جاباما
۶۷۷۰۲
۵ نظر
۵۱۳۵
۵ نظر
۵۱۳۵
پ

خیلی طبیعی، زیاد و راحت آرایش کنید!

تا به حال فكر كرديد كه در هزاران سال گذشته در زماني كه حتي يك برند محصولات آرايشي و بهداشتي در جهان وجود نداشت زنان چگونه ميل به زيبايي و آرايش خود را تامين مي‌كردند و چگونه به ميل زيبايي و آراستگي خود پاسخ مي‌گفتند.

خیلی طبیعی، زیاد و راحت آرایش کنید!
مجله زندگی ایده آل: تا به حال فكر كرديد كه در هزاران سال گذشته در زماني كه حتي يك برند محصولات آرايشي و بهداشتي در جهان وجود نداشت زنان چگونه ميل به زيبايي و آرايش خود را تامين مي‌كردند و چگونه به ميل زيبايي و آراستگي خود پاسخ مي‌گفتند. بي‌شك براي‌تان جالب است بدانيد كه آنها از ساده‌ترين مواد طبيعي كه به راحتي در آشپزخانه منزل‌مان در اختيار داريم براي آرايش خود بهره مي‌برند.اين روزها كه عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی حتي در داروخانه ها و مراکز زیبایی جهان حرف اول را مي‌زند چه بهتر كه شما خودتان در لابراتوار شخصي خودتان اين محصولات را به شيوه خودتان تهيه كنيد.

اين پودر را جايگزين مداد ابرو كنيد

اگر شما هم از آن دست خانم‌هايي هستيد كه به مداد چشم و ابرو حساسيت داريد و تا امروز نتوانستيد بدون دردسر و دغدغه خاطر براي آرايش چشم‌هاي‌تان اقدام كنيد بهتر است اين شيوه را نيز تجربه كنيد. بياييد به شيوه مردمان گذشته دوباره دست به دامن سورمه شويم. هزاران سال پيش زنان براي افزايش جذابيت چشم و ابروي خود از پودر سنگ سرمه استفاده مي‌كردند و با كمك يك شاخه نازك يا ميله‌بسيار نازك فلزي پودر نرم شده سنگ سرمه را به ابروها و چشم‌ها مي‌كشيدند. پودر سرمه درست همان كاري را مي‌كرد كه خط‌ چشم‌هاي امروزي مي‌كند. شايد خالي از لطف نباشد كه در اين روزها كه بازار لوازم آرايشي و بهداشتي و برندهاي مختلف محصولات آرايشي گرم است براي يك بار هم كه شده دل را به دريا بزنيد و يك بار از پودر سنگ سرمه براي آرايش چشم‌ها و ابروهاي‌تان استفاده كنيد. تنها كافي است به نزديك‌ترين عطاري سر بزنيد و از او بخواهيد مرغوب‌ترين سرمه‌ را به شما بدهد.

خیلی طبیعی، زیاد و راحت آرایش کنید!

در خانه رژ لب بسازيد

حتما تهيه رژ لبي به سرخي چغندر در خانه بسيار هيجان انگيز است. شايد شما هم ترجيح مي‌دهيد خودتان رژ لب مورد علاقه‌تان را در لابراتوار شخصي‌ خود، بسازيد. شيوه‌اي كه اگر چه اين روزها زندگي شهر‌نشيني و مشغله چندان اجازه پرداختن به آنها را نمي‌دهد اما روشي است كه مورد علاقه بسياري از زناني است كه در دانمارك زندگي مي كنند. آنها روشي براي تهيه رژ لب دارند كه اصلا دشوار نيست. براي تهيه اين رژ نياز به يك‌چهارم فنجان موم، يك‌چهارم فنجان روغن كرچك و ۲ قاشق غذاخوري روغن كنجد داريد. اين مواد را با هم تركيب كنيد و روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد. مي‌توانيد آنها را روي كتري قرار دهيد تا با كمك گرماي بخار آب خوب به خورد يكديگر روند. در نهايت وقتي اين مخلوط را از روي حرارت برداشتيد و گرماي آن از دست رفت. براي رنگ آميزي آن مي‌توانيد آب چغندر را به آن اضافه كنيد و آن را در يخچال بگذاريد تا به خوبي ببندد. اين رژ لب يكي از طبيعي‌ترين و خوش‌رنگ‌ترين رژ‌هايي است كه مي‌توانيد از آن براي آرايش روزانه خود استفاده كنيد و نگران حساسيت، خشكي و ترك خوردگي لب‌هاي‌تان نيز نباشيد.

اگر طرفدار رژ لب نارنجي هستيد...

براي تهيه رژ لبي طبيعي به رنگ نارنجي به مواد بيشتري نياز داريد اما نگران نباشيد به راحتي مي‌توانيد تك تك آنها را از فروشگاه گياهان دارويي يا عطاري تهيه كنيد. براي تهيه اين رژ لب نياز به یک قاشق موم، یک قاشق روغن هسته زردآلو، یک قاشق روغن هميشه بهارو ۳ تا ۴ قطره روغن يا عصاره پرتقال لازم داريد. همه اين مواد را با هم تركيب كنيد و آن را روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد تا به خوبي تركيب شوند. بعد از آنكه روغن خوب گرم شد آن را برداريد تا حرارتش از بين برود. بعد آب چغندر و رنگ مجاز خوراكي نارنجي را به آن اضافه كنيد. آن را درون يخچال بگذاريد تا به خوبي ببندد. اين رژ لب علاوه بر آنكه رنگي بسيار زيبا و جذاب دارد خواص مفيدي براي پوست لب دارد و امتيازش اين است كه مي‌توانيد با خيال راحت و بدون نگراني از سرب موجود در رژ لب كه اين روزها در اخبار مختلف درباره‌اش مي‌شنويد، خوراكي‌هاي خوشمزه را مزه مزه كنيد.

از رژ لب خانگي چطور مراقبت كنيم

اگر تصميم گرفتيد در خانه رژ لب تهيه كنيد بايد حواس‌تان باشد كه نمي‌توانيد آن را براي مدت زمان زيادي خارج از يخچال نگه‌داريد. براي فرم دادن به رژ لبي كه ساختيد روش‌هاي مختلفي وجود دارد. يك راه ساده اين است كه بعد از آنكه مواد رژ لب را ساختيد آن را درون يك قالب مستطيل شكل بريزيد تا بعد از آنكه رژ لب در يخچال بسته شد بتوانيد آن را به برش‌هاي كوچك مدادي شكل برش بزنيد. سپس هر برش را با فويل يا كاغذ زرورق به خوبي بپوشانيد و از آن استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد از باكس يكي از رژ‌ لب‌هاي قديمي كه ديگر تمام شده استفاده كنيد. محتواي رژ لب قبلي را تخليه كنيد و برش مدادي شكل را درون آن بگذاريد. انتظار نداشته باشيد اين رژ لب دست‌ساز را در طول روز درون كيف لوازم آرايش‌تان همراه خود بيرون ببريد. اين كار را فقط در روزهاي پاييزي و بهاري مي‌توانيد بكنيد. روزهايي كه گرماي هوا در آن حد نيست كه رژ لب افسانه‌اي شما را دفرمه كند. اما به شما قول مي‌دهيم در روزهاي زمستاني و سرد بتوانيد اين رژ لب را براي چند ساعتي همراه خود به بيرون از خانه ببريد.

خیلی طبیعی، زیاد و راحت آرایش کنید!

پاكسازي طبيعي را جايگزين صنعتي‌ كنيد

عصاره گل سرخ یکی از بهترین مواد و تونیک‌های طبیعی به منظور پاکسازی پوست و تمیز کردن مواد آرایشی از روی صورت است. استفاده مداوم از این عصاره و تونیک علاوه بر تاثیرات پاکسازی پوست به از بین رفتن زبری پوست کمک کرده و موجب لطافت و شادابی آن می‌شود. این محصول طبیعی به جهت خاصیت انقباضی که دارد به جمع شدن منافذ پوستی نیز کمک می‌کند. دقت داشته باشید که استفاده از گلاب طبیعی و خالص می‌تواند به صورت روزانه برای پاکسازی صورت از آلودگی ها و گردو غبار محیط بیرون از خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حتما لازم نیست از این عصاره طبیعی و خوشبو برای پاکسازی مواد آرایشی صورت‌تان استفاده کنید.

ضدآفتاب گیاهی را در پاييز تجربه كنيد

عصاره اسطوخودوس یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از اين ضدآفتاب طبيعي در روزهاي پاييزي و زمستاني كه نور خورشيد مانند تابستان مستقيم و شديد نيست توصيه مي‌شود. براي تهيه عصاره يا روغن اسطوخودوس به عطاري برويد و سعي كنيد خالص‌ترين و مرغوب‌ترين روغن را تهيه كنيد. با آغشته کردن پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه می‌توانید علاوه بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید از سرخ شدن و پوسته شدن پوست به دليل سردي هوا پیشگیری کنید. علاوه بر اين شيوه به روش ديگري نيز مي‌توانيد ضد‌آفتاب گياهي بسازيد. مي‌توانيد از ترکیب عصاره یا روغن ۲‌گیاه‌بومادران و کنجد هم براي پيشگيري از آفتاب‌سوختگي در روزهاي پاييزي و زمستاني استفاده كنيد و از خواص اين گياهان براي محافظت از پوست‌تان نيز بهره ببريد.

لوسيوني طبيعي براي درمان ترك ناخن

بسیاری از افراد که مراقبت‌های لازم را از ناخن‌ها و پوست دست‌شان ندارند و از انواع شوینده‌های شیمیایی بدون استفاده از دستکش برای شست و شو کمک می‌گیرند به پوسته پوسته شدن ناخن و احیانا پوست اطراف آن دچار می‌شوند. یکی از راه‌های درمان این مسئله استفاده از آبلیمو یا زرده تخم مرغ است. شما می‌توانید برای درمان این معضل یک شب درمیان سرانگشتان خود را در ظرف آبلیمو یا ظرف زرده تخم‌مرغ وارد کرده و اجازه دهید برای مدتی ناخن ها در مایع باقی بمانند. به این ترتیب پس از گذشت چند روز مشکل پوسته پوسته شدن ناخن و شیارهای به وجود آمده درلبه های ناخن درمان می‌شود.

خیلی طبیعی، زیاد و راحت آرایش کنید!

عوارض استون را تعديل كنيد

متاسفانه در ميان مواد طبيعي و گياهان دارويي تركيبي وجود ندارد كه بتوانيم از آن به عنوان حلال لاك استفاده كنيم يا آن را به‌عنوان محلولي كه پاك‌كننده لاك است، به جاي استون معرفي كنيم. اما بسيار مي‌شنويم كه خانم‌هايي كه از استون‌هاي صنعتي استفاده مي‌كنند با مشكلاتي نظير خشكي ناخن، پوسته پوسته شدن و سفيدي ناخن‌ها رو به رو مي‌شوند و اين اصلا مطلوب‌شان نيست. براي پيشگيري از اين وضعيت مي‌توانيم چاره‌اي را پيش روي‌تان بگذاريد تا با تقويت استون با عصاره گياهان دارويي عوارض آنها را بر ناخن به حداقل برسانيد. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است پس از تهیه استون مورد نظر خود بسته بزرگی بطری آن یک تا ۳ قاشق چای خوری گلیسیرین به آن اضافه کنید تا از میزان عوارض جانبی آن کاسته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک دوست 12ساله
      آخه ما چطوری آب چغندر رو بگیریم

    • سارت

      منظورتون از موم برای رژ لب،موم زنبور عسل هست؟

    • یاسمن

      لیمو : کرم پودر طبیعی
      نارنج : رژ طبیعی
      گوجه فرنگی : ریمل طبیعی

    • ٠٠٠٠

      سلام یک راه حل دیگه برای جایگزین رژلب بگید تشکر

    • ٠٠٠٠

      سلام یک راه حل دیگه برای جایگزین رژلب بگید تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج