جاباما
۶۷۶۴۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تقابل استقلال و پرسپولیس با رقبای آسیایی

در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های سرخابی‌های پایتخت به مصاف نمایندگانی از ازبکستان و قطر می‌روند. پرسپولیس در ایران میزبان نسف‌قارشی ازبکستان و استقلال در قطر میهمان الریان این کشور است.

وطن امروز: در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های سرخابی‌های پایتخت به مصاف نمایندگانی از ازبکستان و قطر می‌روند. پرسپولیس در ایران میزبان نسف‌قارشی ازبکستان و استقلال در قطر میهمان الریان این کشور است. در گروه C پرسپولیس ایران از ساعت ۱۷:۱۵ در تهران به مصاف نسف‌قارشی ازبکستان می‌رود. پرسپولیس در لیگ برتر شرایط خوبی دارد و با ۱۶ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین ایران است. آنها که با درخشش علی علیپور در خط حمله روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند در آخرین دیدارشان در لیگ برتر موفق شدند با ۳ گل از سد صنعت‌نفت آبادان عبور کنند تا انتقام حذف شدن از جام‌حذفی را هم از این تیم گرفته باشند.

تیم برانکو ایوانکوویچ با اینکه از نقل و انتقالات نیم‌فصل محروم بوده اما با توجه به بازیکنانی که در ابتدای فصل جذب کرده مشکلی از لحاظ بازیکن ندارد. در این دیدار ایگور پانادیچ، دستیار برانکو ایوانکوویچ از نشستن روی نیمکت پرسپولیس محروم است. حریف پرسپولیس در نخستین دیدار لیگ قهرمانان آسیا، یعنی نسف‌قارشی با پیروزی در بازی پلی‌آف توانست پا به این رقابت‌ها بگذارد. آنها با پیروزی قاطع 5 بر یک مقابل الفیصلی اردن توانستند به مرحله گروهی برسند. نسف قارشی در پایان لیگ برتر ازبکستان با 62 امتیاز و پایین‌تر از لکوموتیو تاشکند در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در حال حاضر تیم‌های ازبکستان در تعطیلات پیش‌فصل به سر می‌برند. هدایت تیم ازبکستانی در اختیار رزیکل بردیف است و از بازیکنان مطرح این تیم می‌توان به جسور حسنوف بازیکن ملی‌پوش و باتجربه‌ این تیم اشاره کرد. این دیدار را داورانی از کشور کره‌جنوبی قضاوت می‌کنند. در دیگر دیدار این گروه الوصل امارات از ساعت 18:45 میزبان السد قطر است. و اما در گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال ایران قرار دارد. آبی‌پوشان ایران باید در اولین دیدار خود از ساعت 18:40 در قطر به مصاف الریان این کشور بروند. استقلال شفر که در این دیدار فرشید اسماعیلی بازیکن تاثیرگذارش را در اختیار ندارد در حالی پا به میدان می‌گذارد که در آخرین دیدارش در لیگ برتر ایران توانست با 3 گل سپیدرود رشت را شکست دهد تا با روحیه‌ای خوب به مصاف الریان برود. الریانی‌ها که سابقه 6 رویارویی با استقلال را دارند در این دیدارها متحمل 4 شکست شده اند و یک تساوی و یک پیروزی هم کسب کرده اند.

آخرین دیدار این دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

الریان در رقابت‌های این فصل لیگ ستارگان قطر با 35 امتیاز در رده سوم قرار دارد. این تیم در آخرین دیدارش با نتیجه 2 بر صفر مغلوب السد شد تا با شکست سراغ لیگ قهرمانان آسیا بیاید. هدایت الریان در حال حاضر در اختیار میشل لادروپ است و بازیکنان باتجربه‌ای مانند رودریگو تاباتا و سباستین سوریا در این تیم توپ می‌زنند. قضاوت این دیدار برعهده داوران سریلانکایی است. در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان از ساعت 20:55 میزبان العین امارات است.

۴میلیون دلار جایزه قهرمان

کنفدراسیون فوتبال آسیا رقم جوایز خود را برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بالا برد. در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، ایران 4 نماینده دارد و امیدوار است بعد از سال‌ها از بین تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و تراکتورسازی تیمی بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد هر چند این کار با توجه به هزینه‌های نجومی که باشگاه‌های عربی می‌کنند بسیار سخت است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بالا بردن انگیزه تیم‌های شرکت‌کننده تصمیم گرفت رقم جوایز را بالا ببرد تا جایی که تیم قهرمان علاوه بر حضور در جام‌جهانی باشگاهی مبلغ ۴ میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد، این‌ در حالی است که سال قبل ۳ میلیون دلار به تیم قهرمان رسید.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌هایی که به یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند ۱۰۰ هزار دلار، یک چهارم نهایی ۱۵۰ هزار دلار و نیمه‌نهایی ۲۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

هشدار جدی AFC؛ نگرانی هواداران پرسپولیس

میزبانی پرسپولیس در آسیا هم خوشحال‌کننده است و هم نگران‌کننده! هواداران پرسپولیس بارها توانسته‌اند رکوردهای تعداد تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را جابه‌جا کنند. آنها پرشور و جذاب هستند و به اشکال خاص و ویژه‌ای تیم محبوب‌شان را مورد تشویق قرار می‌دهند اما در میان سیل عظیم این تماشاگران پرشور، همیشه تعدادی تماشاگرنما هم هستند که بدون فکر کردن، اقدام به رفتارهایی می‌کنند که نتایج تلخی برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس دارد.

تعداد انگشت‌شماری از تماشاگران با خود سنگ، بطری، میوه و اشیای دیگر قابل پرتاب کردن به داخل زمین، مواد محترقه، لیزر و... به داخل ورزشگاه می‌برند یا به دنبال نصب پلاکاردهایی با شعارهای مختلف هستند.

طبق قوانین جدید لیگ قهرمانان آسیا، هر گونه تخلف از جمله انداختن لیزر در چشم بازیکنان تیم حریف و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز و پرتاپ اشیا به داخل زمین، با یک جلسه محرومیت تماشاگران از حضور در بازی‌های خانگی تیم‌های میزبان و جریمه نقدی برای باشگاه‌هایی که تماشاگران‌شان تخلف کرده باشند، همراه خواهد بود. با این حساب تماشاگران پرسپولیس باید مراقب رفتارهای‌شان باشند و هشدارهای AFC را کاملا جدی بگیرند.

پرسپولیس فصل قبل نیز به خاطر رفتار تعداد اندکی از تماشاگرنماهایش، به انجام بازی رفت مقابل لخویا در مرحله یک‌هشتم نهایی بدون حضور تماشاگران محکوم شد و آن دیدار حساس را با تساوی بدون گل به اتمام رساند. به همین علت مدیران باشگاه پرسپولیس نگران آن هستند نکند دوباره اتفاق بدی برای تیم رخ بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج