۶۷۶۴۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ناظم‌الشریعه: تغذیه برای کشورهای اسلامی بد بود

سرمربی تیم ملى فوتسال کشورمان مدعی است بازیکنان باتجربه تیمش با خون‌دل خود را مهیای حضور در پیکارهای آسیایی کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: سیدمحمد ناظم‌الشریعه درباره پیروزی ۴ بر صفر تیم ملی فوتسال ایران مقابل ژاپن و کسب دوازدهمین قهرمانی در آسیا اظهار داشت: بازی فینال شرایط خاص خودش را دارد و همیشه استرس‌زاست. ما تا پیش از فینال شرایط بسیار خوبی داشتیم و همه بازیکنان، زحمت بسیاری کشیدند. ژاپن بازی تدافعی را در دستور کار داشت و در ضدحملات، خطرناک کار می‌کرد. ما چهار سال با ژاپن بازی نکرده بودیم، اما به خوبی این تیم را آنالیز کردیم و در یک بازی سخت و پراسترس، بازیکنان فعل خواستن را صرف و هر ۱۴ نفر واقعاً تلاش کردند.

وی با تمجید از همه ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها گفت: صمیمی در بازی برابر ژاپن یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. فرهاد توکلی یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه کرد و تجربه بازی در جام جهانى را در این مسابقه در او دیدیم. مهدی جاوید در مسابقات چین تایپه عملکرد بسیار خوبی داشت و شاید اگر فشار کمتری روی او بود، می‌توانست از موقعیت‌هایش مقابل ژاپن استفاده کند. حسن‌زاده نیز همچنان با فکر بازی می‌کرد و نقشی تعیین‌کننده داشت. همیشه از او همین قدر انتظار می‌رود. احمد اسماعیل‌پور هم که بنا بر توصیه پزشک تیم، از او در مرحله گروهی کمتر استفاده کردیم، با سخت‌تر شدن بازی‌ها به میدان رفت و دیدید که چه عملکرد خوبی مقابل تایلند از خود نشان داد. حسین طیبی نیز در گلزنی موفق عمل کرد و سپهر محمدی، سنگ‌سفیدی و ... هم برای این قهرمانی واقعاً زحمت کشیدند.

سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه خستگی ناشی از لیگ برتر بر بازیکنان تأثیر منفى گذاشته بود، تصریح کرد: با وجود فشار زیادی که لیگ برتر روی بازیکنان باتجربه ما ایجاد کرده بود، آنها به دلیل تجربه بالا، عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشتند. هر لحظه احتمال مصدومیت این بازیکنان وجود داشت، اما آنها با خون دل تمرین و خودشان را برای دیدارهای تیم ملی آماده می‌کردند. از آنها، کادر فنی تیم ملی و مدیریت تشکر می‌کنم که کمک کردند با وجود زمان آماده‌سازی کم، بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که «چرا تیم ملی فوتسال کشورمان با خود آشپز به چین تایپه نبرده بود تا با مشکل تغذیه مواجه نشود؟»، خاطرنشان کرد: غذا در چین تایپه بد بود و این وضعیت برای سایر کشورهای اسلامی هم وجود داشت. ما پیش‌بینی این مشکل را کرده و حتی با خودمان غذای سرد برده بودیم، اما نمی‌توانستیم در 15،10 روز آن غذاها را مصرف کنیم. چون به این غذاها، مواد نگهدارنده اضافه شده است. موضوع غذا، مسئله‌ای بود که فدراسیون فوتبال باید آن را هماهنگ می‌کرد. نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم و گلایه کنم. این موارد کار ما نیست، بلکه کار پشتیبانی فدراسیون فوتبال است.

وی درباره اینکه چرا تیم ملی مترجم نداشت و ترابیان به ترجمه صحبت‌های اعضای تیم می‌پرداخت، اظهار داشت: ما مترجم داشتیم و از AFC یک مترجم به ما دادند. ترابیان مترجم نبود، اما در این خصوص به ما کمک می‌کرد.

سرمربی تیم ملى فوتسال با بیان اینکه حمایت‌ها از این تیم خوب بوده است، گفت: AFC میزبان ما در این مسابقات بود و در مجموع، شرایط هتل خیلی خوب نبود. اما این ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و فدراسیون به خوبی از ما حمایت کرد. خوشبختانه همه چیز منظم و مرتب بود.

ناظم‌الشریعه در مورد خداحافظی فرهاد توکلی از تیم ملی تصریح کرد: در این مورد جلسه‌ای با فرهاد توکلی داشتیم. فعلاً باید با او صحبت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج