۶۷۶۳۲۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ربیعی: اشتغال فقط با وام ایجاد نمی‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اشتغال فقط با وام ایجاد نمی‌شود. وام لازم است اما نهادسازی مناسب، نهاد مشاوره و نهادهای کلینیکی برای ایجاد اشتغال پایدار لازم است.

خبرگزاری ایلنا: علی ربیعی عصر امروز در حاشیه نشست استانداران در جمع خبرنگاران گفت: مسئله اشتغال یکی از اصلی‌‌‌‌‌ترین برنامه‌های مد نظر دولت در سال جاری و سال آینده است و به همین دلیل مرور طرح‌های اشتغالی که تاکنون در هر استان وجود داشته، ضروری است که مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی استان‌‌‌ها از سهم خود در اشتغال ملی جلوتر هستند که مقرر شد تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌‌‌ها قرار دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این جلسه مشکلات استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا در جلسه فردا نتایج آن در دسته‌بندی که مربوط به دستگاه‌‌ها است، ابلاغ شود، اظهار داشت: ١٧ مورد از موانع تولید و اشتغال در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مهمترین مشکل این موضوع، بحث وثیقه‌ها است که چگونگی و شیوه هماهنگی بانک‌‌‌ها در این موضوع خصوصا در زمینه اشتغال روستایی مور بحث و بررسی قرار گرفت.

ربیعی با بیان اینکه فقدان نهادهای صادراتی و بازاریابی کالاهای تولیدی از دیگر مشکلات حوزه تولید و اشتغال بود، تصریح کرد: سیاست‌های تحریک تقاضا برای کالاهای تولید شده نیز مورد بازبینی قرار گرفت. قرار شد در قالب یک آیین‌‌‌نامه، اختیاراتی به استانداران داده شود تا به مداخلات برخی دستگاه‌‌ها که منجر به تعطیلی بنگاه‌ها می‌‌شود، ورود پیدا کنند و شرکت‌های آب، نفت، برق اختیاراتی را به استانداری‌ها بدهند.

وی افزود: یکی از مباحثی که در جلسه امروز بررسی شد، موضوع نهادهای توسعه‌ای استان‌هاست که خوشبختانه این امر در کرمان به خوبی اجرا شده است.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه قصد داریم سیاست مهاجرت معکوس را در روستاها ادامه و گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: اگر این امر در سال آینده اجرا شود، می‌توانیم به منظور اجرای بهتر آن از منابع صندوق توسعه ملی هم استفاده کنیم. تحقیقات، مطالعات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی از بنگاه‌ها مشکلاتی از قبیل تکنولوژی، سرمایه در گردش یا کالاهای در انبار مانده دارند که باید این مشکلات مرتفع گردد.

ربیعی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این نشست ابراز داشت: مسئله مهم دیگر، رشد فراگیر بود که با استانداران بحث شد. آنها معتقد بودند چون از منابع استانی باید یارانه‌ها پرداخت شود، ٥٠٠ میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه تفاهم کردیم تا منابع این یارانه‌ها تامین شود. البته برخی استانداران معتقدند قالب رسته‌های اشتغال فراگیر قابل تغییر است، به همین دلیل دو هفته فرصت برای تعیین این رسته‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه مبلغ بزرگی از اعتبارات اشتغال روستایی از امسال به سال آینده منتقل خواهد شد، عنوان کرد: مهمترین بحث در این زمینه، ضمانتی است که روستاها نمی‌توانند آن را تامین کنند که قرار شد صندوق‌های ضمانت را افزایش سرمایه دهیم یا اینکه دولت متعهد شود چهار صندوق ضمانت، ٧٠ درصد ضمانت را تضمین کنند که عبارتند از تعاون، بنگاهای کوچک و متوسط و دو صندوق دیگر که در این طرح قرار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مهمترین بحث ما در موضوع اشتغال روستایی، افقی و زنجیره‌ای کردن است. اتصال به بازار باید در طرح‌های اشتغال روستایی در نظر گرفته شود.

ربیعی با بیان اینکه در سال آینده ٧٢ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی و بانک‌‌‌ها برای طرح‌‌های اشتغال تخصیص یافته است، یادآور شد: اشتغال فقط با وام ایجاد نمی‌شود. وام لازم است اما نهادسازی مناسب، نهاد مشاوره و نهادهای کلینیکی برای ایجاد اشتغال پایدار لازم است.

وی ادامه داد: در اشتغال‌های حمایتی علاوه بر کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و بسیج نیز وارد این حوزه شده است. پنجره واحد مشاغل حمایتی را پیش‌بینی می‌کنیم تا کارهای روی هم افتاده انجام نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه اشتغال خانگی و رفع مشکلات در اعطای مجوزها برای مشاغل خانگی نیز از جمله مسائلی بود که با استانداران مورد بحث قرار گرفت، بیان کرد: در کنار برنامه‌های توسعه‌ای دولت مانند توسعه راه‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی می کنیم ٤٠ صنعت فعال شود. قطعا باید با مجموعه‌های مکمل، به عدد قابل توجهی در ایجاد اشتغال برسیم تا حداقل پاسخگوی ورودی های بازار اشتغال باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با حرفم ایجاد. نمیشه محض اطلاع

    • بدون نام

      وام نه ریا اسلامی

    • بدون نام

      دو برابر وام وثیقه ملکی و ضامن معتبر با شرایط خیلی سخت. میخوان
      فقط پول دارها میتونه این وام ها را بگیرن
      و مثل همیشه بیماریها و قشر متوسط باید تما شا چی باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج