۶۷۶۵۷۵
۴ نظر
۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۲۰
پ

تولید برق با خم کردن انگشت

محققان دانشگاه بوفالو و آکادمی علوم چین موفق به ابداع نانوشارژری شده اند که تولید برق را از طریق خم کردن انگشت دست ممکن می کند.

خبرگزاری مهر: محققان دانشگاه بوفالو و آکادمی علوم چین موفق به ابداع نانوشارژری شده اند که تولید برق را از طریق خم کردن انگشت دست ممکن می کند.
تولید برق با خم کردن انگشت

به گزارش نیواطلس، شارژر تازه که تولیدگر نانوی مالشی یا triboelectric nanogenerator نام دارد، یک زبانه فلزی کوچک است که با چسباندن آن به بخش های مختلف بدن می توان از آن برق تولید کرد. لذا اگر زبانه یادشده به انگشت چسبانده شود با کج و راست کردن آن الکتریسیته تولید می شود.

ابزار یادشده برای تولید برق متکی به پدیده ای موسوم به اثر برق مالشی است. اثر برق مالشی نوعی الکتریسیته تماسی است که در آن ماده ای خاص در تماس با ماده ای دیگر باردار می شود. برای تولید برق از حرکات بدن با استفاده از ابزار مذکور از موادی همچون طلا و پلییدیدیل سیلکسان و همین طور لایه های نازکی از چند ماده مختلف دیگر استفاده شده است.

اصطکاک مجموعه این مواد در زمان کج و راست کردن ابزار مذکور باعث تولید برق می شود. این نانوشارژر ۱.۵ سانتیمتر طول و ۱ سانتیمتر پهنا دارد و حداکثر ولتاژ قابل تولید با استفاده از آن ۱۲۴ ولت است. شارژ تولید شده از طریق این نانوشارژر در زمان خم کردن انگشت برای روشن کردن همزمان ۴۸ چراغ ال ای دی کافی است و لذا تا تکمیل آن برای تبدیل به شارژر گوشی راه درازی در پیش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دانشمندان ابله خودشون نمیدونن این مزخرف واقعا کاربردش چیه

    • حمید وفا

      اقا این تکنولوژی رو وارد کنیم نصب کنیم رو مدیران و دست اندر کارانمون بخدا با اینکار حتی وقتی عمل گند زدنم انجام میدن میشه امید داشت برق تولید بشه مجانی بفرستیم کشورای دوست و برادر !!!

    • بدون نام

      کاربر 12:30 گل گفت،بهترین کاربردش همینه

    • بدون نام

      واقعا اين و ديگر موارد از اين قبيل در اين يك سال گذشته نشان دهنده اين است كه مغزها در چين در جهت پيشرفت تكنولوژي تا حدي فعال شده اند ،،،،و اين براي صلح و امنيت جهاني دغدغه و جاي نگراني دارد ،،،،،كه أمثال ريس جمهور كره شمالي به پشتوانه همين چينيها تفكرات ويرانگرانه و مخرب و ديكتاتوري و تسلط بر ديگران را در سر ميپروراند،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج