۶۷۶۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«لیندا» یک گلدان زیبا، مناسب و تابستانی

يك گلدان باشکوه براي اتاق شما

اگر وقت نگهداري از گياهان را نداريد ولي واقعا از داشتن يك گلدان زيبا در اتاق‌تان لذت مي‌بريد‌، گياه ليندا براي شما مناسب است. اين گياه به نخل دم اسبي هم مشهور است و بومي جنوب غرب آمريكا و مكزيك است و در نتيجه به زندگي بياباني عادت دارد.

يك گلدان باشکوه براي اتاق شما
يك گلدان باشکوه براي اتاق شما

اين گياه به نخل دم اسبي هم مشهور است و بومي جنوب غرب آمريكا و مكزيك است و در نتيجه به زندگي بياباني عادت دارد. برگ‌هاي آن باريك، كشيده، ضخيم، مقاوم‌، مجنون و آويزان و فنري است. اين برگ‌ها سطح مقطع كمي دارند تا گياه آب زيادي از دست ندهد. حالت زيباي آن ناشي از سرازير شدن برگ‌ها به طرف پايين به‌خصوص در زماني است كه سن آن بالاست. انتهاي ساقه ضخيم مي‌شود و شكل عجيبي به‌خود مي‌گيرد و نام انگليسي آن به معني پاي فيل به همين علت است. پايه بسيار بزرگ و ورم كرده گياه، آب را در خود ذخيره مي‌كند.


هر نوري را دوست دارد

در نور كامل بهترين رشد را دارد اما گياه خود را به نور متوسط هم عادت مي‌دهد و در نيم سايه و نيم آفتاب هم رشد خوبي دارد. هر چند وقت يكبار گلدان را به محل پر نور ببريد؛ كلا سعي كنيد نور آن كافي باشد (نور مستقيم آفتاب ارجحيت دارد).


گرما را دوست دارد

حرارت مناسب براي اين گياه، «بسيار گرم» است اما با حرارت متوسط هم تطبيق مي‌يابد (اگر در محل خنك پرورش يافته است بهتر است به ندرت آبياري شود).


آب كم مي‌خواهد

اين گياه در تابستان به دفعات آبياري بيشتري نسبت به زمستان احتياج دارد. در طول فصل رويش هر 3 هفته يك بار و در طول فصل زمستان به مقداري كه برگ‌ها را از پژمرده شدن نگهداري كند (فقط يك‌بار) آبياري مي‌كنيم. بعد از هر آبياري تا آبياري بعدي خاك بايد كاملا خشك شود. ليندا مي‌تواند تا يك‌سال آب را در پايه متورش ذخيره كند بنابراين آب دادن بيش از حد به گياه متداول‌ترين عامل نقصان در رشد و نابودي آن است.


خاك مخلوط دوست دارد

بهترين خاك، ‌خاك ليموني است ( تركيبي از رس‌، شن‌ و مواد آلي كه بهتر است در مواد آلي از خاك برگ بيشتري استفاده شود تا خاك كمي از لوم سبك‌تر باشد.)


دماي مناسب اتاق

براي تعويض گلدان هميشه يك تركيب سبك - با شن و ماسه - انتخاب كنيد كه زه‌كشي خوبي داشته باشد... قرار دادن گياه در گلدان بزرگ‌تر، باعث رشد گياه مي‌شود.


خودتان تکثیر نکنید

كاشت بذر در خاك پيت در هواي گرم يا ريشه دار كردن جوانه‌هاي ظاهر شده روي ساقه ؛ البته تكثير اين گياه براي آماتورها و در منزل بسيار دشوار و تقريبا ناممكن است.


بدون توقع است

ليندا گياهي كم توقع است و در طول بهار و تابستان اگر يك بار از كود مايع استفاده كنيد كافي است.


با غبار پاشي تميز كنيد

غبار پاشي برگ‌ها را تميز مي‌كند، درصورت لزوم مي‌توانيد از پارچه يا اسفنج خيس استفاده كنيد، از مواد براق‌كننده كمتر استفاده كرده و درصورت تمايل حداكثر هر ماه يك بار برگ‌هاي گياه را تميز كنيد.


چگونه مشكلات گياه را برطرف كنيد؟

  • رگ‌هاي جديد ظاهر نمي‌شوند و گياه پژمرده و خسته است: يا نور كافي نيست كه گلدان را به محل روشن‌تر منتقل كنيد يا اينكه تغذيه مصنوعي به تاخير افتاده است، گياه را طبق دستور تغذيه كنيد.
  • برگ‌هاي سطوح خارجي زرد شده و يكي پس از ديگري مي‌افتند: آبياري بيش از اندازه انجام شده است، اجازه دهيد سطح خاك گلدان در فاصله بين 2 آبياري خشك شود، زهكشي را باز ديد كنيد، زير گلداني فاقد آب باشد.
  • برگ‌ها خشك شده و مي‌ريزند: هوا خيلي گرم است، گياه را به محل خنك‌تري منتقل كرده و غبار پاشي را فراموش نكنيد.
  • لكه‌هاي قهوه‌اي در سطح زيرين برگ‌ها مشاهده مي‌شوند: آفت عامل آن است، هر ماه يك‌بار با سم حشره‌كش نفوذي طبق دستور سمپاشي كنيد تا علائم برطرف شوند، لكه‌ها را مي‌توانيد با پنبه آغشته به محلول سم مسموم كنيد.
  • زخم‌هاي سفيد‌رنگ پنبه‌اي در هر 2طرف برگ مشاهده مي‌شود: حمله آفت باعث آن است، با سم حشره‌كش نفوذي هر 2هفته يك‌بار سمپاشي يا اينكه با پنبه خيس آغشته به محلول سم لكه‌ها را مسموم كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج