۶۷۶۷۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درتذکری گفت که اتباعی که بدون جواز قانونی وارد کشور شده‌اند و موجب بیکاری کارگران فصلی ایرانی شده‌اند از کشور اخراج شوند.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی درتذکری گفت که اتباعی که بدون جواز قانونی وارد کشور شده‌اند و موجب بیکاری کارگران فصلی ایرانی شده‌اند از کشور اخراج شوند.

حسن بهرام‌نیا در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از مردم سرافراز ایران به دلیل خلق حماسه ۲۲ بهمن تشکر کرد و در تذکری به وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار مبنی بر اینکه اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با کار مشخص بوده باشند، همچنین طبق ماده ۱۲۸ قانون کار مبنی بر اینکه کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می‌شود نظر وزارت کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه را استعلام کنند.

وی افزود: امروز علاوه بر آنهایی که با مجوز وارد کشور شده‌اند - به گفته وزیر کار - در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بدون شرایط مشغول کار هستند. این موضوع با توجه به رکود و بیکاری باید توجه شود. امروز کارگران فصلی ما بیکار هستند و علاوه بر بیکاری کارگران فصلی، تحصیلکرده‌هایمان که حتی برای معیشت و برای پول جیب خود علیرغم تحصیلات مجبور به کارگری هستند این زمینه برای آنها فراهم نیست.

بهرام‌نیا گفت: از وزیر کشور و وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم آنها که بدون قانون وارد کشور شدند از کشور اخراج شوند و زمینه کار را برای مردم و کارگران فصلی ایجاد کنند. البته آنهایی که به صورت قانونی آمده‌اند قدم‌شان روی چشم ما. وقتی به حوزه انتخابیه می‌روم کارگران فصلی می‌گویند که حتی برای کارگری و کار ساختمانی چون که افاغنه در کشور هستند مشکل داریم و در عسر و حرجیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوب بالاخره یک نماینده به حضورافغانی های غیرمجاز اعتراض کرد. روز به روز داره تعداشون بیشتر میشه و موجب بیکاری وافزایش جرم وجنایت درکشور میشن.

    • میکائیل 25 ساله از خوزستان

      کو گوش شنوا مسولین ما فقط به فکر جیب خودشون هستن مردم دیگه خسته شدند از این اوضاع

    • سپهر

      شمارا قسم میدم بخدا رسیدگی کنید من اصالتا همدانی هستم با چهار تا بچه ۲۰ساله قشم کار میکنم فقط باید بیاید نگاه کنید ما مجبوریم برای افغانیا کار کنیم ۹۰%درصد مغازه داران قشم افغانی هستن مثلا اینجا منطقه آزاده تو محله ای که ما هستیم جمعیت افغانی بیشتره از ده خانواده ایرانی نهایتا دو تا سه بچه دارن ولی یه خانواده افغانی ۹تا بعد دولت قول اشتغال میده من که بریدم خدا مرگ منو زودتر برسونه

    • ح

      پیشنهاد میدم بیاین کشور رو تحویل افاغنه بدیم و خودمان قاچاقی بریم کشورهای عربی و اروپایی برای کارگری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسولان ایرانی احتمالا ایرانی نیستن که این حال و روزمونه

    • استان کریمان

      خواهشا این نماینده به استان کرمان توجه کند چون تعدادشان با جمعیت استان در آینده ای نه چندان دور مساوی میشود

    • سپهر

      چرا نظر منو نگذاشتی به چه جرمی؟

    • رضا

      خلاصه یکی مطلب عنوان کرد

    • بدون نام

      بالاخره یه نماینده خوش فکر پیدا شد

    • بدون نام

      افغانها بدون جنک خون ریزی ایران را گرفته اند مانند مغول ها عمل میکنند قتل تجاوز دزدی قاچاق مواد مخدر حتی در خیابان های تهران هم زور گیری میکنند وکسی هم صداش در نمیاید ودر بعضی واقع به انها افراد بدون شناسنامه میگند وتعدای لز خاینین می خواهند برای انها شناسنامه جور کنند

    • بدون نام

      آفرین،چه خوب یه ایرانی پیدا شد

    • سپهر

      متشکرم ار برترینها که نظرات رو میزاره سپاس

    • بدون نام

      حتی به صورت قانونی هم اتباع خارجی را نباید قبول کرد،چون جمعیت ایران خیلی زیاد است و خیلی از جوانان بیکار،و مردم امکانات رفاهی در خور شان را ندارند مثل مردمان کشورهای اروپایی.

    • بدون نام

      چه عجب یه نماینده خوب پیدا شد تا حرف دل مردم را بزند تشکر

    • مهران

      واقعآ متاسفم برای مسولین.کشور ما اینهمه کارگر فصلی بیکار داره و نیروی خارجی مشغول کارن.ما نخبه و اندیشمند میفرستیم کشورای دیگه بجاش کارگر و خلافکار از کشورای همسایه وارد میکنیم.اونم قاچاقی،طرف هیچ مدرکی نداره و دست به هر خلافی میزنه و یواشکی هم از مرز فرار میکنه.هیچ نظارت بهداشتی هم نمیشه و کلی مریزی وارد کشور میشه نمونش هم فلج اطفال.

    • بدون نام

      ترا خدا وزیر کشور و شما نما یندگان کاری کنید اخراج بشوند افغانستان ها از ایران

    • محمد محمودی

      باید به این نماینده دست مریزاد گفت که با بودن این همه افغانی غیر مجاز که در کشور ما بهترین کارها رو دارن جوانهای ما بیکارن وهنوز محتاج پدرو خانوادشون هستند امیدوارم که دولت ما فکر اساسی نسبت به این موضوع کند.

    • بدون نام

      خدا را شکر یه نفر فهمیده که دیگه بسه

    • بدون نام

      مدیران دانا کشور آباد

    • بدون نام

      زندبخدادعاگوت هستیم این کارودرحق وطن وهم وطنانمون کنید۱۰ملیون شغل ایرانی‌ای بدبخت اشغال مرداب چنان برق آموزش پرورش و بهداشت...خرج هنگفتشون ومیدیم تقریبا۲۰۰سال بودجه کشوروهزینه اینهانکنیدباعث رکودبیکاری بخداایناهستن

    • بدون نام

      چه عجب به نمایندگان مون امیدواریم هرجا باشی برات رای جمع میکنم رایگان خداوکیلی بخدات دارم حسن بهرام نیا خیلی باهوش وباغیرتی حرف دل همه ایرانیا روزدی همیشه دعاگوت هستم بخدا اگه اینکاروکنیدارودا چندماه پیش هم ووزیرکاراخطارگرفت زردگرفت به خاطر اشغال شغل ایرانیا فقط توکارساختمان وبیش از۳ملیون شغل ایرانیارواشغال کردن وچندبرابران توکارهای دیگه غیرقانونی میان

    • بدون نام

      در هیچ کشوری اتباع غیرقانونی را حتی برای یک روز هم نمی گذارند اقامت داشته باشند ،در ایران هم نباید گذاشت ،کشور ایران مشکلات کمی ندارد یکی از آنها بیکاری جوانان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج