۶۷۵۶۱۵
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

روسیه انتقام سرنگونی سوخو را از آمریکا گرفت

ارتش سوریه جنگنده اف۱۶ رژیم صهیونیستی را با موشک ضد هوایی پیشرفته روسی سرنگون کرد.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ارتش سوریه جنگنده اف۱۶ رژیم صهیونیستی را با موشک ضد هوایی پیشرفته روسی سرنگون کرد.

روزنامه رأی الیوم نوشت روسیه پس از هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمای خود هفته گذشته در ادلب، موشک ضد هوایی پیشرفته‌ای در اختیار دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار داد که دمشق با استفاده از آن توانست هواپیمای اف شانزده رژیم صهیونیستی را که وارد حریم هوایی سوریه شده بود، سرنگون کند و بدین ترتیب روسیه توانست از آمریکا و رژیم صهیونیستی انتقام بگیرد.

رأی الیوم افزود: کارشناسان معتقدند موشک ضد هوایی ساخت روسیه عامل سرنگونی هواپیمای اف شانزده «سوفا»‌ی اسرائیل است، موشکی که روسیه در واکنش به سرنگونی یک فروند هواپیمای خود هفته گذشته در ادلب با یک فروند موشک آمریکایی، در اختیار ارتش سوریه قرار داد.

یگان ضد هوایی ارتش سوریه موفق شد جنگنده اسرائیلی ساخت آمریکا را که به خواست ارتش اسرائیل با هدف تضمین برتری بر کشور‌های منطقه دچار تغییراتی شده بود، سرنگون کند. به گفته رسانه‌های سوری وابسته به دولت دمشق، سامانه موشکی اس ۲۰۰ یا سام ۵ جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرد، اما برخی کارشناسان تصور دیگری دارند و معتقدند اگر سامانه اس ۲۰۰ و سام ۵ توانایی سرنگونی اف ۱۶ را داشت، ارتش سوریه از مدت‌ها پیش که جنگنده‌های اسرائیلی به راحتی و بدون هیچ نظارتی در حریم هوایی سوریه پرواز می‌کردند، آن‌ها را سرنگون می‌کرد.

منابع آگاه به روزنامه رای الیوم گفتند آنچه در حال حاضر صورت می‌گیرد را نمی‌توان از سرنگونی سوخوی ۲۵ روسیه جدا دانست که مخالفان سوری آن را در ادلب هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه معتقد است احتمالا امریکا یا اسرائیل موشک‌های پیشرفته‌ای در اختیار گروه‌های مبارز مخالف دولت دمشق قرار داده اند که همین موشک‌ها عامل سرنگونی سوخوی ۲۵ شد.

روسیه اعلام کرد هر کشوری که این موشک‌ها را در اختیار گروه‌های معارض قرار داده است، قصد تضغیف قدرت نظامی روسیه و به خاک مالیدن بینی این کشور (در سوریه) را دارد و باید مقابل این اقدام، پاسخ هوشمندانه‌ای داده شود.

به گفته این منابع، شاید مسکو به این نتیجه رسیده که موشک‌های امریکا یا اسرائیل عامل سرنگونی هواپیمای سوخوی ۲۵ است و به دنبال فرصتی برای واکنش نشان دادن به این اقدام خطرناک بوده است و به همین منظور موشک ضد هوایی پیشرفته‌ای که قادر است هواپیما‌های اف ۱۶ اسرائیل را هدف قرار دهد در اختیار نظامیان سوری قرار داده است، موشکی که حادثه دیروز را رقم زد.

بدین ترتیب روسیه با یک تیر دو نشان زد و با سرنگونی اف ۱۶ اسرائیل موفق شد انتقام سرنگونی سوخوی ۲۵ را با موشک‌های امریکایی یا اسرائیلی بگیرد. روسیه همچنین موفق شد جنگنده اف شانزده را که به طوفان مشهور است و اسطوره پیشرفت در صنعت هوایی، ارتباطات و شلیک موشک است و برخی از تجهیزات آن با اشعه لیرز کار می‌کند، سرنگون کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ایران باید هزینه بدهند که روسیه انتقام بگیره؟ میخوام صد سااال سیاااه نگیره ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علیجناب بزدل لطفا شما نترسیدباشماکاری ندارندخیالت راحت باشه!!

      • بی نان

        حالت تهو بهم دست میدهد که بعضیها خودشون را مردم
        ایران میدونند و برای ایران هیچ ...نکرده اند و مزدور
        و کشورهای خارجی هستند

    • بدون نام

      چرا ضررهايي که اين هواپيما ها به تاسيسات نظامي سوريه زدن در موردشون هيچي نميگيد

    • محمدرضا

      آفرین این خبر واقعا منطقی است وبا شعور.وباخبرهای غیر واقعی فرق دارد و شنونده وببینده رو اگاه میکنه ولی متاسفانه بعضی از خبر نگاریها خیلی احمقانه با گزارش به مردم خودشونو احمق جلوه میدن

    • بدون نام

      سی ،چهل تع هواپیما بلند شدن چندین هدف رو زدن حالا یه هواپیما هم مورد اصابت قرارگرفته چیز بزرگی نیست حتی تو قدرت ابرقدرتها این اتفاق میفته اگه میتونست این همه قدرت موشکیش بتلاس همشو میزد ،تحلیلهای ابکی میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که یکی سقوط کرده باقیمانده اونها نیز امنیت ندارند .

    • بدون نام

      چقد جفنگ میگن این منابع سه تا اف 16 رفتند بیست نقطه در عمق خاک سوریه را بمباران کردند با تیرکمونم میزدند باید برنمیگشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدا !چه تحلیل آبکی کردی.

    • بدون نام

      اصلابه ماچه ابرجنایتکارهابه جان هم افتادنداین باعث تاسفه که سرزمین وامکانات وبودجه مسلمین شده محل آزمایش اسلحه های آنها

    • بدون نام

      خودش شقوط کرده حتما

    • بدون نام

      ماشالله از کامنت ها که خوندم همیهنای عزیزم یه پا تحلیل گر نظامی اند یه جور حرف می زنند انگاراف ۱۶ روخودشون ساختندچرامایادنگرفتیم هرموضوعی کارشناسی داره کارشناسایه نظامی نظربدن کافیه

    • حسین عامل

      ما که با اسرائیل دشمنی نداریم ما نفت به هند می دهیم در صورتیکه هند اکثر جنگ افزارهایش را از اسرائیل خرید می کند واقعا سیاست خیلی چیز عجیبی است

    • ع.ح

      دست مریزاد باید بینی آمریکا ورژیم جعلی اشغالگر صهیونیستی به خاک مالیده شود .دشمن حالا از ترس پیام داده که ما قصد درگیری باایران رانداریم .میگوئیم شما الحمدلله جرئت رو در روئی با جمهوری اسلامی مقتدر را ندارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج