جایگاه خودروسازی ایران در دنیا
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت:«جای بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازار کشور خالی است و باید برای پرکردن این بازار برنامه ریزی کنیم.»
خبرآنلاین: رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت:«جای بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازار کشور خالی است و باید برای پرکردن این بازار برنامه ریزی کنیم.»
منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این که صنعت خودرو در حال تیکآف است، اظهارداشت:« مجموع تولیدات از سال ۴۷ تا ۵۷ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بود، اما از سال ۵۷ تا امروز نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.»
او با اشاره به گزارشی که اعلام شده ایران از نظر رتبه بندی تولید در جایگاه ۱۶ است، تصریح کرد:»اما من فکر می کنم ما در جایگاه ۱۴ یا ۱۵ هستیم و این نشان دهنده جایگاه و توان صنعت خودرو کشور است.»
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:«علاوه بر بازار خوبی که حوزه خودرو دارد، فرصت طلایی نیز برای سرمایه گذاران وجود دارد؛صنعت خودرو ایران یک صنعت مونتاژ است و امروز در بعضی از بازارها حضور صادراتی داریم.»
او افزود:« صنعت خودرو ایران از حالت مونتاژ به طراحی محصول رسیده است و با سیاست های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت تری را پشت سر می گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.»
معظمی با اشاره به نقش ۳ درصدی در تولید ناخالص داخلی، گفت:«این نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.»
او در ادامه با بیان اینکه محور همایش امسال بر مبنای قطعه سازی است،گفت:« ۱۵۰۰ قطعه ساز در کشور به ثبت رسیده است و تعامل منطقی میان مثلث قطعه ساز، خودرو ساز و مردم در کشور وجود دارد.»
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:« اگر به صنعت قطعهسازی نپردازیم شاهد واردات خودرو خواهیم بود.»
معظمی با بیان این که امروز در حاشيه همايش ١٣ قرارداد قطعه سازي با قطعه سازان خارجي منعقد میشود، گفت:«۶ قرارداد در صنعت خودرو منعقد شده و همه مکلف شدند که از قطعه سازان داخلی استفاده کنند و بر اساس استانداردهای تعیین شده تعدادی از خودروها باید از رده خارج شوند.»
او ادامه داد:« صنعت قطعهسازی و خودروسازی متاثر از سیاستهای پولی و بانکی است و با نرخهای کنونی سود بانکی کسب و کار بنگاهها بسیار سخت است.»
معظمی با طرح این پرسش که مگر در صنعت خودرو مارجین سود چقدر است که باید دو برابر آن سود پرداخت شود؟ اظهار داشت:«شفافیت در میزان سهام خودروسازان باید ایجاد شود تا مشارکت بیشتر بخش خصوصی فراهم شود؛ در واقع آنچه وجود دارد با آنچه باید باشد و از آن به عنوان خصوصیسازی یاد می شود،فاصله دارد.»
وی تاکید کرد:«بازسازی ناوگان خودروهای سنگین کشور به ۱۰میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد که طی سه سال ۲۰۲ هزار دستگاه نوسازی میشود؛ درهای کشور بر روی سرمایه و تکنولوژی باز است و به متقاضیانی که تمایل دارند خوشآمد می گوییم.»
منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این که صنعت خودرو در حال تیکآف است، اظهارداشت:« مجموع تولیدات از سال ۴۷ تا ۵۷ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بود، اما از سال ۵۷ تا امروز نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.»
او با اشاره به گزارشی که اعلام شده ایران از نظر رتبه بندی تولید در جایگاه ۱۶ است، تصریح کرد:»اما من فکر می کنم ما در جایگاه ۱۴ یا ۱۵ هستیم و این نشان دهنده جایگاه و توان صنعت خودرو کشور است.»
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:«علاوه بر بازار خوبی که حوزه خودرو دارد، فرصت طلایی نیز برای سرمایه گذاران وجود دارد؛صنعت خودرو ایران یک صنعت مونتاژ است و امروز در بعضی از بازارها حضور صادراتی داریم.»
او افزود:« صنعت خودرو ایران از حالت مونتاژ به طراحی محصول رسیده است و با سیاست های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت تری را پشت سر می گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.»
معظمی با اشاره به نقش ۳ درصدی در تولید ناخالص داخلی، گفت:«این نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.»
او در ادامه با بیان اینکه محور همایش امسال بر مبنای قطعه سازی است،گفت:« ۱۵۰۰ قطعه ساز در کشور به ثبت رسیده است و تعامل منطقی میان مثلث قطعه ساز، خودرو ساز و مردم در کشور وجود دارد.»
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:« اگر به صنعت قطعهسازی نپردازیم شاهد واردات خودرو خواهیم بود.»
معظمی با بیان این که امروز در حاشيه همايش ١٣ قرارداد قطعه سازي با قطعه سازان خارجي منعقد میشود، گفت:«۶ قرارداد در صنعت خودرو منعقد شده و همه مکلف شدند که از قطعه سازان داخلی استفاده کنند و بر اساس استانداردهای تعیین شده تعدادی از خودروها باید از رده خارج شوند.»
او ادامه داد:« صنعت قطعهسازی و خودروسازی متاثر از سیاستهای پولی و بانکی است و با نرخهای کنونی سود بانکی کسب و کار بنگاهها بسیار سخت است.»
معظمی با طرح این پرسش که مگر در صنعت خودرو مارجین سود چقدر است که باید دو برابر آن سود پرداخت شود؟ اظهار داشت:«شفافیت در میزان سهام خودروسازان باید ایجاد شود تا مشارکت بیشتر بخش خصوصی فراهم شود؛ در واقع آنچه وجود دارد با آنچه باید باشد و از آن به عنوان خصوصیسازی یاد می شود،فاصله دارد.»
وی تاکید کرد:«بازسازی ناوگان خودروهای سنگین کشور به ۱۰میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد که طی سه سال ۲۰۲ هزار دستگاه نوسازی میشود؛ درهای کشور بر روی سرمایه و تکنولوژی باز است و به متقاضیانی که تمایل دارند خوشآمد می گوییم.»
پ
نظر کاربران
کاش کشور ایران صنعت خودرو سازی نداشت
برای دل خوش کردن خودشون امار درست میکنن. چه نادان هایی سر کار هستن تو این مملکت
توبیخود گفتی مانمره اخرداریم
هه هه..
مدیران دانا= مردم فقیر در رفاه
فقط از تکنولوژی مونتاژو بلدید. اونم مدلهایی ک بورس چهل سال پیش دنیا بود،لاقل بروز هم نیستید،حالا اگ نرخ قیمت ماشینایی ک مونتاژ میکردید پایین بود یه چیزی. بازار خودرو رو مافیایی و انحصاری کردید. ملت رو مجبور به خرید محصولات لگن قراضه خودتون کردید ننگ بر شما
خخخخ رتبه ۹۹ هستید
امیدوارم که خودرو سازی تخته بشه رتبه ما در تولید 16هستش ک در کیفیت 1238هست خاک بر سر تک تک مدیران و کارکنان خودرو سازی آشغال سازی
خواهشا خودروسازان داخلی غلط اضافی نکنن،چون مردم میدونن چه هیچی نیستید که بخواهید راجب خودرو حرف بزنید،حرفاتون فقط نمک به زخم مردمه
اولین چیز که نشانه اصلاحات اقتصادی میتونه باشه تعطیلی کامل خودروسازان (عتیقه سازان) داخلیه
پاسخ ها
بابا ببندید در این لگنستانهارا خودرو ها خخخخخخخ
هوای آلوده باتصویب یک قانون در مجلس ، وضع خوبی پیدا خواهد کرد : تولید خود رو با مصرف بیش از صدی چهار ، کاملا ممنوع شود....قانون سختی نیست نماینده ها اگه راست می گن اینو تصویب کند...
همه چیزروبرعکس جلوه دادن توروزروشن اینجانب آخرین و مهمترین دست آورد خودروسازی هامون تیبا بوده به به به به بنازم به اینهمه دانش
تورا خدا تولید نکنید ما خودرو داخلی نمیخایم، خودروی پرایدی ک قیمت واقعیش پنج میلیون و داریم ب عراق و افغانستان با التماس پنج تومن میدیم اما ب مردم خودمون بالای بیست تومن میذیم ک بخرن و سوار بشن و بعذش هم بمیرن را نمیخایم
تو دروغگویی بیش نیستی شما نه جایی در خودروسازی دارید نه مردم درصدی اندک از شما راضین نه رو به رشدید و در آخر بگم که ایم شما وزیر نیست شما خائن هستید
جیبتون خالی شده ، این قدر با دروغ هاتون بعضی ها را خر فرض کردین و حرفاتون را تایید میکنن که به شما مجوز حرف زدن میدن
چقدر دروغ میگن