۶۷۶۳۲۹
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

تنش ها بین اسرائیل و ایران به کجا می‌رسد؟

در هر دیدار نتانیاهو با پوتین، رئیس جمهور روسیه می داند که اسرائیل علاوه بر توانایی های نظامی پیشرفته، ابزار قدرتمندی در اختیار دارد و روابط مستحکمی با دولتهای خلیج فارس برقرار کرده است که می تواند با استفاده از به خدمت گرفتن سرمایه های عربی، راه جدیدی را در سوریه در پیش گرفته و بر طرح روسیه در آن، تاثیر بگذارد.

پایگاه خبری انتخاب: رای الیوم نوشت: در هر دیدار نتانیاهو با پوتین، رئیس جمهور روسیه می داند که اسرائیل علاوه بر توانایی های نظامی پیشرفته، ابزار قدرتمندی در اختیار دارد و روابط مستحکمی با دولتهای خلیج فارس برقرار کرده است که می تواند با استفاده از به خدمت گرفتن سرمایه های عربی، راه جدیدی را در سوریه در پیش گرفته و بر طرح روسیه در آن، تاثیر بگذارد.

این روزنامه عرب زبان آورده است: حمله اسرائیل در تاریخ ۶فوریه ۲۰۱۸ به دمشق، نشان داد که صهیونیستها هنوز قادر به دیکته تاکتیکهای خود بر پوتین هستند؛ چرا که در مقابل، پوتین هم قصد استفاده از برگه اسرائیلی را دارد. رئیس جمهور روسیه در پی آن است که از دو مهره ترکیه و اسرائیل برای اهداف خود در سوریه، به همراه ایران و یا نظام اسد، استفاده کند. وی نمی خواهد ترکیه یا اسرائیل را از دست بدهد و یا اینکه این دو روسیه را به بهایی ارزان بفروشند و به سمت امریکا متمایل شوند. پوتین به دنبال آن است که منافعی حیاتی برای اینها در هماهنگی با روسیه باقی بماند؛ چه اکنون که زمان انتخابات است و چه در آینده در سایه رقابت روسیه با آمریکا.

پوتین با ورقه کردی مانور می دهد و آنها را مجازات می کند، به این دلیل که به آمریکا پناه برده اند، اما همزمان در بازگشت را نیز برایشان باز گذاشته است. روسیه، به ایران در مورد اسرائیل هشدار می دهد و به اسرائیل در مورد ایران. در ادامه راه را برای آنها می گشاید تا قواعد بازی روسیه را به طور کامل قبول کنند.

اسرائیل از این مسئله روسیه در سوریه آگاه است و از همین باب وارد معرکه می شود، پس به پوتین می گوید بگذار با ایران مقابله کنیم، هم ما از این امر بهره می بریم و هم شما! رئیس جمهور روسیه با این درخواست موافقت می کند. در همین زمان، ایران به او می گوید اجازه بده یک مرکز ثقل نظامی علیه اسرائیل بنا کنیم، هم شما سود می کنید و هم ما؛ پوتین با این خواسته نیز موافقت می کند؛ حداقل تا کنون چنین بوده است. ترکیه نیز از پوتین می خواهد اجازه ضربه زدن به کردها را به آن بدهد، تا این اقدام برای هر دو دولت مفید باشد. در مقابل، ترکیه مانند اسرائیل متعهد می شود که وارد ائتلاف با دولتهای خلیج فارس و یا امریکا نشده و اعمالی متناقض با منافع روسیه انجام ندهد!

در این میان، معرکه بین ایران و اسرائیل واقعا پیچیده است؛ برای اولین بار اسرائیل با یک تفکر برنامه ریزی تاریخی مواجه شده است؛ صهیونیستها می دانند که تفکر حزب الله، هر اندازه که تناقضهای موجود در برابر آن بزرگ باشد، یک تفکر سازماندهی شده است که می تواند با پیچیدگیهای موجود فائق آید؛ همانطور که در مورد ایران چنین است؛ تهران بدون شک از عقلانیتی برنامه ریزی شده و منظم برخوردار است که نظیر آن نزد صدام، مقاومت فلسطین، وهابی های سیاسی، سلفی های جهادی و سیاسی اخوان المسلمین موجود نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقلانیت.. خخخخخ

    • بدون نام

      به هیچ جا اینا باهم تبانی کردن
      تنها کشوری که به ایران حمله نمیکنه اسرائیله

    • حسین

      تجهیزات نظامی وتوان دفاعی اسراییل وحمایتهای متحد او فاکتور قابل توجهی است بهر حال ایران بعنوان یک دشمن همیشه به اسراییل نگاه کرده روسیه در این بین بدنبال منافع خود است من خیلی خوشبین به صداقت روسها وعربها نیستم هردو سابقه خیانت به ایران را دارند حتما"دولتمردان ایران بیش از حقیر به دنبال آرامش و امنیت ایران هستند درشرايط کنونی اضافه کردن دشمن به نفع ایران نیست هم چنین شریک منافع برای کشور

    • بهروز

      روسیه برای برقراری توازن قدرت وقدرت افزایی اجازه مانور زیادی به اسراییل نمیدهد و هیچوقت انتظار رابطه صادقانه با صهیونیست ندارد ودشمنی روسیه هزار برابر بیشتر از ایران با اسراییل است واگر اسراییل در سوریه بخواهد حرکتی خارج از عرف بین اللملی بگند از طرف روسیه قیچی میشود چون سوریه هم مرز روسیه میباشد وحمایت از سوریه خط قرمز روسیه میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی تا حالا هم مرز شدن توضیح دهید لطفا؟

    • حقگو

      تمام کارهای روسیه کمونیست برای غارت اموال مردم مظلوم ایران وکشورهای دیگراست.ویلاروسیه ..ـ کجا بود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج