۶۷۶۳۷۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

کارشکنی اصلاح‌طلبان در تحویل اختیارات به اصولگرایان

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب ایران با بیان اینکه اصلاح طلبان در تحویل اختیارات کمیته اطلاع رسانی به اصولگرایان کارشکنی می کنند، گفت: ۱۲ بند از تغییرات قانون جدید احزاب تصویب شد.

خبرگزاری تسنیم: محمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوعات طرح شده در نشست عصر امروز شورای مرکزی این نهاد صنفی اظهار داشت: در نظر داریم از دبیران کل احزابی که کنگره خود را برگزار کرده اند، برای بیان نظرات شان دعوت کنیم.

وی درباره برگزاری همایش ملی میان احزاب کشور گفت: مقرر شد تا در جلسات آینده شورای مرکزی، دستور جلسه ثابتی داشته باشیم و روی یک نقطه افتراق میان گروه های اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بحث شود تا به تفاهم برسیم و پس از برگزاری چند جلسه به همین شکل، همایش ملی بر اساس "همایش ملی و گفتمان ملی" برگزار شود.

میرباقری با اشاره به برگزاری همایش فصلی در خانه احزاب تصریح کرد: در همایش فصلی دو دستور کار داریم؛ یکی اینکه احزاب نقطه نظرات خود را مطرح کنند و دیگر اینکه تغییرات اساسنامه و آیین نامه داخلی خانه احزاب و نحوه چینش سه جریان اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل را بررسی کنیم. بررسی اولیه اساسنامه هم به عهده کمیته حقوقی خانه احزاب گذاشته شده است.

وی با اشاره به کنفرانس احزاب آسیاسی که دو هفته پیش در تهران برگزار شد گفت: خانه احزاب، باید محور این کنفرانس باشد. طبق آمارها، هزینه برگزاری این کنفرانس ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

میرباقری تاکید کرد: قاعدتا خانه احزاب باید این مبلغ را پرداخت می کرد اما از آنجایی که هیچ کدام از وعده های رییس جمهور و آقایان نوبخت و واعظی برای پرداخت بودجه به خانه احزاب اجرا نشده، تصمیم گرفته شد تا حزب موتلفه اسلامی این هزینه را تقبل کند.

رییس کمیته حقوقی خانه احزاب اضافه کرد: حزب موتلفه هم این هزینه را روی وزارتخانه های مختلف سرشکن کرده است. وزارتخانه هایی که در کنفرانس احزاب آسیایی سخنران داشته، مثلا عراقچی از وزارت خارجه، هزینه های این کنفرانس را پرداخت خواهند کرد. در حقیقت، موتلفه مسئولیت دریافت هزینه ها از ارگان های مختلف را تقبل کرده است.

میرباقری درباره دیگر موضوع طرح شده در شست عصر امروز شورای مرکزی خانه احزاب گفت: ۱۲ بند از آیتم های تغییر یافته در جلسه هفته گذشته که پیرامون بررسی قانون جدید احزاب برگزار شد، در جلسه امروز شورای مرکزی خانه احزاب تصویب شد.

وی در ادامه درباره کارشکنی اصلاح طلبان در تفویض اختیارات کمیته اطلاع رسانی به اصولگرایان گفت: خانه احزاب به جز کمیته بانوان، شش کمیته دارد که هر سال به طور چرخشی، دو تا دوتا، به ترتیب میان اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین تقسیم می شود. از میان این کمیته ها، دو کمیته یعنی کمیته های حقوقی و اطلاع رسانی به اصولگرایان رسیده است. منتهی اصلاح طلبان کمیته اطلاع رسانی را به هیچ وجه به کنعانی مقدم تحویل نداده اند.

میرباقری ادامه داد: اصلاح طلبان برای خودشان کانال "خبرنامه" ایجاد کرده اند و در آن اخبار احزاب و مجموعه های منحله را منتشر می کنند. شش ماه از پایان کار تصدی کمیته اطلاع رسانی توسط اصلاح طلبان گذشته و باید کار را به اصولگرایان تحویل بدهند که تاکنون این کار انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: امروز حسین کنعانی مقدم در نشست شورای مرکزی اعتراض کرد که اصلا من عضو کانال خبرنامه نیستم و هر مطلبی که در کانال گذاشته می شود، باید با اجازه من باشد. این مسائل مطرح شد اما به جمع بندی خاصی نرسیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا دارن حقوق شون را میگیرن
      سمت برا چیشونه؟

    • بدون نام

      بودجه را دولت نداد و قرار شد موتلفه بدهد یعنی از وزارت خانه ها جمع اوری کند.
      جالبه. این یعنی پیچاندن .
      بعد ششصد میلیون حداقل .
      بس کنید اقایان ما چگونه باید بگوییم این ها حزب نیستند و جایگاهی نه در مردم و نه درسیاست دارند فقط دنبال نان و نام هستند

    • بدون نام

      اگه گروهی کارشکنی کنه که پس بهتره اصلا حرف نزنن.چون کار به دعوا میکشه.
      بهتره جوک تعریف کنن.

    • بدون نام

      واقعا حیف این پولها نیس که اینا حروم. میکنند وقتی که ملت هشتش گره نهشه چرا باید پول بیت المال را به این صورت اتلاف میکنند، ۶۰۰الی ۹۰۰ میلیون تومان برا کنفرانس ، که چی بشه مثلا چه دسته گلی به روی مردم میکشید اصلا چرا باید حزب باشه وقتی خدا در قران مردم رو به وحدت دعوت کرده، حزب یعنی چند دسته کردن امت. حزب یعنی تفرقه وفتنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج