۶۷۶۳۶۷
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح عارف درباره خودکشی سیدامامی در زندان

رییس فراکسیون امید مجلس با ابراز تاسف از درگذشت کاووس سیدامامی در زندان خواستار بررسی این موضوع از سوی دادستان و نهادهای نظارتی در قوه قضاییه و همچنین ارائه هرچه سریعتر گزارشی در این باره شد.

خبرگزاری ایلنا: محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی درباره مرگ یک استاد دانشگاه در زندان گفت: خودکشی یک بازداشتی آن هم یک استاد دانشگاه اتفاق بسیار ناگواری بود؛ به خصوص که این اتفاق در شرایطی رخ داد که ما در آستانه برگزاری جشن انقلاب بودیم.

وی افزود: در دو روز گذشته فراکسیون امید پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داد و امروز هم پیگیری‌هایی در مجلس انجام دادیم؛ ابهامی در این زمینه وجود داشته که اگر خودکشی قطعی است باید عواملی که قصور داشتند معرفی شوند.

عارف ادامه داد: طبیعتا فردی که بازداشت می‌شود باید تحت مراقبت و نظارت باشد و اگر عواملی که ناظر بودند قصور کردند باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: دوستان ما با خانواده ایشان جلساتی داشتند و در جریان برخی مسائل قرار گرفتند، همچنین در مجلس جلساتی داشتیم و یکی از مسئولان نهادهای امنیتی گزارشی به نمایندگان ارائه کرد و قرار است فردا نیز پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شود.

عارف یادآور شد: خواهش من از نهادهای نظارتی در قوه قضاییه و دادستان این است که به طور جدی مساله را بررسی کنند و هرچه سریعتر گزارش شفاف و روشنی را به مردم ارائه کنند تا ذهنیت‌هایی که در جامعه هست رفع شود و مردم از این موضوع اطمینان پیدا کنند.

رییس فراکسیون امید همچنین یادآور شد: امروز همچنین فیلمی برای تعداد محدودی از نمایندگان به نمایش گذاشته شد؛ این فیلم در اتاقی بود که ایشان(سیدامامی) نگهداری می‌شد و گفتند چون استاد دانشگاه بود سوئیت خوبی در اختیارش قرار دادند. در این فیلم ایشان با پرتاب یک شیء تلاش داشت لامپ را بشکند و پیراهنش را درآورد و تلاش کرد از آن به عنوان ابزاری برای دار زدن خود استفاده کند.

وی در پایان یادآور شد: قرار شد اگر فیلم دقیق‌تری وجود دارد در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس بی خاصیت

    • بدون نام

      خودتی

    • حمید

      این نماینده ها هم انگار کار دیگری ندارند، یه کم هم پیگیر گرونی باشید ، دلار شده پنج هزار ، شما عزا ماتم چی رو گرفتید ؟!!!؟

    • بدون نام

      من تعجب دارم چطور میشه تو زندان خودکشی کند ...

    • بدون نام

      خودتونید!!!

    • علی

      استاد دانشگاه نبوده .... دیوانه ای بود که در کسوت ‌ دانشگاه وارد شده..اگرنه برای چهار روز بازداشت شد ن.باید خودشو بکشه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به شما......

    • بدون نام

      اینا‌مثل‌اینکه‌تو‌ایران‌زندگی‌نمیکنند‌کی‌رو‌میخواهی‌محاکمه‌کنی

    • بدون نام

      آقای عارف شما در باره هر چیزی اظهار نظر کنید مردم برعکس آنرا برداشت میکنند پس لطفا به همان کاسبی و ژن خوب خودتان بچسبید بهتر است. آخه مردم به شخص شخیص جنابعالی خخیییییللللیییی اعتماد دارند!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      توضیح نده لطفا مردم همه چیزو میدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج