۶۷۶۲۲۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توییتر ابزاری برای مخفی کاری

آژانس امنیت ملی آمریکا از توییتر به عنوان ابزاری برای مخفی کاری خود استفاده می نماید و پیام های محرمانه خود را از طریق این بستر ارسال می کند.

وبسایت سایبربان - امیرحسین شمس: آژانس امنیت ملی آمریکا از توییتر به عنوان ابزاری برای مخفی کاری خود استفاده می نماید و پیام های محرمانه خود را از طریق این بستر ارسال می کند.

به گزارش اینگجت؛ بسیاری از نهاد ها و سازمان های جاسوسی از بستر های ساده برای ارتباطات مخفی خود استفاده می کنند. به طور مثال بستری مانند توییتر که در دسترس عموم قرار دارد یکی از ساده ترین راه ها است که هیچکس به آن مشکوک نمی شود و فکرش را هم نمی کند که چه اطلاعات مهم و محرمانه ای در پشت این شبکه اجتماعی رد و بدل می شود.

در همین رابطه شاهد این مهم هستیم که آژانس امنیت ملی آمریکا از توییتر برای ارسال پیام های محرمانه استفاده می کند و از همین طریق ده ها پیام رمزنگاری شده خطاب به یک حساب کاربری روسی ارسال شده است.

در اذهان این گونه عنوان شده که حساب کاربری روس مدعی آن بوده که اطلاعات سرقتی از آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار دارد و این اطلاعات از طریق گروه هکری شدو بروکرز (Shadow Brokers) سرقت شده و در اختیار فرد مذکور قرار گرفته است.
آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی شده که در تلاش بوده تا از طریق توییتر با این شخص مکاتبه و از محتوای اطلاعات مسروقه خود اطلاع یابد.

آژانس امنیت ملی آمریکا به طرف روسی اعلام می کرد که پیش از ارسال پیام های مخفیانه؛ منتظر انتشار توییت های عمومی بوده به عبارتی دیگر از طریق برخی توییت های عمومی به شخص مورد نظر جهت مکاتبه مخفیانه اشاره می شده است.

توییت های یاد شده در طول سال گذشته یعنی سال 2017 ارسال شده است و حاوی اطلاعاتی نظیر عمومی، حقوقی و تاریخی بوده اند.

ان اس ای حاضر شده تا برای باز پس گیری اطلاعات سرقتی 100 هزار دلار به طرف روسی پرداخت کند، اما این موضوع به نتیجه نرسید.

این خبر از دو حیث حائز اهمیت است که به بررسی آنها می پردازیم. از یک جهت این خبر مهم است که اطلاعات سرقت شده به حدی مهم است که دولت آمریکا را ملزم به پرداخت باج به هکرها کرده است. از طرفی دیگر باید به این نکته توجه داشت که توییتر فقط یک شبکه اجتماعی نبوده و بستری برای پیام های آشکار و پنهان رمز نگاری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج