۶۷۶۷۴۹
۲۲ نظر
۸۷۹۸
۲۲ نظر
۸۷۹۸
پ

داستان زندگی دردناک «کیانو ریوز»، خاکی‌ترین ماتریکس دنیا

کیانو ریوز از یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازیگران هالیوود بود که به یکباره از عرش به فرش رسید و تا همین اواخر به یک بازیگر فراموش شده تبدیل شده بود.

برترین‌ها: کیانو ریوز از یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازیگران هالیوود بود که به یکباره از عرش به فرش رسید و تا همین اواخر به یک بازیگر فراموش شده تبدیل شده بود. ریوز حضور خود در سینما را از اواخر دهه ۸۰ آغاز کرد و در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ در فیلم‌های بزرگ و شناخته شده‌ای بازی کرد. اما تراژدی بار‌ها و بار‌ها به سراغ این بازیگر بااستعداد آمد و کار او را بشدت تحت تاثیر قرار داد.

کیانو ریوز در سال‌های گذشته بهترین دوستش، ریور فینیکس را از دست داد، بچه اش مرده بدنیا آمد و مدت کوتاهی پس از آن نامزدش نیز درگذشت. علاوه بر این وی بار‌ها با شکایت‌های حقوقی مواجه شده و در کل در دوران کاری اش با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. در این مطلب می‌خواهیم جزییات بیشتری از این حوادث تراژیک زندگی کیانو ریوز را برای شما بازگو کنیم.

کیانو ریوز کودکی بسیار سختی داشته است

زندگی سخت و مبارزه او با غم و درد از همان دوران کودکی آغاز شد. به گفته ریوز، پدرش در دوران کودکی او خانواده اش را رها کرد و مادرش نیز چندین باز ازدواج کرد و بار‌ها این خانواده از شهری به شهر دیگر می‌رفت. ریوز در مصاحبه‌ای در این مورد چنین گفته است:«من زندگی خانه به دوشانه‌ای داشتم. رگه‌هایی از کولی بودن در من وجود دارد و زندگی به این شکل به نظر عاقلانه می‌رسد. من نمی‌توانستم یک جا بمانم. من دوست داشتم به جا‌های جدید بروم، به آپارتمان‌های اجاره‌ای بروم و در هتل‌ها بمانم. بعد ۴۰ ساله شدم. روز تولد ۴۰ سالگی سخت است، زیرا به یکباره متوجه می‌شوید که بزرگ شده اید. این موضوع باعث شد که به شدت تغییر کنم. اولین خانه ام را خریدم. به خانه شخصی نیاز داشتم».

داستان زندگی دردناک «کیانو ریوز»، خاکی‌ترین ماتریکس دنیا

بهترین دوستش به دلیل سوء‌مصرف مواد مخدر درگذشت

کیانو ریوز به ندرت مصاحبه می‌کند، اما وقتی که فرصتی برای صحبت در مورد دوست درگذشته اش ریور فینیکس پیدا می‌کند جملاتی احساسی بیان می‌کند و نه بیشتر. بر اساس اطلاعات روزنامه تلگراف این دو در هنگام بازی در فیلم «تا زمان مرگ تو را دوست دارم» (I Love You To Death) با هم آشنا شده و دوستی نزدیک این دو هنگام بازی در فیلم «آیداهوی اختصاصی خودم» (My Own Private Idaho) بیشتر شد. ریوز در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۰ در مورد این فیلم و فینیکس چنین گفت:" فیلم قشنگی بود و آن شکلی که وی در خیابان و تنها به پایان خود رسید.

کفش هایش که یک غریبه آن‌ها را برداشت". دوستی او و فینیکس در سال ۱۹۹۳ به طور ناگهانی به دلیل مرگ فینیکس در اثر مصرف ترکیبی مرگبار از هروئین، کوکایین و قرص والیوم به پایان رسید. وقتی که از ریوز در مورد این حادثه سوال شد وی خیلی کوتاه پاسخ داد: من از دوستی با او لذت بردم. بسیار زیاد و از ذهن، روح و قلب او نیز لذت بردم. ما هر کدام باعث شدیم که جنبه‌های خوب دیگری نمایان شود. او یک متفکر اورجینال و واقعی بود. او در هیچ چیزی سکون نداشت". فینیکس هنگام مرگ تنها ۲۳ سال سن داشت.

کیانو ریوز دختر و نامزدش را به فاصله کم از دست داد

در اواخر دهه ۹۰ همه چیز برای کیانو ریوز خوب پیش می‌رفت. او با یک زن جوان به نام جنیفر سایم آشنا شد. در سال ۲۰۰۰ این دو انتظار تولد اولین فرزندشان را می‌کشیدند که در کمال ناباوری نوزاد دختر آن‌ها به نام آوا در هشت ماهگی مرده به دنیا آمد. مرگ آوا ضربه شدیدی به رابطه این دو وارد کرد و رابطه آن‌ها خیلی زود به پایان رسید. تراژدی دیگری در سال ۲۰۰۱ در زندگی ریوز رخ داد و آن هم زمانی بود که سایم در یک حادثه رانندگی درگذشت. سایم سوار بر یک خودرو اسپرت بود که ناگهان با سه ماشین پارک شده برخورد کرد و پس از چپ شدن، سایم از درون خودرو به بیرون پرت شد و جان باخت.

ریوز در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۶ در این مورد سخن گفت و نتوانست خشم خود را پنهان کند: «لعنتی! این عادلانه نیست! خیلی بی معنی است. درد وغصه تنها ظاهرش را تغییر می‌دهد، اما پایانی ندارد. مردم این باور نادرست را دارند که می‌توان با این شرایط کنار آمد و می‌گویند این اتفاق تمام شده و الان حالم بهتر شده، اما آن‌ها اشتباه فکر می‌کنند. وقتی افرادی که دوستشان دارید می‌میرند تنها می‌شوید. من دلم برای این که بخشی از زندگی ان‌ها باشم و آن‌ها بخشی از زندگی من باشند تنگ می‌شود. با خود فکر می‌کنم که اگر آن‌ها در حال حاضر اینجا بودند چه می‌شد، با هم چه کار‌هایی می‌کردیم. من دلم برای خیلی چیز‌هایی عالی تنگ می‌شود که هیچ وقت رخ نخواهند داد».

ریوز بار‌ها به دادگاه کشانده شد

در سال ۲۰۰۷ ریوز در حال راندن یک پورشه در لس آنجلس بود که با یک عکاس برخورد کرد و او را روانه بیمارستان نمود. در واقع وی در حال پارک کردن خودرو خود کنار خیابان بود که با یک پاپاراتزی که در حال عکس گرفتن از وی بود برخورد کرد. نیرو‌های امداد سر رسیده و همانجا عکاس را درمان کرده و سپس برای درمان بیشتر به بیمارستان همان حوالی منتقل کردند. در سال ۲۰۰۷ این عکاس از وی شکایت کرده و درخواست بیش از ۷۰۰.۰۰۰ دلار خسارت نمود. اما در نهایت دادگاه آقای ریوز را تبرئه کرده و هیچ خسارتی به این عکاس تعلق نگرفت.

داستان زندگی دردناک «کیانو ریوز»، خاکی‌ترین ماتریکس دنیا

بی‌کاری بلند مدت

در سال ۲۰۱۴، پس از سال‌ها حضور در فیلم‌های مستقل و فیلم‌هایی با بودجه‌های کم، ریوز به این نتیجه رسید که دیگر هالیوود او را فراموش کرده است. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استودیو‌های فیلمسازی دیگر به او پیشنهاد کار نداده و اگر چه چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط ندارد، اما از این موضوع به شدت ناراحت است. وی اعلام کرد که قصد پایین آوردن ارزش فیلم‌های مستقل را ندارد، اما در استودیو‌ها کارگردانان و منابع و دنیا‌های متنوع و بهتری وجود دارند. وی گفته که دوست دارد هم با استودیو‌های بزرگ فیلم سازی کار کند و هم در ساخت فیلم‌های مستقل فعالیت داشته باشد.

ریوز بار دیگر به دادگاه کشانده شد

گاهی اوقات ستاره‌ای بزرگ در هالیوود بودن دردسر‌ها و نقاط ضعف خاص خودش را دارد. در سال ۲۰۰۹ زنی به نام کارن سالا از وی شکایت کرده و ادعا کرد که ریوز پدر واقعی چهار فرزند وی است. این زن ادعا کرد که ریوز با هیپنوتیزم و تغییر چهره سعی کرده که خود را شوهر سابق او جلوه داده و او را حامله کرده است. بدین ترتیب وی از دادگاه درخواست کرد که ریوز را محکوم به پرداخت ماهانه ۳ میلیون دلار هزینه زندگی خود و فرزندانش و ماهیانه ۱۵۰.۰۰۰ دلار نیز برای نگهداری از فرزندان وی در سال‌های گذشته نماید. اما آزمایش دی ان‌ای نشان داد که ریوز هیچ ارتباطی با این زن و فرزندانش ندارد و بدین ترتیب ادعا‌های سالا کاملاً دروغ و ساختگی از آب درآمد.

دو بار افرادی به زور وارد خانه او شدند

به فاصله چند روز در سپتامبر ۲۰۱۴ دسته‌ای از طرفداران او در دو بار مجزا وارد خانه ریوز در هالیوود هیلز شدند. اولین بار ریوز در خواب بود که صدا‌هایی را در کتابخانه اش شنید. ریوز که همیشه آرام و خونسرد است وارد کتابخانه شده و زنی را دید که روی صندلی نشسته و ساکت است. بعد از لحظاتی مشخص شد که این زن برای دیدار با او به خانه اش آمده است. ریوز بلافاصله با پلیس تماس گرفت و این زن برای تشخیص سلامت روانی به مرکز درمانی فرستاده شد. تنها چند روز بعد که ریوز در خانه نبود و گروهی از خدمتکاران در حال تمیز کردن خانه او بودند اتفاق دوم رخ داد.

گروه تمیز کنندگان فراموش کرده بودند در خانه را ببندند و یه همین دلیل ناگهان زنی وارد خانه ریوز شد. این زن ابتدا در خانه ریوز دوش گرفته و سپس به آب تنی در استخر خانه او پرداخت. کسانی که در حال تمیز کردن خانه بودند با پلیس تماس گرفته و این زن نیز برای آزمایش روانی به بیمارستان فرستاده شد.

کیانو ریوز به شدت درونگرا است

کیانو ریوز با چهره‌های دیگر هالیوود تفاوت‌های زیادی دارد. او همیشه سعی دارد زندگی شخصی اش را پنهان کرده و از شهرت و جنجال رسانه‌ای دوری می‌کند. شایا لباف که در فیلم «کنستانتین» (Constantine) با ریوز همبازی بوده در مورد شخصیت رازآلود ریوز اینگونه گفته است:«من به مدت یک سال و چند ماه با او کار کرده ام، اما حقیقتاً زیاد او را نمی‌شناسم. فکر می‌کنم که زیاد با انسان‌های دیگر بیرون نمی‌رود». فرانسیس لارنس، کارگردان فیلم «کنستانتین» نیز در این مورد می‌گوید:«آیا واقعا بعد از کار با ریوز او را می‌شناسم؟ نه! من چیز‌هایی در مورد او می‌دانم: او سخت کوش است، دست و دلباز است، مهربان است. او پسر خیلی خیلی خوبی است. اما این همه چیز‌هایی است که در ظاهر می‌بینی». حتی مدیر برنامه‌های او که سال هاست با ریوز کار می‌کند نیز تمامی این ادعا‌ها را تایید کرده است.

داستان زندگی دردناک «کیانو ریوز»، خاکی‌ترین ماتریکس دنیا

ریوز به دنیال تشکیل خانواده است

پیر شدن سخت است و ریوز که اکنون ۵۳ سال دارد تغییراتی را در بدنش حس می‌کند. به نظر می‌رسد که حضور مداوم ریوز در فیلم‌های اکشن در تمام این سال‌ها تاثیر خود را بر روی بدن او گذاشته است. وی در این باره چنین گفته است: «زانوهایم به وضوح این موضوع را درک کرده اند. تفکر در مورد مرگ در سن ۲۰ سالگی و ۵۰ سالگی کاملاً متفاوت است. اکنون مرگ در اینجا و آنجا در کمین است، اینطور نیست؟ از پنجره لعنتی بیرون را نگاه می‌کنی و سپس به بستن چشم هایت فکر می‌کنی». بدن او نیز نیز تاثیرات بالا رفتن سن را در خود احساس می‌کند و ریوز هنوز به چیزی فکر می‌کند که تاکنون نداشته است: خانواده.

ریوز در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۶ چنین گفت: «دارم سعی می‌کنم که دیگر بیشتر از این تنها نباشم؛ و مردانه بگویم که کار سختی است. می‌خواهم ازدواج کنم. می‌خواهم بچه داشته باشم. این دیگر انتهای قله است. باید ابتدا از کوه بالا بروم. این کار را خواهم کرد. فقط به من کمی زمان بدهید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله درون گرایی و مودب بودن خوبه ،اما نتیجه اش فراموشی و تنهایی و بی پولی است ،وگرنه من عااااااشق تنهایی ام اما مگه میشه ؟

    • بدون نام

      بهش بگيد من فعلا قصد ازدواج ندارم

      پاسخ ها

      • قصدم داشته باشی اون ادم حسابت نمیکنه

        قصدم داشته باشی اون ادم حسابت نمیکنه

    • ناشناس

      واااای خدا عاشقشم

    • نسرین

      واقعا انسان باشخصیته و مثل بقیه سلبریتی‌ها نیست و شاید بهمین دلیله که بهش کار نمیدن چون اهل خودنمایی و این حرفا نیست و خوب هالیوود مترسک میخواد برای شوآف.

    • بدون نام

      چهر ه ی خاصی داره ،خیلی جذبه داره !!!

      انگار هالیوود هم مثل سینمای ایرانه ،وگرنه چنین بازیگری رو کنار نمی داشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کنار نذاشتن که!
        سال ۲۰۱۷(یعنی همین چند ماه پیش) جان ویک۲ رو بازی کرده و این فیلم خیلی موفق بوده

    • هادی

      کیانو ریوز عشقه عشق.

    • شمیم

      من طرفدارشم.خیلی از چهره و بازیش خوشم میاد بهش نمیاد 53باشه خیلی کمتر نشون میده

    • بدون نام

      تازه الان فهمیده که اشتباه کرده که خیلی دیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واسه چی دیره دوست عزیز؟
        هیچوقت دیر نیست

      • امید

        چه اشتباهی

    • سارا

      چقدر این آدم دوست داشتنی، صادق و حرفه ایه... موفق باشه همیشه.. دلم میخاد شاد ببینمش یه روزی.. زودتر با یه آدم خوب مثل خودش ازدواج کنه..

    • بدون نام

      یک جنتلمن واقعی ....

    • بدون نام

      اون نمیتونه ازدواج کنه هیچوقت ، درواقع اینکه بهم فرصت بدید واسه پیچوندن بقیه اس ...
      اون همون موقع که زنش ازش جدا شد مرد ...
      میتونم کاملا درکش کنم...

    • الی

      یه سوپراستار واقعی که عاشقشم ❤

    • بدون نام

      واقعا آرامش بخشه چقدر خوب فیلم بازی میکنه عاشق شم ولی زندگی سختی داشته

    • بدون نام

      ایشون بازیگر بسیار اخلاق گرایی است، تقریبا تمامی درآمدشو از سه گانه های ماتريکس صرف امور تحقیقات سرطانی وخيريه کرده .
      فراموش شده نیست جان و یک 3به زودی پخش خواهد شد. همچنین سری چهارم جان و یک سال2021روي پرده خواهیم دید.

    • بدون نام

      اون حرفه ای و اگر دقت کنید معمولا حرفه ای ها بیشترشون اینجوری زندگی میکنن
      حرفه ای رو با. مشهوربودن اشتباه نگیرید

    • فهیمه حیاتی

      از ۲۵ سالگیم که فیلم کنستانتین رو دیدم تا الان که ۳۸ سالم همه فیلمهاشو دنبال کردم
      یه کاریزمای خاصی تو چهره و نگاهشه
      در کل هنرپیشه که نه.... انسان خوبیه

    • بدون نام

      نیست مثل کیانو ریوز..
      یبار یه مجری ازش پرسید بنظرت بعد مرگمون چه اتفاقی میوفته؟
      کیانو ریوز جواب داد: میدونم اونی که دوسمون داره دلش برامون تنگ میشه.
      غم تو صداش و چهرش پیدا بود.

    • فاطمه حجتی

      در زندگی بسیاری از انسانها در رنج وسختی هستند کودک های خیابانی که مورد ازار واذیت قرار میگیرند وهرگز استعدادها یشان دیده نمیشود انسانهای بزرگی که بی نام ونشان هستند حالا این. هنرمند شریف شانس این را داشته که دیده شود ودنیا برای بسیاری همراه با مرگ عزیزان سختی دادگاه فقر خودکشی افسردگی بوده البته امیدوارم سختی ها انسانها را کامل کند وحرمت نفس وانسان دوستی انها کامل شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج