۶۷۶۱
۵۹ نظر
۸۲۲۱
۵۹ نظر
۸۲۲۱
پ

اگر شیرخوارتان استفراغ می‌کند...

یکی از مشکلات شایع بین بیشتر نوزادان استفراغ بعد از شیر خوردن است. علت اصلی استفراغ شیرخواران اختلال در مری است. در محل اتصال مری به معده دریچه‌ای وجود دارد که اسفنکتر نامیده می‌شود؛ این دریچه در نوزادان بر خلاف بزرگسالان بسیار شل است و بعد از شیر خوردن نوزاد به‌طور کامل بسته نشده و موجب می‌شود شیر از معده به مری و نهایتا به حلق برگشت پیدا کند.

مجله سیب سبز: هر مادری که به تازگی صاحب فرزند شده و به کوچولوی تازه واردش شیر می‌دهد، می‌داند که هیچ‌چیز مثل در آغوش گرفتن و شیر دادن به کودک لذت‌بخش نیست اما مادران تازه کار مهارت لازم برای نگهداری و مراقبت از کودک را ندارند چون آگاهی چندانی درباره حالات طبیعی و غیرطبیعی نوزاد ندارند.
یکی از مشکلات شایع بین بیشتر نوزادان استفراغ بعد از شیر خوردن است. بعضی از والدین کودک وقتی با استفراغ کودک‌شان مواجه می‌شوند دستپاچه شده و بلافاصله به پزشک مراجعه می‌کنند و به‌دنبال راه چاره‌ای برای این مشکل می‌گردند؛ برعکس بعضی والدین فکر می‌کنند استفراغ بعد از شیر خوردن یک امر کاملا طبیعی است. اما چطور می‌توان فهمید اصل موضوع کدام است؟ و بالاخره این استفراغ بیماری است یا طبیعی؟ برای آگاهی بیشتر درباره این موضوع پای حرف‌های دکتر پریسا ضیغمی، متخصص کودکان و نوزادان نشسته‌ایم.

تا چه زمانی طبیعی است؟

علت اصلی استفراغ شیرخواران اختلال در مری است. در محل اتصال مری به معده دریچه‌ای وجود دارد که اسفنکتر نامیده می‌شود؛ این دریچه در نوزادان بر خلاف بزرگسالان بسیار شل است و بعد از شیر خوردن نوزاد به‌طور کامل بسته نشده و موجب می‌شود شیر از معده به مری و نهایتا به حلق برگشت پیدا کند. این موضوع کاملا طبیعی است و به همین دلیل نام این پدیده در شیرخواران را ریفلاکس فیزیولوژیک گذاشته‌اند. بالا آوردن نوزاد تا ۴ ماهگی به اوج خودش می‌رسد و اغلب تا ۱۲ ماهگی برطرف می‌شود ولی گاهی تا ۲۴ ماهگی هم طول می‌کشد اما اگر بیشتر از این مقدار طول بکشد، حتما نیاز به بررسی‌های بیشتری توسط پزشک دارد.
اگر شیرخوارتان استفراغ می‌کند...

چرا اتفاق می‌افتد؟

استفراغ شیرخوران بیشتر به‌علت پرخوری است و اغلب مادرانی که به‌علت بالا آوردن شیرخوارشان به ما مراجعه می‌کنند مادرانی هستند که به محض گریه کردن کودک به او شیر می‌دهند و متاسفانه بچه به پرخوری عادت می‌کند. درست است که ما توصیه می‌کنیم هر وقت کودک گرسنه بود به او شیر بدهید ولی در مواقعی که استفراغ مکرر و زیاد است حداقل با یک فاصله‌گذاری 5/2 الی 3 ساعته می‌توانیم مشکل را به راحتی کنترل کنیم.اگر کودک شما روند طبیعی رشد و نمو خود را طی می‌کند، نشانه آن است که کودک شیر کافی دریافت می‌کند و هیچ مشکلی وجود ندارد و نیاز به هیچ دارو یا آزمایشی هم نیست.

خوردنی‌ها و نخوردنی‌های مادر

گاهی مصرف مواد‌غذایی توسط مادر باعث آلرژی یا حساسیت و ریفلاکس طولانی مدت در شیرخوار می‌شود مثلا وقتی مادر شیر یا لبنیات می‌خورد مقداری از مواد داخل شیر وارد شیر خودش شده و درصورت حساسیت به مواد داخل شیر کودک به آن واکنش نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم لبنیات را به‌طور کامل از رژیم غذایی مادر حذف کنیم بلکه موقتا آن را حذف کرده یا ماده دیگری را جایگزین می‌کنیم اما زمانی که ریفلاکس شدید است یا در مدفوع کودک خون دیده شده از شیرهای هیپو آلرژیک که حساسیت کمتری برای کودک دارند استفاده می‌کنیم. به‌طور کلی مادران شیرده باید از خوردن غذاهای نفاخ و محرک پرهیز کنند.

کودک را پرخور بار نیاورید

سعی کنید کودک‌تان را به پرخوری عادت ندهید زیرا پرخوری کودک به شکل عادت در آمده و در نهایت به چاقی او ختم می‌شود. مادرانی که به زور به فرزندان‌شان غذا می‌دهند به کودک آسیب می‌رسانند. به‌خصوص در کودکانی که بیش از یک سال سن دارند؛ این موضوع اثرات روانی مخربی بر جای می‌گذارد چون در این زمان شخصیت کودک در حال شکل‌گیری است و کودک می‌خواهد استقلال خود را به‌دست گیرد و در نتیجه ممکن است لجباز شود.

سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید

یکی از شایع‌ترین عواملی که باعث می‌شود ریفلاکس ادامه پیدا کند آلرژی و حساسیت به بعضی از مواد‌غذایی است. در این موارد با حذف کردن ماده آلرژی‌زا یا جایگزین کردن آن با غذایی دیگر می‌توانیم استفراغ شیرخوار را کنترل کنیم مثلا اگر کودک به پروتئین شیر حساسیت دارد، می‌توانیم با مشورت کردن با پزشک، شیر دیگری را جایگزین کنیم. گاهی کودک دچار سرفه‌های مزمن و مکرر می‌شود که هر چه والدین به پزشکان متعدد مراجعه می‌کنند، علت این موضوع روشن نمی‌شود درحالی‌که ممکن است علت بیماری ریفلاکس نوزاد باشد که با درمان مناسب مشکل کاملا برطرف می‌شود. کودکانی که به‌دلیل آسم مزمن یا سینوزیت زیاد سرفه می‌کنند نیز محتویات معده را بالا می‌آورند پس با درمان سرفه، ریفلاکس ر ا هم درمان می‌کنیم.

شیر خوار را در چه وضعیتی بخوابانیم؟

چگونگی خواباندن نوزاد برای جلوگیری از استفراغ بسیار کمک‌کننده است بیشتر مادران شیرخوار را به پشت می‌خوابانند. چون شنیده‌اند که کودک را نباید روی شکم خواباند. در حقیقت این گفته درست است و خواباندن نوزادان به شکم، احتمال مرگ آن‌ها در خواب را بیشتر می‌کند اما بهتر است بعد از اتمام شیردهی و زمانی که کودک بیدار است و مادر هم در کنار اوست او را به حالت دمر( خوابیده روی شکم) خواباند یا این‌که شیرخوار را به پهلوی چپ خوابانده و یک بالش نازک زیر سرش قرار دهید در این حالت سر کودک کمی بالاتر از بدن قرار گرفته و احتمال استفراغ کودک خیلی کمتر می‌شود.
اگر شیرخوارتان استفراغ می‌کند...

کدام استفراغ سالم است‌؟

در استفراغ‌های طبیعی شیرخوار، علائمی از کاهش وزن و بی‌اشتهایی دیده نمی‌شود و کودک شیر را به‌صورت پنیری بالا می‌آورد ولی در استفراغ‌های مرضی ریفلاکس به‌صورت مزمن و چندین بار در روز بوده و حالت پنیری هم ندارد و شاید با علائمی از قبیل خس‌خس سینه،‌ تنگی نفس، وزن نگرفتن مناسب و حتی سرفه‌های طولانی مدت همراه باشد.

این 2 اصل را فراموش نکنید

شیر‌خواران هنگام شیر خوردن، هوای زیادی را وارد معده می کنند. هوای بلعیده شده توسط کودک باعث نفخ او می‌شود و نفخ می‌تواند یکی از عوامل مستعد‌کننده ریفلاکس شیر خوار باشد. با رعایت عوامل زیر نفخ و استفراغ کودک کمتر می‌شود:

- بعد از اتمام شیردهی، کودک را به آغوش گرفته و سرش را روی شانه‌تان قرار دهید و به آرامی پشت او را نوازش کنید تا هوای معده‌اش خارج شود. با این کار راه گوارشی کاملا باز شده و هوای بلعیده شده از طریق دهان خارج می‌شود این عمل معمولا با بالا آوردن کمی شیر همراه است پس بهتر است روی سر شانه‌تان یک دستمال یا پارچه قرار دهید که لباس‌تان کثیف نشود!

- حداکثر تا 02 دقیقه بعد از اتمام شیر خوردن کودک 2 تا 3 بار بادگلو می‌زند. سعی کنید قبل از این زمان کودک را به پشت نخوابانید زیرا خروج هوای بلعیده شده کمی دشوارتر می‌شود شیر‌خوار را به حالت ایستاده یا در حالت دمر (خوابیده روی شکم) قرار دهید و در این حالت حتما مواظب کودک خود باشید.
 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مبين

      سلام و باعرض خسته نباشيد مطالب بسيار خوب ومفيد بودن واز شما كمال تشكر راداريم نوزدا4ماه دارم كه بيش اندازه اين حالت بهش دست ميده وشيرا هم به صورت پنيري و ابكي پس ميده لطفا ي راهنماي كنيد

    • شبنم صادقی

      با سلام و عرض احترام دختر من 6ماه دارد ولی هنوز بعد ار خوردن شیر آن را بالا میآورد این مسئله مرا خیلی خسته و نگران کرده آیا طبیعی است ممنون میشوم مرا راهنمایی کنید.

    • یاسمن

      ممنونم بسیار مفید بود . نوزاد 2 ماهه من هم هم شیر را به صورت پنیری و هم ابکی بالا می آورد

    • زهرا

      با عرض سلام نوزاد نوزده روزه من امشب سه بار استفراغ کرده خواهش میکنم من را راهنمایی کنید این عمل طبیعی بوده یا نگران کننده است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام کاملا طبیعی هستش وحتی تا۴۰روزگی احتیاج با اروغ گرفتن نیست

    • Shirin ehsani manesh

      كودك من ٨ماهه است بعد از دادن شير استفراغ ميكند هم به صورت بنيري هم ابكي بعضي اوقات هم برتاب ميكند اما رشد طبيعي خود را دارد به نظر شما خطرى دارد يا طبيعى است و بر طرف ميشود متشكرم

    • ثریا دلیل

      باعرض سلام وخسته نباشید.
      ما یک کودک 25 روزه داریم که خیلی این حالت استفراغ بهش دست میده. وهر چند دقیقه یکبار استفراغ میکنه ودرضمن معمولا شکم شان باد داره که حتی پوست شکم شان سفت هست. خواهش میکنم نظر بدهید که چکار کنیم.

      پاسخ ها

      • نوید

        لطفاً به این سوال که کردم پاسخ بدهید؟

      • بدون نام

        شربت بدیدگرت میچر خارجیش فرانسوی روزی تا۶بارهم بدیرمشکل نداره

    • فرزانه

      با عرض سلام و خسته نباشید نوزاد من تازه دوماهش شده اما الان دوروزه وقتی بهش شیر میدمماره بالا بصورت پنیری ومعمولی.تا قبل ازاین انجوری نشده بود.من حتی تایم شیر دادنشو 5 دقیقه کردم همه قطرهاشم دقطع کردم اما با این حال توخواب حالت اوغ زدن و میگیره انگار میخواد بیاره بالا.ممنون میشم کمکم منید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سعی کنیداروغ بگیرید بعدش شربت گرت میچربهش بدید

    • یاسین

      من 18 ماهمه هنوز استفراغ می کنم چکار کنم مرا راهنمایی کنید

    • شیرین

      سلام خواهش می کنم راهنماییم کنید
      دخترم سه سال ودو ماه دارد اکثر وقتها بعد از غذا خوردن عق میزند و استفراغ می کند وبعضی وقت ها که حواسش را پرت میکنم بالا نمی آورد وزنش 16 کیلو است و از نظر جسمی سرحال است آیا بیماری خاصی دارد معمولا هر روز عق زدنش را دارد ولی کلا شاید در روز دو سه بار استفراغ کند خواهش می کنم جواب بدهید

    • ندا

      با عرض سلام و خسته نباسیدمن یک دختر دوماهه داره ,سه روز است که بالا می اورد ,با ترشحات معده و پنیرک بالا میاورد ,روزی سه یا چهار بار ان هم با شدت ,از دماغش هم بیرون میزنند,,حتی چند بار هم نیم ساعت بعد از شیر خوردن بالا اورد که فکر نمیکنم اضافه شیر باشد,علتش چیست ,خواهشا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت ریفلاکس معده بهش کمتر شیربدیدوعدها روزیادکنید

    • زهره خادمي

      با سلام و تشكر از مطالب مفيدتون
      دخترم 2 ماه و 15 روزه است. علاوه بر اينكه بعد از هربار شيرخوردن بالا مي آورد در فواصل بين آن هم چندين بار بالا مي آورد و اكثر اوقات استفراغ او حالت پنيري دارد. گاهي اوقات خس خس سينه دارد و گاهي اوقات تنفس او به گونه اي است كه احساس مي كنم سرماخوردگي دارد. تابحال دوبار به پزشك متخصص گوارش اطفال مراجعه كرده ام. مرتبه اول رژيم غذايي براي من تعيين و قطره هاي كوليك و پدي لاك براي نوزاد تجويز نمود. دو هفته بعد هيچ تغييري در او حاصل نشد و پس از مراجعه مجدد علاوه بر داروهاي مذكور ، شربت هاي رانيتيدن هر 8 ساعت 1 سي سي و موتيليوم هر 12 ساعت 1 و نيم سي سي تجويز نمود ولي بازهم پس از يك هفته هيچ تغييري در او بوجود نيامده.
      لازم به ذكر است كه دخترم زياد شير مي خورد و بطور ميانگين هر نيم ساعت يكبار شير مي خورد. ضمنا زياد بي تابي و گريه مي كند.
      خواهشمندم راهنماييم كنيد.
      با تشكر فراوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما سعی کنیدکمتربهش شیر بدید بچه روبغل کنید توخونه بچرخونید بچه روباشیرداون ساکت نکنید شکمش سفت شد شربت گرت میچربهش بدیدبه هیچ وجه پیش دکترنبرید دارو معده فرزند شما رو خراب میکنه.

    • پريناز

      با عرض سلام و خسته نباشيد من دختري دارم ٥٠ روزه كه استفراغ زيادي ميكند گاهي ميشه كه بعد شير خوردن بيشتر إز ١٠ بار بالا مياره، بعضي موقع ها خود شير بعضي موقع ها هم پنيري. رشد و وزن گيريش طبيعيه ولي اين موضوع خيلي نگرانم كرده. خودمم تنها تو خارج إز كشورم. بردم دكتر متوكلوپراميد با dompesin تجويز كردن. بعد إز خوردن dompesin فك ميكنم بدتر ميشه. دكتر ميگه بايد راديوگرافي كنيم. واقعا موندم چيكار كنم لطفا هر چه سريعتر راهنماييم كنين.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غذای مادر روتغییر بدیداگه مادر شیرمیخوره دیگه شیر وبزاره کنار عدس لوبیا نخود مادره شیر ده نخورن ایناباعث نفح معده میشه

    • مهوش

      واقعاراهنماییتون خوب وعالیه.ممنون.منم فرزندسه ماهه دارم که تازه سه روزه شدیداستفراغ میکنه اماروزی یکبار.خواهشامنوراهنایی کنیدنگرانم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طبیعیه

    • فرنوش

      سلام خسته نباشی من نوزاد 11روزه دارم الان سه روز که بعد از شیر خوردن وقتی میخواد آروغ بزنه شیر رو به شکل پرتابی بیرون میریزه پنیرکی هم نیست موقع شیر خوردن سریع و قلوب قلوب میخوره لطفا راهنمایی بفرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوزاد شما پر خوری میکند سعی کنید ساعت شیر دادن بو او را معین کرده هر 2ساعت یک بار به او شیر بیدن تا این مشکل بر ترف بشه با سلام

    • فرنوش

      سلام خسته نباشی من نوزاد 11روزه دارم الان سه روز که بعد از شیر خوردن وقتی میخواد آروغ بزنه شیر رو به شکل پرتابی بیرون میریزه پنیرکی هم نیست موقع شیر خوردن سریع و قلوب قلوب میخوره لطفا راهنمایی بفرمایید

    • مامان مهدی

      سلام خسته نباشین ممنون که مطالب عالی تونو در اختیار مامانا قرار میدین من هم با پسر چهار ماهم همین مشکلو دارم روزی دو سه بار تا ته دلشو بالا میاره و بعضی وقتا هم بیخودی عق میزنه گاهی استفراغش خلطی هم هست رشدش بد نیست ولی تازگی ازنمودار رشدش کمی پائین اومده مرتب باد گلو شو میگیرم لطفأ راهنمائم کنید ممنون

    • مامان بردیا

      سلام پسر من 57روزشه توروز زیادبالا میاره بعصی وقتاآبکی بعصی وقتام پنیری یه وقتایی ازبینیشم بیرون میاد توخواب ی وقتایی چنتا صداپشت سرهم میده وانگارمیخواد خفه شه امروز ی چیزایه زردتیره بالا آورد وزنشم دکترگفت خیلی خوبه زبونشم بیشتروقتابیرون میاره توخواب دهنشو باز میذاره میشه منو راهنمایی کنین مشکلش چیه ممنون میشم

    • مامان بردیا

      درضمن بعضی وقتا استفراغش پرتابیه ممنونم

    • بدون نام

      سلام من پسرى ١١ماهه دارم گاهى اوقات بعدازغذا خوردن بالا مياره

    • مامان محمد علی

      من نوزادی 20روزه دارم که از همان روزای اول بعد از خوردن شیر در چند نوبت بالا میاره ابکی و بیشتر مواقع پنیری چ کار کنم

    • بدون نام

      با سلام نوزاد 9ماهه هرچی میخوره میاره بالا و اسهال شدید دارد راهنمائی خواهشن

    • هانیه

      نوزاد دو ماهه دارم گاهی جهشی استفراغ میکنه شکمش هم صدا میده علتش چیه

    • بدون نام

      سلام پسر من چهار ماهه هست استفراغ پنیری میکنه از بینیش هم در میاد وزن هم نمیگیره چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • بدون نام

      با سلام من یک پسر سه ماهه دارم که دو روزی است که خیلی بالا میاره میخواهیم دلیلش رو بپرسم.با تشکر

    • ارش

      کودک 40 روزه دارم که خیلی استفراغ میکنه از دقتی استفراغ نیکنه پی پی هم نمیکنه الان 5 روزه که پی پی نکرده چکار کنم راهنماییم کنید لطفا

      پاسخ ها

      • سردار

        سلام

    • عیسی

      باسلام دختر 8ماهه ای دارم از ده روزگیش شیر که میخوره بالا میاره از 5ماهگی بنا به گفته دکترش غذای کمکیشو شروع کردم و شربت موتیلیوم هم بهش میدمروزی یکبار 1/5سی سی اما متاسفانه غذا که میخوره بعدش اگه شیر بدم غذا رو همراه شیر بالا میاره درصمن شیر خودمو میخوره لطفا راهنماییم کنید دیگه خسته شدم بخدااااااا

    • بدون نام

      ممنون از توضیحاتتون.خیلی عالی بود

    • صدیق

      با عرض سلام پسرم الان 4روز به دنیا آمده است اما موقعی که شیر میخورد بعد از شیر همه اش بالا می اورد بصورت پنیر آیا لازم است ببرم دکتور ممنون میشوم جوابم بدهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فاصله ز،انی را زفاد کنید ویکباره ندید گوارشش کامل بسته نشده

    • بدون نام

      به عرض سلام خدمت همه ی دوستان پسر منم دو ماهشه هرچه شیر میخوره استفراغ میکنه چه کار کنم راهنماییم کنید خیلی نگرانم

      پاسخ ها

      • Hakim_Akhavan_Lavasani:

        قطره پلازیل
        قطره پدیلاکت
        شیر خشک اپتامیل

    • بدون نام

      به عرض سلام خدمت همه ی دوستان پسر منم دو ماهشه هرچه شیر میخوره استفراغ میکنه چه کار کنم راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    • اسراجون

      سلام من دخترم دو ماه شش روزشه بعد از هر بار شیر خوردن استفراغ میکنه چند بارم بردمش دکتر اول امپرازول نوشتن براش الانم پدی لایک و شربت رانیتیدین ولی بازم استفراغ داره خیلیم شدید نمی دونم چکار کنم خیلی دیر مدفوع هم میکنه بعضی وقتا چهار روز یک بار یا هفته یک بار خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • Hakim_Akhavan_Lavasani:

        شیر اپتامیل
        قطره ویتان
        قطره پدی لاک
        شربت سداسر

    • جبار

      من بچه 3ماهه دارم بعد از شیرخوردن بصورت پنیری وگاهی آبکی بصورت پرتاب بالا میاورد وهمیشه دوست داردبا ان بازی وبالا وپایین اورد وبا این عمل موجب بالا آوردن شیرش میگزدد لطفا راهنمایی فرمایید

      پاسخ ها

      • Hakim_Akhavan_Lavasani:

        ریفلاکس طبیعی علایم، خیلی مختصری دارد و معمولا مادر متوجه آن می‌شود. وقتی کودک شیر خورده و معده‌اش پر است هنگام خواباندن مقداری شیر از دهانش خارج می‌شود. غیر از این علامت، مشکل دیگری با این کودکان نداریم. وزن‌گیری و اشتهای کودک خوب است و در معاینه کودک مشکلی دیده نمی‌شود و کودک نیاز به هیچ دارو و آزمایشی ندارد و والدین نباید نگران باشند زیرا تا ۳، ۴ ماهگی ریفلاکس بهبود می‌یابد و کمتر کودکی است که ریفلاکس‌اش بیشتر از ۳ تا ۴ ماه طول بکشد. البته تعداد کمی از کودکان تا یک سالگی و تعداد بسیار کمتری تا ۲ سالگی این مشکل را دارند اما بعد از ۲ سال دیگر مشکلی در آنها نخواهیم دید

    • Hakim_Akhavan_Lavasani:

      سلام دوستان سعی کنیدمحیط منزل را زیادگرم نگه ندارید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید . فاصله زمانی شیر دادن را به دوساعت تا سه ساعت کنید .خواببیده شیر ندید وبعداز شیر دادن سرش را روی کتف قرار دهید به ارامی به پپشتش بزننید وبعد روی شکم برای مدت کمی بخوابانیید
      با مشورت متخصص گوارش کودکان
      قطره پلازیل
      قطره پدی لاکت
      قطره ویتان
      روغن مالی بدن با روغن بدن بچه اسطوخودوس
      موثر خواهد بود

    • بدون نام

      سلام ببخشید ی سوال داشتم.نوزاد من 2 شب پیش ازروی تخت افتاد تاساعت3بیداربودم.صبم بعدبیداربودوبعدخوابید.ازدیشب ساعت 2 و6صبح دوباراستفراغ کرده میخواستم ببینم بایدچیکارکنم؟؟

    • عصمت الله

      پسرم سه ماهه است چند روز می شود بالا می آورد و کمی اسهال هم است و کم هم سرفه دارد من رهنمای نماید د

    • عصمت الله

      پسرم سه ماهه است چند روز می شود بالا می آورد و کمی اسهال هم است و کم هم سرفه دارد من رهنمای نماید د

    • عصمت الله

      پسرم سه ماهه است چند روز می شود بالا می آورد و کمی اسهال هم است و کم هم سرفه دارد من رهنمای نماید د

    • امیر کار

      سلام ممنون از راهتماییتون
      نوزلد چهار ماهه دارم که به علت کمبود شیر مادر روزی سه وعده.هر بار سی میلی لیترشیر خشک نان بهش میدم هر بار بعداز اروع زدن جندبار بالامیاره بیشتر حالت پنیری هس
      دلایلش چی هس ایا ببرمش دکتر یا شیر خشک رو عوص کنم

    • زینب

      باسلام وتشکرازراهنماییتون دخترم 5ماهشه خیلی استفراق میکنه هم پنیری هم ابکی خیلی نگران وخسته شدم من میخواستم راهنمایی کنید.

    • زينب

      عالي

    • ریحانه

      باسلام وقت بخیر مادختر کوچولوداریم که 11ماهشه که چند روزهست که هیچ نمیخوره هرچی هم بخوره سریع استفراغ میکنه برای مدفوع کردن هم بادرد زیادهمراه است لطف کنید راهنمای کنید هرچندتادکترهم بردمش هیچ گونه جوابی نگرفتم ممنو

    • گلناز

      سلام دختر من بیست هشت روزشه سرما خورده چند بار شیر به صورت پرتابی بالا اورده چ کار کنم
      برای سرفه اش بردمش دکتر شربت ازیروسین داد بهش دادم اما الان استفراغ میکنه چکار کنم
      ببرمش دکتر

    • سمیرا

      سلام نوزاد من بیست روزس امروز سه بار بعدشیرخوردن بالا اورده.خیلی میترسم میشه راهنماییم کنین علتش چیه بنظرتون

    • شهیاد

      پسرم بیست روزشته وققتی شیر خشک میخوره از بینی و دهنش شیر میاد بیرون ب نظرتون ببرمش دکتر مشکلش چیه

    • ارتا

      سلام.بچه من یک ماه وبیست هفت روزش هست همان دوماهه .دم به دقه استفراغ میکندهرموقه شیرمیخوره دقیقا ده الی سی ثانیه تایک دقیقه بالامیاورد توطول یک ساعت چهارالی پنج باراستفراغ میکند لطفا یه راهنمایی بمن بکنید یه کمکی بکنیدلطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج