جاباما
۶۷۶۴۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طیبی: زلزله و تغذیه رقیبان اصلی ما بودند!

قهرمانی تیم‌ملی فوتسال ایران در آسیا شاید یک خبر تکراری برای علاقه‌مندان به این رشته باشد اما به گفته بازیکنان تیم‌ملی هر دوره کار ایران برای رسیدن به این عنوان سخت‌تر می‌شود.

شهروند: قهرمانی تیم‌ملی فوتسال ایران در آسیا شاید یک خبر تکراری برای علاقه‌مندان به این رشته باشد اما به گفته بازیکنان تیم‌ملی هر دوره کار ایران برای رسیدن به این عنوان سخت‌تر می‌شود. در این دوره نیز ایران مقتدرانه توانست تمام رقیبان خود را پشت سر گذاشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اگرچه خارج از زمین هم با مشکلاتی چون تغذیه و زلزله مواجه بود. حسین طیبی، تنها لژیونر فوتسال ایران که در چند‌سال اخیر در تیم غیرت قزاقستان بازی می‌کند، با ١٤ گل توانست برای دومین‌بار عنوان آقای گلی قاره کهن را کسب کند. به همین بهانه با آقای گل فوتسال آسیا قبل از بازگشت به تهران همکلام شدیم. در ادامه مشروح گفت‌وگوی «شهروند» با حسین طیبی را می‌خوانید:

ایران برای دوازدهمین‌بار قهرمان آسیا شد. به‌نظر می‌رسید این‌بار با اقتدار بیشتری این اتفاق رخ داد.

خدا را شکر می‌کنم که توانستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم. وقتی از تهران خارج شدیم، هدف تمامی بازیکنان و کادرفنی این بود که با جام به ایران برگردند و دل مردم را شاد کنند. با این‌که با اقتدار قهرمان شدیم اما حریفان سختی داشتیم و به نظرم بازی‌ها نسبت به دوره قبلی از سطح بالاتری برخوردار بود. اکثر تیم‌ها مربی خارجی آورده بودند و فوتسال در آسیا مدرن‌تر از قبل دنبال می‌شود. به‌هرحال به هدفمان رسیدیم؛ درحالی‌که قهرمانی راحت به دست نیامد.

خودت هم که بار دیگر آقای گل آسیا شدی.

می‌توانم بگویم که این عنوان به نام من ثبت شد اما من زحمت تک‌تک بچه‌ها را تبدیل به گل کردم. همه بازیکنان تیم‌ملی ایران شایستگی آقای گلی را داشتند و ممکن بود این فرصت نصیب بازیکن دیگری شود. به‌هرحال از این اتفاق خوشحالم. همان‌طور که گفتید این برای نخستین‌بار نبود و من در ‌سال ٢٠١٤ هم آقای گل جام ملت‌های آسیا شده بودم. در ‌سال ٢٠١٦ نیز با اختلاف ٢ گل این عنوان را از دست دادم. این دوره هم خداوند به من لطف داشت و توانستم با ١٤ گل بالاتر از بقیه بایستم.

با توجه به این‌که چند دوره آقای گل شدی و در چند‌سال اخیر بهترین گلزن تیم‌ملی فوتسال ایران بودی، آمار گل‌های ملی خودت را داری؟

راستش را بخواهید آمار دقیقی از تعداد گل‌های ملی‌ام ندارم. بیشتر موفقیت تیم‌ملی برایم مهم است تا این‌که بخواهم به عناوین شخصی فکر کنم.

اما این روزها بحث آقای گلی در فوتسال جهان داغ است. ممکن است تو هم به رکورد شمسایی و فالکائو برسی؟

نمی‌توانم حدودی چیزی بگویم. قطعا از ١٠٠ گل بیشتر با پیراهن تیم‌ملی به ثمر رسانده‌ام. شاید به‌زودی آمار گل‌هایم را استخراج کنم که حداقل خودم بدانم کجای کار هستم. فوتسال نسبت به گذشته سخت‌تر شده و تیم‌ها بسته‌تر بازی می‌کنند. به همین دلیل تعداد گل‌ها هم پایین‌تر است.

وقتی مسابقات در جریان بود، اخبار زیادی پیرامون وقوع زلزله و همچنین مشکلات تغذیه‌ای برای تیم به گوش می‌رسید. مسئولان حداقل برای بحث غذایی تدبیری اندیشیدند؟

زلزله که ما را شدیدا اذیت کرد. شاید برای مردم چین تایپه وقوع زلزله عادی بود اما بچه‌های ما دایما در استرس زلزله بودند. تقریبا هر شب زلزله‌های شدید محل اقامت ما را می‌لرزاند که باعث می‌شد بازیکنان نتوانند خوب استراحت کنند. در بحث غذایی هم واقعا اذیت شدیم چون طبع غذایی ما با کشورهای شرق آسیا اصلا جور نیست. کریمیان، سرپرست تیم‌ملی در روزهای آخر یک رستوران ایرانی پیدا کرد که چند وعده را آن‌جا صرف کردیم. این عوامل هم روی عملکرد ما تاثیرگذار بود و به نوعی رقیب اصلی ما محسوب می‌شد اما با تلاش بازیکنان باز هم تمام تیم‌ها را از پیش رو برداشتیم.

خبری هم بعد از این مسابقات به گوش رسید که خداحافظی فرهاد توکلی از بازی‌های ملی بود. قصد ندارید توکلی را از تصمیمش منصرف کنید؟

فرهاد یکی از بازیکنان خوب و تاثیرگذار تیم‌ملی است. او با این تصمیمش همه ما را شوکه کرد اما سعی می‌کنیم از تصمیمش منصرفش کنیم تا مثل همیشه به تیم‌ملی کمک کند. به‌هرحال فشار مسابقات ملی از هر نظر بالاست و توکلی هم شاید به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته بود.

بعد از قهرمانی فوتسال ایران در آسیا باز هم بحث پاداش‌ها مطرح شد. پاداشی که در شأن ملی‌پوشان باشد، به شما پرداخت شد؟

من فعلا قصد ندارم درباره پاداش‌ها صحبت کنم. قبلا در این‌باره صحبت‌های زیادی کرده‌ایم. بعد از این قهرمانی هم قول‌هایی به ما داده شده که امیدوارم عملی شود.

به‌نظر می‌رسد سطح فوتسال ایران از آسیا فراتر رفته و با مقام سومی در جام‌جهانی انتظارات هم بالاست. برای جام‌جهانی ٢٠٢٠ چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

از الان زود است بخواهیم درباره جام‌جهانی ٢٠٢٠ صحبت کنیم. فوتسال ایران کار سختی برای حفظ عنوان قهرمانی آسیا دارد اما در سطح جهان هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم در جام‌جهانی آینده برای نخستین‌بار فینالیست شویم.

درحال حاضر تنها لژیونر فوتسال ایران هستی. قصد داری همچنان به کارت در تیم غیرت قزاقستان ادامه دهی؟

من از شرایطم در تیم غیرت راضی هستم. این تیم بازیکنان باکیفیتی دارد و از نظر امکانات هم حرفه‌ای است. هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام و باید تا پایان فصل صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج