جاباما
۶۷۶۹۶۴
۸ نظر
۵۰۲۰
۸ نظر
۵۰۲۰
پ

ترامپ: ۷ میلیارد دلار در خاورمیانه دور ریختیم

رئیس‌جمهور آمریکا باز هم از هزینه شدن چندین تریلیون دلار در جنگ بی‌ثمر خاورمیانه شکایت کرد و گفت که این پول در حالی هزینه شده که دولت آمریکا بودجه لازم برای تعمیر پل‌های کشور را ندارد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز در نشست با برخی اعضای کنگره، از سیاست‌های اصولی کشورش برای صرف هزاران میلیارد دلار در جنگ‌های فرا مرزی انتقاد کرد.

محور اصلی سخنان ترامپ در این نشست، ابراز خوشحالی از بازگشت تأسیسات کارخانه اتوموبیل‌سازی جنرال موتورز از کره جنوبی به آمریکا و انتقاد از دامپینگ فولادسازان چینی در بازار آمریکا بود؛ ترامپ گفت که چینی‌ها فولاد خود را با مبدأ کشورهایی که اصلا فولادساز نیستند و با استفاده از تعرفه وارداتی پایین مشمول آن کشورها، به آمریکا صادر می‌کنند.

ترامپ در ادامه سخن گفتن از لزوم حمایت از صنایع داخلی آمریکا، به بحث کمبود منابع مالی برای حمایت از صنایع داخلی کشورش و حتی اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری رسید؛ اینجا بود که ترامپ بر هزینه‌های جنگ در خاورمیانه تاخت.

ترامپ گفت: «ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم؛ من می‌گویم خرج کردیم ولی منظورم این است که این پول را دور ریختیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به تأثیر این خرج نجومی بر اقتصاد کشورش پرداخت و گفت: « ... اما اگر شما بخواهید فقط ۲ دلار قرض کنید که جاده، تونل و پل بسازید و یا حتی پلی را تعمیر کنید - و حال آنکه بسیاری از پل‌های کشور، وضع خوبی ندارند - نمی‌توانید به این ۲ دلار دست پیدا کنید ولی در همین حال، ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم.»

ترامپ در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری خود هم بارها از خرج‌های بیهوده در جنگ‌های خارجی انتقاد کرده بود؛ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا البته به رغم این انتقاد از مخارج نظامی، اعتقاد راسخی به لزوم سرازیر کردن پول در حوزه نوسازی جنگ‌افزارهای کشورش دارد.

یکی از انتقادات دونالد ترامپ، متوجه سهم بالای آمریکا در بودجه ناتو بود؛ سازمانی که برای دفاع از کشورهای اروپایی تشکیل شده و بنظر ترامپ، تأثیری در امنیت آمریکا ندارند.

رئیس‌جمهور آمریکا امشب هم انتقاد مشابهی را طرح کرد با این تفاوت که به جای اعضای ناتو از کشورهایی انتقاد کرد که تحت حمایت نظامی مستقیم آمریکا قرار دارند.

ترامپ در این خصوص گفت: «ما شده‌ایم مثل قلک بقیه. این عادلانه نیست که ما از عربستان، کره جنوبی و ژاپن حمایت نظامی کنیم و آنها فقط بخشی از هزینه‌های دفاع از خودشان را بدهند.»

ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و کره جنوبی پس از جنگ داخلی میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا شدند؛ عربستان اما در رویا کسب توان نظامی برای عرض اندام در خاورمیانه، دلارهای نفتی خود را صرف خرید جنگ‌افزار آمریکایی کرده است.

سعودی‌ها در سفر اخیر ترامپ به عربستان، قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات از آمریکا امضاء کردند. دونالد ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که عربستان گاوی شیرده است و هر وقت شیرش تمام شود، سرش را خواهند برید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دور نریختی آقای ترامپ تو ایران عده ائی دارند برات کار میکنند ی جاسوس لو رفته بقیه کار گرانت به اسم حقوق شهروندی وغیره ازش دفاع میکنند خیالت راحت باشه

    • یوسف اصغرزاده

      عالیه

    • مهرداد

      کسی ازشماخواست گه خوری کنید نمیومدین سگ هار

    • بدون نام

      به ترامپ رئیس جمهور میگن نه به اوباما.و نه به روحانی

    • احمداکیلا

      سلام....بازم مثل همیشه ترامپ دروغگو میشه...ای کاش یک دماغ پینکیویی داشتی...

    • بیخیال

      حتی این خبرگذاری نمیتونه ارقام هم درست ترجمه کنه 7 تریلیون نه میلیارد. بیخودی نیست هیچکس فالس نیوز رو باور نمی کنه. حیف بودجه که به این خبرگزاری های وابسته به جایی میدن.

    • بدون نام

      به این‌گیگن رییس حمهور. دیوانه هم باشه بفکر منافع کشورشه

    • ترامپ چل

      با سلام
      دوستان این ترامپ عروسکه دست گردونه
      به حرفاش زیاد گوش ندید
      بنده خدا حالش خوب نیست پوله زیاد چلش کرده
      مخش پوک شده رییس جمهوره چی اخه
      همه دنیا حتی مردمش دارن بهش میخندند
      گنده این کارا بعدا درمیاد ...پولای که خرج کردن
      اصلا فکرشو نمیکروند ایران و روسیه اونقد حالشونو بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج