؛ شما نیز انشاءالله با آمادگی کامل بروید، کتاب «وهابیت بر سر دوراهی» را مطالعه کنید، اصول و فروع دین هر دو را برای مردم بگویید وسعی کنید در هر سخنرانی ابتدای سخنان خود چند مسأله شرعی بیان کنید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: البته در سخنان خود تلاش کنید که مسائل تحریک آمیز را به هیچ عنوان بیان نکنید، در قرآن آیاتی به عنوان آیات ولایت وجود دارد که ما در تفسیر نمونه در مورد آن کم نگذاشتیم ولی در عین حال طوری نوشتیم که تحریک آمیز نباشد و به همین دلیل این کتاب امروز در بین شیعه و سنی طرفدار دارد؛ ان‌شاءالله از ادبیات خوبی در برنامه هایتان استفاده کنید که برای همه جاذبه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشتباه نمی کنی

    • فریبا

      انشالله

    • بدون نام

      با این اصلاحات چند ده سال اضافه شده

    • بدون نام

      به امید خدا

    • بدون نام

      چه حرفهای زیبایی

    • بدون نام

      شکر چرا گران شده

    • امیر خان

      اخبار به اصطلاح داغ چرا همه ی نظرات رو ثبت نمیکنی هر چی به نفع شما باشه ثبت میکنی واقعا که ....حیف وقتی که میزاریم و نظر میدیم خیلی مسخرست ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج