۶۷۶۶۷۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مشکل بارسا؛ ستاره‌هایی که آماده نیستند

بارسلونا در این فصل لالیگا بی‌شکست ماند اما مردان ارنستو والورده در خانه برابر ختافه متوقف شدند.

سایت گل: بارسلونا در این فصل لالیگا بی‌شکست ماند اما مردان ارنستو والورده در خانه برابر ختافه متوقف شدند. نمایش آنها به شکل نامتعارفی ضعیف بود و این نشان می‌دهد که برخی از خریدهای جدید این تیم نیاز به زمان دارند تا بدرخشند. فیلیپه کوتینیو، عثمان دمبله و یری مینا همه برای صدرنشین به میدان رفتند. آنها به‌ مرور زمان بازیکنان مهمی برای باشگاه کاتالان می‌شوند اما اول از همه باید به سبک بازی بارسلونا عادت کنند.

هافبک برزیلی که از زمان آمدن از لیورپول در سمت چپ، راست و مرکز بازی کرده، نقش آندرس اینیستا را در بازی شنبه به عهده داشت اما او بیشتر تلاش کرد مانند لیونل مسی به پیش بتازد. به این ترتیب، بازی بارسلونا چندان روان نبود. این قابل درک است. اینیستا و مسی سال‌هاست که با هم بازی می‌کنند و کوتینیو زمان می‌خواهد تا با سبک بازی تیم جدیدش سازگار شود. شاید به همین دلیل بوده که بارسلونا که تقریبا مطمئن از قهرمانی است، او را در ژانویه خرید.

کوتینیو اولین گل فصل خود برای بارسلونا را برابر والنسیا در جام حذفی به ثمر رساند. والورده گفت: «او در پست‌های مختلف عالی کار می‌کند. او می‌تواند پست شماره ۱۰ را داشته باشد یا در سمت چپ بازی کند، همانطور که در لیورپول بازی می‌کرد، یا حتی در سمت راست به میدان برود، مانند تیم ملی برزیل. به همین دلیل است که او را خریدیم. چندپسته بودن او به ما کمک می‌کند.»

این بی‌تردید امتیازی برای بارسلونا است اما در بلندمدت، او را به‌عنوان جانشین اینیستا می‌بینند و این پستی است که او باید در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو بازی در آن را یاد بگیرد. او نمی‌تواند در لیگ قهرمانان این فصل برای بارسلونا بازی کند و در لالیگا به میدان خواهد رفت تا اینیستا کمی استراحت کند.

اینیستا در نیمه دوم بازی مقابل ختافه به میدان رفت و نتوانست الهام‌بخش پیروزی بارسلونا شود. ختافه نمایش دفاعی فوق‌العاده‌ای داشت و نگذاشت بارسلونا به گل برسد. آنها در بازی رفت هم نزدیک بود بارسلونا را ببرند. ختافه در آن بازی یک بر صفر پیش افتاد و در نهایت بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد.

دمبله در آن بازی مصدوم بود و پس از بازگشت، باز در دیدار برابر رئال سوسیداد مصدوم شد. او در بازی اخیر تیمش به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و جای پاکو آلکاسر را در پست بال راست گرفت و حدود نیم‌ساعت بازی کرد.

این بازیکن ۲۰ساله بدشانسی آورده است و نیاز دارد چند بازی پشت سر هم به میدان برود تا ارزش خود را ثابت کند اما او هنوز استعدادی خام به نظر می‌رسد و باید مانند کوتینیو، یاد بگیرد که هم‌تیمی‌هایش در زمین چطور حرکت می‌کنند تا بتواند در تیم جا بیفتد و ستاره شود.

والورده گفته بود: «من مطمئنم که دمبله در این بخش از فصل، تفاوت را رقم خواهد زد. او ویژگی‌های متفاوتی با دیگران دارد و بازیکنی است که امید بسیاری به او بسته‌ایم. او می‌تواند بسیار به ما کمک کند، به‌ویژه در این مقطع از فصل.»

حالا بارسلونا هفت امتیاز بیشتر از اتلتیکو دارد و بعدتر قرار است با سویا در فینال جام حذفی و چلسی در لیگ قهرمانان مصاف کند. والورده امیدوار است که دمبله دور از مصدومیت باشد.

مینا هم اولین بازی خود در ترکیب ثابت را تجربه کرد. جرارد پیکه و توماس فرمالن مصدوم بودند و ساموئل اومتیتی هم محروم بود. این بازیکن کلمبیایی خوب به پیش می‌رفت و چند فرصت هم برای گلزنی داشت اما یک بار توپ را با بی‌دقتی از دست داد که منجر به ضدحمله ختافه شد. او همچنین مانند کوتینیو و دمبله، در جای‌گیری‌هایش مشکل داشت.

بسیاری از بازیکنان دیگر بارسلونا به مینا دستورهای دفاعی می‌دادند و می‌گفتند کجا قرار بگیرد و وقتی توپ را می‌گیرد چه کند. او دارد به بازی در تیم جدید، لیگ جدید و فوتبال جدید عادت می‌کند. این بازیکن قبلا عضو پالمیراس برزیل بود.

هر سه بازیکن نیاز به زمان دارند و جا خواهند افتاد اما به نظر نمی‌رسد که در این برهه از فصل بتوانند ستاره تیمشان شوند. والورده امیدوار است که این اوضاع به‌سرعت تغییر کند، چرا که بارسا در ادامه فصل در سه جبهه به دنبال قهرمانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج