۶۷۵۹۹۱
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش مصرف «گُل» در بین دختران ایرانی

مشاور امور زنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون اشاره به آماری خاص گفت: همزمان با افزایش مصرف دخانیات، مصرف ماده روانگردان «گل» بین دختران افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: مشاور امور زنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون اشاره به آماری خاص گفت: همزمان با افزایش مصرف دخانیات، مصرف ماده روانگردان «گل» بین دختران افزایش یافته است.

ساره محمدی افزود: این یک واقعیت است که آسیب های اجتماعی در بین دختران و زنان رو به افزایش است. یکی از این آسیب ها رو آوردن آنان به سیگار، قلیان و مواد مخدر است و به خصوص مصرف مواد صنعتی و روانگردان بین دختران بیشتر شده است که آسیب آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.

وی ادامه داد: واقعا رسیدگی به این آسیب ها در کشور جای کار دارد. بسیاری از مسئولان از این مسائل غفلت کرده اند و متاسفانه از دوران مدرسه دختران غفلت کرده ایم. باید حتی از دوران کودکستان و مهدها آموزش های لازم را برای پیشگیری از این آسیب ها به دختران ارائه کنیم.

مشاور وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در سنین نوجوانی و جوانی و در بین قشر دانشجو و تحصیلکرده هم این نوع آسیب های اجتماعی در بین دختران دیده می شود، در واقع فرقی از این نظر بین دختران با سطوح تحصیلی مختلف وجود ندارد.

محمدی افزود: گاهی در سطوح اقتصادی بالاتر یکسری آسیب ها و مصرف مواد خاص را می بینیم، به عنوان مثال مصرف ماده روانگردان گل در بین دختران و از جمله دختران خانواده های با وضع اقتصادی بالا بیشتر شده است و باید هم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، هم وزارت بهداشت، هم وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با همکاری هم و دست به دست هم فضاهای بین وزارتخانه ای را بردارند و برای جوانان کاری کنند.

وی گفت: دستگاه های مختلف مسئول می توانند یک طرح یا بسته اجرایی مشترک برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش نوجوانان و جوانان و توجه به آنان داشته باشند. این دختران، مادران آینده این مملکت هستند و اگر دچار آسیب باشند، آینده کشور به مخاطره خواهد افتاد.

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر، حدود دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد و بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

بر این اساس در بین مصرف کنندگان مستمر، پس از تریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی ۴.۴ درصد رتبه دوم را دارد. اغلب مصرف کنندگان گل مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها هستند.

همچنین بر اساس نتایج پیمایش ملی اعتیاد، 14.8 درصد از مصرف کنندگان مواد روانگردان گل دانشجو و 3.7 درصد آنان دانش آموز هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسرت

      ریشه یابی کنید ببینید چرا مسولین بیخیال ......البته خودتون بهتر میدونید نه تنها راهنما نیستید بلکه چاه نمای خوبی هستید

    • بدون نام

      من از همینجا از دختران سبز سرزمینم میخوام گل بمونیدو گل باشید......

    • بدون نام

      هرپارکی آدم میره چنتا دختر و پسر نشستن دارن گل میکشن...خیلی جالبه

    • میـم

      ایران گـلسـتون شـده D:

    • بدون نام

      رتبه اول تریاک ۶۶در صد رتبه دوم گل ۴.۴درصد خخخخ شد هفتاد در صد عحب

    • مادران ایران

      اینو همه ما میدونیم که بیکاری، عامل هزار ویک خلافه. با اینهمه جوون معتاد و طبق معمول، مسئولین بی کفایت که فقط در حال اختلاس و خوشگذرانی و بفکر پس انداز برای اطرافیان و هفت پشتشون هستن،این خبر، تازه نیست. متاسفانه هیچکدام از به اصطلاح مسئولین،بفکر آینده این سرمایه های انسانی برای مملکت نیستن . ما خودمان شاهد بودیم دو تا دختر جوان و زیبا، توی یه مکان عمومی به دخترای دیگه میگفتن که اگه گل مصرف نمی کنین، نصف عمرتون فناست.
      حالا آقایون مسئولین بودجه های هیات های مذهبی رو صدبرابر کنین و بعد هم به نظاره پرپر شدن جوونای این ملت بنشینید، شما حتی عرضه ندارید که چهارتا باشگاه ورزشی و یا محل تفریحی رایگان برای جوونامون بسازین تا از بدبختی و فلاکت رها شوند.
      ((ما رو باش به کیا میگیم؟؟ کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟))

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      من خودم پسرم 29 سالمه ...نمیدونم والا گل چیه ...این دخترای معتاد خاک تو سرشون

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      هیچ کسی رو مصرف مواد مجبور نمیکنن .خانواده ها نظارت نمیکنن . فقط بچه تولید کن بنداز تو خیابون . یا از پول زیاد اینجور میشن

    • کریم شرافت

      یعنی آدم وقت و عمر و سلامتی و پولشو بزاره,
      بعد حیثیت خانوادگی و اجتماعیش هم کاملا به فنا بره ، ببخشید اینطور میگم برای اونهایی میگم که هنوز طرفش نرفتن و فکر میکنن چه فازی داره، آخه کی طرف یه انگل جامعه که ذلیل جسمشه و اگه امروز ۵۰هزارتومن بیشتر ازش نگیری مثل مار به خودش میپیچه میره یا باهاش دوستی میکنه یا برای ازدواج سراغش میره مگر یکی آلوده تر و بدبخت تر از خودش، امروزه همه به راحتی میشناسنتون از ظاهرتون.
      و بعد از دستگیری هم هر سرباز تازه خدمتی به خودش اجازه میده یه چک و لگد بهتون بزنه و عین یک شهروند درجه ۳ باهاتون برخورد میشه همه جا، یعنی اگر توی محل کار یا آپارتمان محل زندگی یه سرقت بشه شما همیشه در لیست مظنونین ردیف اولید.
      اینا و ده ها ذلت دیگه برای چند بار خوشی دفعه های اول، خب با اون پول برو یه ماساژ و سونا و چند سیخ جیگر بزن :)

      ولی اونایی که تصمیم و اراده به ترک میگیرن ایولا دارن و بیماری هستند مثل بقیه که باید احترام و حمایت بشن.

    • دنیا

      حق دارن بااین مملکت گل که خوبه عواقب بعدیشو چند سال دیگه ببینید

    • بدون نام

      چند وقت دیگه یه ماده مخدر به اسم بلبل میاد دیگه رسما میشیم مملکت گل و بلبل

    • بدون نام

      اثرات بي حجابي و بي حيايي و ماهوارس

    • بدون نام

      همه شماهایی که نظر دادید مگه معتادید ؟جواب خیر درسته......خوب ماهم تو این مملکت زندگی میکنیم ولی سالمیم پس هر کسی که دنبال اینکارها میره تو خارج تو ایران تو جهنم توبهشت هم دنبال این کثافتکاریها میره این چرت وپرت ها همه بهونه است از قدیم گفتند خر خاک میخوره دل خودش درد میگیره

    • نادر

      کار کار امریکاست

    • محمد

      فرزندان مسئولین در کشورهای اروپائی درکمال آرامش از زندگیشان لذت می برند و بقیه جوانان ازسر ناامیدی واستیصال
      به اعتیاد روی میآو رند ...

    • بدون نام

      گل چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج