۶۷۶۷
۵۱۴۵
۵۱۴۵
پ

قانون تعطيلي در دماي بالاي ۵۰ درجه

مديركل كار و امور اجتماعي خوزستان گفت: ماده ۷ قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، شرايط تعطيلي در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود را مشخص كرده است.

مديركل كار و امور اجتماعي خوزستان گفت: ماده ۷ قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، شرايط تعطيلي در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود را مشخص كرده است.

سيد منوچهر سيد جلالي، درباره وجود قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي ۵۰ درجه اظهار داشت: بر اساس ماده ۷ قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، در مواقعي كه شرايط هوا بحراني مي‌شود، معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشگاه جندي شاپور اهواز بايد شرايط تعطيلي را به مقامات عالي استان گزارش دهد.

وي افزود: در اين ماده به صراحت بيان شده كه در مواقع اضطراري كه به دليل كيفيت خاص جوي، آلودگي هواي شهر‌ها به حدي برسد كه به تشخيص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي سلامت انسان و محيط زيست را شديدا به مخاطره بياندازد، سازمان حفاظت محيط زيست با همكاري وزارت كشور (شهرداري‌ها و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران) ممنوعيت‌ها يا محدوديت‌هاي موقت زماني، مكاني و نوعي را براي منابع آلوده كننده برقرار نموده و بلافاصله مراتب را از طريق رسانه‌هاي همگاني به اطلاع عموم خواهد رسانيد.

سيد جلالي ادامه داد: با برطرف شدن وضعيت اضطراري و كاهش آلودگي هوا، سازمان نسبت به حل ممنوعيت و محدوديت برقرار شده اقدام و مراتب را به نحو مقتضي به اطلاع عموم خواهد رسانيد.

وي درباره دليل اعلام نكردن تعطيلي در شهرهايي كه دماي آن‌ها به بالاي ۵۰ درجه مي‌رسد، گفت: دماي بالاي ۵۰ درجه در شهرهاي استان خوزستان، قطعا جزء شرايطي است كه طبق اين قانون منجر به اعلام تعطيلي مي‌شود اما به دليل اينكه دماي هوا معمولا در ساعات بين ۱۵تا ۱۷ به ۵۰ درجه مي‌رسد، همه ادارات در اين ساعات تعطيل هستند.

اين در حالي است كه دبير كميته بحران استان پيش از اين بر نداشتن ماده قانوني براي اعلام تعطيلي خبر داده بود و گفت: قانوني در زمينه اعلام تعطيلي در دماي بالاي ۵۰ درجه نيافتيم و سازمان بازرسي كل كشور براي اعلام تعطيلي بدون داشتن ماده قانوني اشكال وارد مي‌كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قانون تعطيلي در دماي بالاي 50 درجه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج